استانی 12:40 - 30 فروردین 1400
مدیرکل زندان های گیلان خبر داد
ایسنا/گیلان مدیرکل زندان های گیلان، از آزادی ۳۸۰ زندانی جرایم غیر عمد خبر داد و گفت: خیرین مانند همیشه در پویش همگانی «گیلان همدل» برای آزادی زندانیان در خط مقدم هستند.

اجرای پویش «گیلان همدل» جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های گیلان، رضا محمدی اصل ماه مبارک رمضان را ماه همدلی خالصانه و ماه نزدیکی قلوب به خداوند متعال دانست و گفت: خیرین مانند همیشه در جشن مهربانی و پویش همگانی «گیلان همدل» که در راستای ایجاد بستری هموار برای آزادی زندانیان به اجرا درآمده، در خط مقدم هستند.

وی افزود: ستاد دیه استان گیلان با همت خیرین و نیکوکاران و حضور اثرگذار گروه های جهادی و همیاری شکات، با میزان کل بدهی ۲۴۲ میلیارد تومان، ۳۸۰ زندانی جرائم غیر عمد را آزاد کرده که از این مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان مربوط به گذشت شکات است. همچنین ۹۴ میلیارد تومان از طریق نقدینگی مددجویان و اعسار از مراجع قضایی تامین شده و در نهایت ستاد دیه گیلان مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برای آزادی این مددجویان پرداخت کرده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان تعداد آزادی در سال جدید را ۱۵ نفر با میزان بدهی ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دانست و تصریح کرد: ۹ میلیارد از این مبلغ را شکات گذشت کرده اند و مابقی از طریق ستاد دیه استان پرداخت شده و زندانیان به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

محمدی اصل، با بیان اینکه زندانیان را بعد از آزادی تنها نمی گذاریم، گفت: زندانیان با فنونی که در زمان تحمل کیفر از طریق نهادهای فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در داخل زندان آموزش می بینند می توانند با مدارکی که از طریق این نهادها کسب می کنند از امتیازات آن بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۹ بیش از ۲۰۰ زندانی از طریق مرکز مراقبت پس از خروج بعد از آزادی مشغول به کار شدند. همچنین طی مدت مذکور توانستیم با یاری خیرین، نهادها و گروه های جهادی به۵۲۲۱ خانواده کمک های نقدی و غیر نقدی پرداخت کنیم و تعداد ۷۲۵۸ خانواده زندانیان را تحت پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام


11032019
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است