فرهنگی‌هنری 16:34 - 12 تیر 1403
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: من به نوبه خودم همیشه اطرافیان را دعوت به مشارکت می‌کنم چراکه عقیده دارم دنیا کشور ما را نگاه می‌کند.

احمد نجفی: همیشه اطرافیان را به مشارکت در انتخابات دعوت کرده‌ام

احمد نجفی درباره روند مشارکت مردم در انتخابات و حضور هنرمندان گفت: من به نوبه خودم همیشه اطرافیان را دعوت به مشارکت می‌کنم چراکه عقیده دارم دنیا کشور ما را نگاه می‌کند. با آنکه زندگی ما وابسته به غرب و شرق نیست، اما باید کار دیگری علاوه بر تشویق انجام داد. باید بنیان و ساختاری درست کرد که ۴ سال آینده میزان مشارکت بیشتر باشد.

وی ادامه داد: اولین کاری که رئیس جمهور جدید باید انجام دهد، اصلاح این وضعیت ساختاری است. او باید فردی مسئول باشد تا شرایط مشارکت بهتر شود و در انتخابات‌های بعدی شاهد مشارکت بیشتری باشیم.

نجفی با بیان اینکه باید برای جذب افرادی که در انتخابات مشارکت نکردند، کاری کرد گفت: یک جایی باید لکنت‌های انتخابات تمام و به این مساله رسیدگی شود. با حرف و شعار، کاری از پیش نمی‌رود. باید برنامه جدی برای جلب نظر آنانی که رای ندادند انجام دهیم و اشتراک عمومی را اصلاح کنیم.

این بازیگر سینما افزود: ما درباره اکثریت مردم صحبت می‌کنیم؛ ۶۰ درصد این مردم در انتخابات شرکت نکردند. همین حالا اگر میزان مشارکت برای دور دوم زیر ۲۰ میلیون شود چه باید کرد؟ ما خودمان رای می‌دهیم، اما دلمان می‌خواهد مردم حتما مشارکت کنند.

بازیگر سریال کارآگاه علوی درباره حضور و مشارکت هنرمندان نیز گفت: وظیفه ما این است که بقیه را تشویق کنیم و حرف‌های زیادی را هم مستقیم زدیم؛ ابایی نداریم و استدلال خودمان را داریم. هرچند توقع داریم یک تغییر عمومی در وضعیت انتخابات ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگر مردم نخواهند، نتیجه این می‌شود که ما فقط حضور تبلیغاتی و بی‌اثر داشته باشیم. حضور تبلیغاتی و موثر هنرمندان برای زمانیست که مردم در انتخابات شرکت کنند و ما هم در یک جبهه‌ای کمک کنیم؛ اگر مردم شرکت نکنند، حضور ما هم معنادار نخواهد بود.

نجفی با بیان لزوم توجه به طرح واقعیت‌های انتخابات تاکید کرد: اولین کار رئیس جمهور بعدی، جلب مردم به سمت حاکمیت است. باید کاری کند که مردم مشتاق شوند و در سرنوشت کشور خود مشارکت کنند. بسیاری علاقه‌مند به مشارکت هستند، اما به قدری درگیر مسائل روزمره هستند که نمی‌توانند مشارکت کنند.

بازیگر فیلم طوفان شن تاکید کرد: انتخابات مساله‌ای جدی است و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند؛ چرا باید تنها ۴۰ درصد از مردم مشارکت کنند؟ شاید در ۴ سال آینده تغییرات و برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شود که نگاه به انتخابات بهتر شود و مردم خودشان را در سرنوشت کشور شریک بدانند.

منبع: ایرنا


12069383
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در طول دولت شهید رییسی، یک‌هزار و ۶۰۰ پروژه گردشگری به ارزش ۴۰۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای ۴۰ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت در انتخابات اهمیت ویژه‌ای در ابعاد فردی و اجتماعی افراد دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی گفت: شهید امیرعبداللهیان نماد دیپلماسی مقاومت و رسانه‌های برون‌مرزی صداوسیما، رسانه مقاومت و هر دو در مسیر هم و مکمل یکدیگر هستند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ۱۸۶ باب کتابخانه عمومی در کشور به عنوان شعبه اخذ رای فعالیت خواهند داشت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام تبریک خود به مناسبت روز قلم از بازگشت ملک وصال مشهد به بیت‌المال خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی ویژه برنامه های مختلفی را برای ماه محرم تدارک دیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی ویژه برنامه‌های مختلفی را برای ماه محرم تدارک دیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» با انتشار ویدئویی مهدی رسولی و نذارقطری مداح اهل بیت درباره سری جدید حسینیه معلی توضیحاتی دادند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویدیویی از بازی گوهر خیر اندیش با لهجه شیرازی در سریال زیرخاکی را تماشا کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت سالروز تولد زنده یاد علی انصاریان ویدیوئی از او منتشر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است