ورزشی 12:48 - 10 مهر 1401

تدوین آیین‌نامه برای انتخابات پارالمپیک/ قوانین سخت‌گیرانه نیست

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تابع دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری که صبح امروز یکشنبه در محل این کمیته برگزار شد با یادآوری برگزاری مجمع انتخاباتی در روز ۲۲ آذرماه گفت: ۴۵ روز قبل از مجمع، دعوتنامه برای اعضا ارسال می‌شود. در جلسه قبلی هیأت اجرایی مقرر شد آیین‌نامه انتخابات تدوین و مصوب شود تا بر اساس آن نحوه برگزاری مراحل مختلف انتخابات مشخص شود.

وی ادامه داد: برای تدوین آیین‌نامه یک گروه چهار نفره مشخص شده‌اند تا در جلسه بعدی هیأت اجرایی تصویب شود. آن زمان تاریخ دقیق اعلام می‌شود.

تابع با بیان اینکه اجباری برای حضور نماینده شورای پارالمپیک آسیا در انتخابات وجود ندارد، درباره ورود خود به انتخابات جهت تصدی پست ریاست و همچنین صحبت‌های مطرح در مورد پولادگر و اینکه قرار است رئیس آینده کمیته ملی پارالمپیک است، گفت: فعلاً هیچ تصمیمی برای ریاست در کمیته ندارم. در مورد پولادگر هم باید بگویم این موضوع را از شما می‌شنوم.

وی درباره انتخاب نفرات منتخب از کمیسیون‌های مختلف برای شرکت در انتخابات گفت: اساسنامه ما با کمیته المپیک کمی تفاوت دارد. در واقع انتخاب برخی افراد منوط به هیأت اجرایی شده است و لزومی به انتخابات در کمیسیون نیست.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که در رابطه با تدوین آیین نامه و محدودیت‌های احتمال جهت کاندیدا شدن افراد مطرح شد، گفت: قطعاً شرایطی برای پست‌های مختلف خواهیم داشت که در آیین نامه به آن اشاره خواهد شد. این شرایط البته سخت‌گیرانه نخواهد بود.

تابع همچنین اشاره‌ای به دوران طولانی ریاست محمود خسروی وفا کمیته ملی پارالمپیک داشت و با بیان اینکه شیوه مدیریتی او در ورزش مثال‌زدنی است، یادآور شد: احتمالاً تغییر مدیریت مشکلاتی را ایجاد می‌کند و البته شاید هم پیشرفت‌هایی داشته باشد. بعید می‌دانم کسی مثل او بتواند کمیته پارالمپیک را مدیریت کند. امیدواریم کمیته پارالمپیک در آینده نیز همین روند رو به جلو را داشته باشد. ضمن اینکه خسروی وفا کمیته پارالمپیک را تنها نخواهد گذاشت.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در بخش دیگری از این نشست خبری در مورد ۲۴ مهرماه که در تقویم به نام روز ملی پارالمپیک نامگذاری شده و برنامه‌های ویژه این روز گفت: در دو سال گذشته به خاطر کرونا مراسم به صورت محدودتر برگزار شد. این مراسم امسال در مجموعه ورزشی آزادی و در سالن دوازده هزار نفری برگزار می‌شود و فکر می‌کنم حداقل هفت هزار نفر در این جشن شرکت می‌کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری سازمان‌ها و نهادهای مختلف در برگزاری مراسم امسال، خاطرنشان کرد: ما امسال میهمان خارجی هم داریم، این دوره با پیام «اندرو پارسونز» رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک برگزار می‌شود و «واحد راشد» رئیس کمیته پارالمپیک آسیا به همراه دبیر این کمیته به عنوان میهمان ویژه حضور خواهند داشت.

تابع تصریح کرد: روز پارالمپیک بهانه‌ای است که خانواده‌ها افراد معلول را از خانه بیرون بیاورند و آنها با مشارکت در برنامه‌های این روز با برخی رشته‌ها آشنا شوند. خانواده‌ها بدانند که فرزندان معلولشان می‌توانند ورزش کنند و برگزاری این جشن به نوعی گام اول در این مسیر است. البته قاعده استعدادیابی به این جشن منتهی نمی‌شود و این فقط ورود است اما می‌توان از این طریق کار را آغاز کرد.

وی درباره تغییر کلاس بندی در حوزه ورزش معلولین گفت: تغییر کلاس بندی ها به گونه‌ای است که طلایی‌های پارالمپیک شاید در بازی‌های پاراآسیایی شرکت نکنند و یا نهایتاً به نقره و برنز برسند.

«انتخابات سرمربیانی تیم‌های مختلف در حوزه پارالمپیک، تغییرات ایجاد شده، مشکلات برخی ورزشکاران با سرمربیانی از جمله در پاراتیرانداری و پاراتیروکمان و …» دیگر موضوعی بود که تابع در این نشست خبری در رابطه با آن توضیح داد. وی در این زمینه گفت: ما برای انتخاب کادر فنی آیین نامه داریم که قبلاً مصوب شده است. طبق آن کادر فنی برای هر رویداد و بازی‌ها، یک شرایطی را باید داشته باشد که انتخاب شود. این آیین‌نامه برای فدراسیون‌ها ارسال شده و طبق آن به ما معرفی می‌شود.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: فدراسیون این مربیان را انتخاب می‌کنند و دست آنها باز است و سعی می‌کنند با آیین‌نامه ها انطباق داشته باشند. به هر حال برخی مسائل در همه رشته‌ها و ورزش‌ها است و خاص ما نیست. به هر صورت فدراسیون‌های تیروکمان و جانبازان به دنبال کادر ایده‌آل و بهترین نتیجه هستند. آنها باید آیین‌نامه همسو باشند تا این موفقیت رقم بخورد. در خصوص زهرا نعمتی هم باید بگویم که او هنوز تصمیمی برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی نگرفته است. گفته می‌شد که نمی‌خواهد در پاراآسیایی شرکت کند و نمی‌دانم این تصمیم تغییر کرده است یا نه.


11700634
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شود و سوابق مدیریتی ۶ کاندیدا برای شرکت در انتخابات از سوی وزارت ورزش و جوانان به تایید رسیده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاقی در مالکیت رخ نداده و به ظاهر سرخپوشان را واگذار کرده‌اند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است