سیاسی 08:39 - 25 مهر 1398
عراقچی در دیدار با قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد:
معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: ایران مصمم به برداشتن گامهای بعدی کاهش تعهدات است و این تصمیم تا تامین شرایط مورد نظر و برآورده شدن منافع اقتصادی ایران از برجام تغییر نمی کند.

صراط:

پنجمین دور رایرنی های سیاسی ایران و سوئد به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و خانم «آنیکا سودر» قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد روز چهارشنبه ۲۴ مهر ماه در تهران برگزار شد.

به گزارش فارس طرفین در این دور از رایزنی ها مهمترین مسائل و تحولات بین المللی و همچنین موضوعات مربوط به روابط دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم سودر با تبیین اراده سیاسی سوئد برای استمرار و فعال نگهداشتن همکاریهای دوجانبه و حل مسائل مبتلابه اعلام کرد: سوئد هماهنگ با اتحادیه اروپا از حفظ و اجرای برجام که متضمن منافع و آثار مثبت بویژه امنیتی برای کلیه طرفها می باشد حمایت کرده است. سوئد کماکان امیدوار است برجام بتواند به یمن تلاش های اروپا برای منتفع ساختن ایران و تداوم همکاری ایران، به حیات خود ادامه دهد.

عراقچی با قابل قبول و رو به رشد خواندن تعاملات و همکاریهای دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم و فشار حداکثری سعی کرده است همچنان پنجره های تعامل و دیپلماسی را باز نگهدارد، اما متاسفانه اروپا فقط به حمایت های سیاسی اکتفا کرده و از دادن هزینه برای ادامه حیات این توافق خودداری می کند.

عراقچی افزود: تصمیم ایران مبنی بر انتخاب رویکرد مقاومت حداکثری و فعال در برابر فشار حداکثری در واکنش به سیاست های غیرقابل قبول آمریکا است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تداوم اجرای یکجانبه برجام را توجیه پذیر ندانست و اظهار داشت: ایران مصمم به برداشتن گامهای بعدی کاهش تعهدات است و این تصمیم تا تامین شرایط مورد نظر و برآورده شدن منافع اقتصادی ایران از برجام تغییر نخواهد کرد.

عراقچی افزود:از اروپا انتظار داریم مواضع سازنده اتخاذ کرده و به منظور بازسازی اعتماد واقعا هزینه کند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت منطفه افزود: متاسفانه منطقه در نتیجه سیاستها و رفتارهای غلط و اشتباه برخی از کنشگران شاهد تشدید تنش ها و بحرانها و به مخاطره افتادن ثبات و امنیت است. امنیت در منطقه غیرقابل تقسیم است. آزادی کشتیرانی و امنیت انرژی باید برای همه باشد. ایران برای این منظور تاکنون طرح ها و پیشنهاداتی را ارائه کرده است که آخرین آنها ابتکار صلح هرمز با تکیه بر کشورهای منطقه و مبتنی بر اصل عدم مداخله و تجاوز می باشد.

عراقچی افزود:از کلیه کشورها از جمله سوئد دعوت می کنیم برای پیشبرد این ابتکار همکاری کنند.

خانم سودر نیز در این دیدار با اشاره بر اهمیت ادامه حیات برجام، لزوم انجام تلاش های همه جانبه برای این مهم را مورد تاکید قرار داد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تحولات جاری در منطقه گفت: تداوم و گسترش تنش ها و بحرانها نشان داده است که راه حل سیاسی و دیپلماتیک تنها راه حل است و کشورش آمادگی دارد از کلیه تلاشها و ابتکارات موجود حمایت کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد از کشورمان به خاطر آزاد کردن کشتی انگلیسی که مالک آن یک شرکت سوئدی بود نیز تشکر کرد.


10268843
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است