به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، علی باقرزاده در نشست تخصصی نهضت سوادآموزی که با حضور مدیران و معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، گفت: تمام افراد زیر 50 سال در کشور دارای یک پرونده سوادآموزی کامل هستند که ویژگیهای مختلف آنها را در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده است.
وی عنوان کرد: با وجود بانک اطلاعاتی در حال تکمیل وزارت آموزش و پرورش، شناخت ما از افراد بیسواد کامل و بدون نقص نبوده و با کمبودهایی در این حوزه مواجه هستیم اما نسبت به گذشته رشد و اقدامات گستردهای صورت گرفته است.
باقرزاده با بیان اینکه سوادآموزی ابزاری برای نجات ملتها است، خاطرنشان کرد: اقدام پیامبر گرامی اسلام پس از پیروزی در جنگ بدر که اسرای کفار و مشرکان را در ازای سوادآموزی به مسلمانان آزاد کرد، بیدلیل نبوده و نشاندهنده اهمیت آموزش و پرورش در دین اسلام است.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ادامه داد: سایر بزرگان دینی در دوره معاصر نیز مانند امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سوادآموزی را به عموم اقشار جامعه جزء امور ضروری دانستهاند و بر این موضوع تأکید کردند که نگاه مسئولان باید به برنامههای سوادآموزی یک دیدگاه جامع باشد.
باقرزاده تصریح کرد: آموزش پایه همیشه از سوی دولتها انجام میشود و دلیل آن اهمیت توسعه امور آموزشی است؛ با نظارت مسئولان دولتی بر فعالیتهای آموزشی سنین پایه این آموزشها باید به درستی مدیریت شود.
وی بیان کرد: بسیاری از اقدامات سوادآموزی جنبه اقتصادی ندارد چراکه برخی مدارس در نقاط دوردست ممکن است با یک، 2 یا 3 نفر تشکیل شود و هزینه فراوانی را به دولت تحمیل کند اما با توجه به ضرورت بهرهمندی عموم افراد جامعه توجه به این آموزشها لازم است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه رابطه مستقیمی بین میزان سواد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان وجود دارد، تصریح کرد: میزان سواد والدین و پیشرفت تحصیلی فرزندان دو موضوع مهم و اثرگذار بر یکدیگر هستند که باید مورد توجه مدیران قرار بگیرد.
انتهای پیام
7454063