استانی 16:39 - 01 اردیبهشت 1400

برگزاری آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم دانش آموزان به صورت حضوری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد اسکندری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف پرورشی و آموزشی، معلم نقش مهم و محوری دارد و نباید اجازه دهد که هیچ دانش آموزی از تحصیل بازماند، افزود: ماه مبارک رمضان یک ظرفیت بزرگ معنوی است که می‌توان از این ماه جهت تربیت دانش آموزانی همطراز جمهوری اسلامی ایران و دین اسلام بهره برد.

وی با بیان این مطلب که فرهنگیان بزرگوار در ایام شیوع ویروس کرونا با تلاش‌های فراوان اجازه ندادند که اخلالی در بحث آموزشی دانش آموزان ایجاد شود و رسالت خود را به خوبی انجام دادند، اظهار داشت: ایام شیوه ویروس کرونا توانمندی‌های ما را محک زد از طرف دیگر باید در این شرایط تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و توانمندی‌های خود را نشان دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا یک شاخص قابل توجه برای ارزیابی قابلیت‌های فرهنگیان بوده است، اظهار کرد: آنچه که مسلّم است این است که ما مسئولیت تربیت و آموزش دانش آموزان را برعهده داریم لذا باید شناخت درستی از تکالیف خود داشته باشیم تا مدیون دانش آموزان و مردم نباشیم.

وی با بیان این مطلب که معلمین در شرایط کرونایی با ارائه خلاقیت فرایند یادگیری دانش آموزان را تسهیل کنند، بیان داشت: قبل از شیوع ویروس کرونا ارتباط با دانش آموزان به صورت حضوری بوده است اما در شرایط کرونایی باید به بهترین شکل ارتباط مدرسه، معلم و دانش آموزان تقویت شود چراکه ارتباط مؤثر لازمه یادگیری مؤثر خواهد بود.

اسکندری با اشاره به اینکه در بحث آموزش و یادگیری مدیر مدرسه نقش مهمی دارد و باید از فرایند یادگیری و آموزش دانش آموزان اطمینان حاصل کند چرا که مدیر رابط میان ارکان مدرسه (معلم، دانش آموز، ولی، مسئولان و جامعه) است، تصریح کرد: مدیر مدرسه زمانی موفق است که اگر به عنوان مثال یک هزار دانش آموز دارد باید از احوال هر یک از آنها مطلع باشد.

لزوم تدوین اطلس یادگیری دانش آموزان

وی با بیان این مطلب که برای اطلاع از وضعیت تک تک دانش آموزان آنها را گروه بندی کرده و مسئولیت پیگیری روند آموزش آنها را در بین معاونین و ارکان اداری مدارس تقسیم کنید، اضافه کرد: در ابتدای سال جاری تاکید ما بر تدوین اطلس آموزشی بود اما با گذشت بیش از دو سوم سال تحصیلی تاکید بر تدوین اطلس یادگیری است تا چنانچه در روند یادگیری دانش آموزان خللی ایجاد شود با برگزاری کلاس‌های فوق العاده این نقیصه جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه مدیران مدارس نحوه حضور معلمین در فضای مجازی به خصوص شبکه شاد را رصد کنند، عنوان کرد: توانمندسازی معلمین همانند گذشته به صورت مدرسه محور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این مطلب که تا قبل از شیوع ویروس کرونا مدرسه، خانه دوم دانش آموزان بود اما در شرایط کنونی خانه تبدیل به مدرسه دانش آموزان شده است بنابراین نقش والدین بسیار مهم و محوری است، بیان داشت: درچنین شرایطی مدیران مدارس باید با والدین ارتباط نزدیک و خوبی داشته باشند تا در زمینه آموزش با آنها مشارکت کرده و آسیبی در امر آموزش به دانش آموزان وارد نشود.

اسکندری با اشاره به اینکه معلمان باید تجربیات خود را در ایام کرونا ثبت کنند و با سایر همکاران مبادله کنند لذا مستندسازی تجارب بسیار مهم است، ابراز داشت: در ایام شیوع ویروس کرونا خط قرمز آموزش و پرورش، حفظ سلامتی جسمی و روحی دانش آموزان است و مدیران مدارس در این زمینه باید پیگیری دوچندانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طرح کوچ (کنترل وزن دانش آموزان) در مدارس سراسر استان که هدف آن سلامت دانش آموزان است که هم اکنون درحال اجرا است، بیان داشت: آزمون‌های نوبت دوم پایه نهم و دوازدهم دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود و سایر آزمون‌ها بر عهده مدیر مدرسه است، افزود: باید تلاش شود که آزمون‌ها به بهترین شکل برگزار شود تا شاهد افت تحصیلی دانش آموزان نباشیم.


11035834
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» در حالی ۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد بابل فاقد مسکن هستند، که باوجود آمادگی کمیته امداد برای ساخت مسکن برای مددجویان، خانواده ها زمینی برای ساخت خانه ندارند، که این امر به چالشی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بابل تبدیل شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است