علمی فناوری 17:22 - 14 آذر 1400
شرکت "فناوری‌های پروازی اسندنس"(Ascendance Flight Technologies) مستقر در "تولوز"(Toulouse) فرانسه از طرح قابل توجه هواپیمای عمودپرواز(VTOL) الکتریکی-هیبریدی خود به نام "ATEA" رونمایی کرده است.

تاکسی هوایی الکتریکی با طراحی عجیب

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، "ATEA" یک هواپیمای پنج سرنشین الکتریکی-هیبریدی است که  قابلیت برخاستن و فرود عمودی(VTOL) دارد. طراحی آن با سایر هواپیماها فرق دارد زیرا پیکربندی بال‌های‌ آن پشت سر هم قرار دارد و موتورهایی درون بال‌ها تعبیه شده است. این موارد به آن ظاهری غیرمعمول می‌دهد.

این طراحی جدید در نتیجه‌ی سه سال تحقیق و توسعه ایجاد شده و این شرکت آن را "هواپیمای آینده" می‌نامد زیرا نشان‌دهنده‌ی هدف این شرکت در جهت کربن‌زدایی از صنعت هوانوردی است. این هواپیما قرار است در مقایسه‌ با هواپیماهای معمولی، تا ۸۰ درصد انتشار کربن را کاهش دهد.

هواپیمای "ATEA" با بُرد ۴۰۰ کیلومتر به گونه‌ای طراحی شده که قادر به فعالیت در حومه شهرها است. و ساختار "موتور-در-بال"(fan-in-wing) آن برای پرواز عمودی ضروری است. این ملخ‌ها یکی از سیستم‌های پیشران هواپیما را تشکیل می‌دهند و دو موتور دیگر در دماغه و دم این هواپیما قرار دارد.

این شرکت، ترکیب چنین فناوری‌هایی را سیستم "Lift+Cruise" نامیده است.

تاکسی هوایی الکتریکی با طراحی عجیب

انرژی هواپیمای "ATEA" با فناوری الکتریکی-هیبریدی تامین می‌شود و به موتورهای ماژولار هیبریدی مجهز شده است.

این هواپیما مزایای زیست‌محیطی دارد و تا ۸۰ درصد از انتشار کربن می‌کاهد و در کنار همه این‌ها تا چهار برابر صدای کمتری نسبت به هواپیماهای معمولی ایجاد می‌کند.

 این هواپیما قادر به حمل پنج مسافر است بنابراین برای سفرهای شهری و به عنوان تاکسی مناسب‌تر است. بُرد برنامه‌ریزی شده آن، ‌این هواپیما را قادر می‌سازد تا سریع‌تر و دورتر از تاکسی‌های زمینی کار کند.

"جین کریستوف لمبرت"(Jean-Christophe Lambert)، از موسسین و مدیرعامل این شرکت می‌گوید: هواپیمایی که می‌بینید نتیجه تلاش دپارتمان تحقیق و توسعه ما است که بر روی چهار نمونه اولیه آزمایش شده و بر روی هزینه‌های آن و راحتی پرواز با آن فکر شده است.

وقتی به چنین مفاهیمی فکر می‌کنیم، انتظار می‌رود که این هواپیما به این زودی‌ها در آسمان رویت نشود با این حال شرکت "اسندنس" اهداف کوتاه مدت زیادی دارد که می‌خواهد طی چندین سال آینده به آن‌ها دست‌ یابد.

"لمبرت" می‌گوید: "ATEA" به زودی به شکل یک نمونه‌ اولیه کامل ایجاد خواهد شد و آزمایش آن در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. ما در حال حرکت به سوی هدف خود یعنی دریافت مجوز در سال ۲۰۲۵ هستیم.

انتهای پیام


11351720
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است