سید محمد لنگری در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسانشمالی، با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به استان اظهار کرد: باید در این سفر وضعیت مدارس استان به همین شکل موجود دیده شود و از سیاه نمایی و کتمان کم و کاستیها پرهیز شود.
وی با ذکر اینکه طی سالهای گذشته در حوزه فضای فیزیکی در آموزش و پرورش استان کار نشده است، ادامه داد: در یک سال اخیر تلاشهای بسیاری به منظور تکمیل پروژههای نیمه تمام در استان شده اما هنوز مشکلات در این حوزه فراوان است. مدارس برخی نقاط استان همانند مناطق مرزی راز و جرگلان، مانه و سملقان به ویژه حوزه کهنه جلگه، روستاهای مرزی شیروان و تعدادی از مدارس عشایری مشکل دارند.
وی با اشاره به وجود 60 مدرسه خشتی و گلی در استان، ادامه داد: این در حالی است که تعداد واقعی این مدارس بیشتر از این تعداد است.
لنگری با ذکر اینکه بعد از سفر مقام معظم رهبری و اختصاص اعتبار برای ساخت مدارس، تحول بسیاری در این حوزه ایجاد شده است، یادآور شد: هنوز مشکلات آموزش و پرورش در بخش فضای فیزیکی رفع نشده است. برخی مدارس خراسانشمالی در شان دانش آموزان و والدین آنان در این خطه نیست، بنابراین باید به مدارس استان در سفر اعضای کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس توجه ویژهای شود. باید با تلاش بیشتر، عقب ماندگی فضاهای آموزشی در استان جبران شود.
انتهای پیام
6222506