اجتماعی 11:36 - 08 مرداد 1393
شهردار تبریز از مسافرگیری آزمایشی مترو تبریز خبر داد و گفت: در هشت سال گذشته در مجموع شهرداری تبریز ۲ هزار میلیارد ریال در مترو این سرمایهگذاری کرده در حالی که تنها در هشت ماه گذشته به اندازه این مبلغ در مترو سرمایهگذاری کردهایم.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی متخصصان به مناسبت عید سعید فطر مترو تبریز با مسافرگیری از ایستگاه ششم خود مراحل پایانی آزمایشی خود را پشت سر گذاشت.
شهردار کلانشهر تبریز گفت: در هشت ماه گذشته یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال به پروژه قطار شهری تبریز تزریق شده است.
نجفی تصریح کرد: در هشت سال گذشته در مجموع شهرداری تبریز ۲ هزار میلیارد ریال در مترو تبریز سرمایهگذاری انجام داده بود در حالی که تنها در هشت ماه گذشته به اندازه این مبلغ در مترو سرمایهگذاری کردهایم.
شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه با طولانی شدن اجرای پروژههای شهر متضرر میشود، گفت: در حال حاضر هزینه احداث هر یک کیلومتر مسیر مترو یک هزارو ۵۰۰ ملیارد ریال تمام میشود در حالی که در زمان آغاز پروژه مترو تبریز هر کیلومتر از این پروژه با ۱۲۰ میلیارد ریال قابل اجرا بود.
با مسافرگیری کامل رام اول قطار شهری، مسافران مسیر ایستگاه استاد شهریار تا ایستگاه ائل گلی را با مترو طی کردند.
رام اول قطار شهری تبریز با دارا بودن ۵ واگن مسافری و با ظرفیت یک هزار و ۲۰ نفر مراحل نهایی تست گرم را طی میکند و بعد از طی ۱۵۰ کیلومتر مسیر مرحله نهایی تست را پشت سر خواهد گذاشت.
در صورت تامین واگنهای مورد نیاز رامهای دو ، سه و چهار مترو تبریز مدت زمان انتظار در ایستگاههای قطار شهری حداکثر ۱۰ دقیقه خواهد بود.
در حال حاضر و بعد از اتمام مراحل تست که به زودی نهایی خواهد شد شهروندان خواهند توانست مسیر شش کیلومتری ائل گلی تا ایستگاه استاد شهریار را با مترو طی کنند.
فاز اول خط یک قطار شهری تبریز به طول شش کیلومتر است و ایستگاههای ائل گلی، سهند، امام رضا (ع)، خیام، ۲۹ بهمن و استاد شهریار، شش ایستگاه مربوط به فاز نخست خط اول را تشکیل میدهند.
گزارش فارس حاکی است،مطالعات طرح قطار شهری تبریز در سال ۱۳۸۰ آغاز و عملیات اجرایی این پروژه که در پنج مسیر به طول ۸۰ کیلومتر طراحی شده از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.
شبکه خطوط متروی تبریز شامل پنج خط مصوب است که چهار خط آن درون شهری و یک خط آن خارج از حومه است.
بر اساس برنامهریزی انجام شده، مسیر اول به طول ۱۷٫۲ کیلومتر از میدان ایلگلی تا کوی لاله و مسیر دوم به طول ۲۲٫۴ کیلومتر از دانشگاه آزاد اسلامی تا قراملک است.
خط سه به طول حدود ۱۵ کیلومتر و شامل ۱۴ ایستگاه از فرودگاه تبریز آغاز و با عبور از میدان بزرگ آذربایجان و خیابان انقلاب، از طریق میدان دانشسرا و خیابان ارتش به پایانه بزرگ اتوبوسهای بین شهری تبریز جنب بزرگراه شهید کسایی ختم میشود.
خط چهار نیز به طول ۱۰ کیلومتر شامل ۱۰ ایستگاه به شکل حلقوی در مرکز شهر سه مسیر متروی تبریز را به هم ارتباط میدهد.
خط خارج از حومه (مسیر پنجم) نیز به طول حدود ۲۰ کیلومتر به شهر جدید سهند ختم میشود.
خط یک متروی تبریز از ایلگلی تا کوی لاله به طول ۱۷٫۲ کیلومتر از چهار بخش تشکیل شده است.
بخش اول خط یک متروی تبریز که به صورت تونل نیمه عمیق خواهد بود، از طریق ضلع غربی بلوار شهید باکری، ایلگلی را به سه راهی راهنمایی متصل میکند.
بخش دوم خط یک متروی تبریز از سه راهی راهنمایی آغاز شده و تا میدان دانشگاه ادامه خواهد یافت. (این بخش به صورت تونل کمعمق در کناره جنوبی رودخانه قوریچای خواهد بود) همچنین پل غیرهمسطحی نیز بر روی بلوار ۲۹ بهمن برای عبور مترو تعبیه شده است.
بخش سوم خط یک متروی تبریز که به صورت تونل عمیق خواهد بود، از میدان دانشگاه تا میدان ساعت و سپس میدان ۲۲ بهمن و چهارراه لاله ادامه خواهد یافت.
بخش چهارم خط یک متروی تبریز نیز که به صورت تونل نیمه عمیق احداث میشود، از چهارراه لاله شروع شده و به پایانه لاله منتهی خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی متخصصان به مناسبت عید سعید فطر مترو تبریز با مسافرگیری از ایستگاه ششم خود مراحل پایانی آزمایشی خود را پشت سر گذاشت.
شهردار کلانشهر تبریز گفت: در هشت ماه گذشته یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال به پروژه قطار شهری تبریز تزریق شده است.
نجفی تصریح کرد: در هشت سال گذشته در مجموع شهرداری تبریز ۲ هزار میلیارد ریال در مترو تبریز سرمایهگذاری انجام داده بود در حالی که تنها در هشت ماه گذشته به اندازه این مبلغ در مترو سرمایهگذاری کردهایم.
شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه با طولانی شدن اجرای پروژههای شهر متضرر میشود، گفت: در حال حاضر هزینه احداث هر یک کیلومتر مسیر مترو یک هزارو ۵۰۰ ملیارد ریال تمام میشود در حالی که در زمان آغاز پروژه مترو تبریز هر کیلومتر از این پروژه با ۱۲۰ میلیارد ریال قابل اجرا بود.
با مسافرگیری کامل رام اول قطار شهری، مسافران مسیر ایستگاه استاد شهریار تا ایستگاه ائل گلی را با مترو طی کردند.
رام اول قطار شهری تبریز با دارا بودن ۵ واگن مسافری و با ظرفیت یک هزار و ۲۰ نفر مراحل نهایی تست گرم را طی میکند و بعد از طی ۱۵۰ کیلومتر مسیر مرحله نهایی تست را پشت سر خواهد گذاشت.
در صورت تامین واگنهای مورد نیاز رامهای دو ، سه و چهار مترو تبریز مدت زمان انتظار در ایستگاههای قطار شهری حداکثر ۱۰ دقیقه خواهد بود.
در حال حاضر و بعد از اتمام مراحل تست که به زودی نهایی خواهد شد شهروندان خواهند توانست مسیر شش کیلومتری ائل گلی تا ایستگاه استاد شهریار را با مترو طی کنند.
فاز اول خط یک قطار شهری تبریز به طول شش کیلومتر است و ایستگاههای ائل گلی، سهند، امام رضا (ع)، خیام، ۲۹ بهمن و استاد شهریار، شش ایستگاه مربوط به فاز نخست خط اول را تشکیل میدهند.
گزارش فارس حاکی است،مطالعات طرح قطار شهری تبریز در سال ۱۳۸۰ آغاز و عملیات اجرایی این پروژه که در پنج مسیر به طول ۸۰ کیلومتر طراحی شده از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.
شبکه خطوط متروی تبریز شامل پنج خط مصوب است که چهار خط آن درون شهری و یک خط آن خارج از حومه است.
بر اساس برنامهریزی انجام شده، مسیر اول به طول ۱۷٫۲ کیلومتر از میدان ایلگلی تا کوی لاله و مسیر دوم به طول ۲۲٫۴ کیلومتر از دانشگاه آزاد اسلامی تا قراملک است.
خط سه به طول حدود ۱۵ کیلومتر و شامل ۱۴ ایستگاه از فرودگاه تبریز آغاز و با عبور از میدان بزرگ آذربایجان و خیابان انقلاب، از طریق میدان دانشسرا و خیابان ارتش به پایانه بزرگ اتوبوسهای بین شهری تبریز جنب بزرگراه شهید کسایی ختم میشود.
خط چهار نیز به طول ۱۰ کیلومتر شامل ۱۰ ایستگاه به شکل حلقوی در مرکز شهر سه مسیر متروی تبریز را به هم ارتباط میدهد.
خط خارج از حومه (مسیر پنجم) نیز به طول حدود ۲۰ کیلومتر به شهر جدید سهند ختم میشود.
خط یک متروی تبریز از ایلگلی تا کوی لاله به طول ۱۷٫۲ کیلومتر از چهار بخش تشکیل شده است.
بخش اول خط یک متروی تبریز که به صورت تونل نیمه عمیق خواهد بود، از طریق ضلع غربی بلوار شهید باکری، ایلگلی را به سه راهی راهنمایی متصل میکند.
بخش دوم خط یک متروی تبریز از سه راهی راهنمایی آغاز شده و تا میدان دانشگاه ادامه خواهد یافت. (این بخش به صورت تونل کمعمق در کناره جنوبی رودخانه قوریچای خواهد بود) همچنین پل غیرهمسطحی نیز بر روی بلوار ۲۹ بهمن برای عبور مترو تعبیه شده است.
بخش سوم خط یک متروی تبریز که به صورت تونل عمیق خواهد بود، از میدان دانشگاه تا میدان ساعت و سپس میدان ۲۲ بهمن و چهارراه لاله ادامه خواهد یافت.
بخش چهارم خط یک متروی تبریز نیز که به صورت تونل نیمه عمیق احداث میشود، از چهارراه لاله شروع شده و به پایانه لاله منتهی خواهد شد.
مترو تبریز پس از 13 سال مسافرگیری کرد خبرگزاری فارس
4355769
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار اجتماعی
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در زندانهای هرمزگان در جریان سفر رئیس دستگاه قضا به این استان قطعی شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به بازدید نظارتی که تعدادی از اعضای این مجمع از محله فیروزآبادی شهرستان ری داشتند، مخالفت مجمع نمایندگان استان تهران و مردم شهرری را نسبت به تفکیک این شهرستان در جریان تفکیک استان تهران اعلام کرد و...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ گفت: در قالب طرح ساماندهی آسیبهای اجتماعی ۶۳ کودک مشغول به کار در غرفههای گلفروشی در حاشیه بهشت زهرا (س) به منظور ساماندهی جمع آوری شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دو کاروان از دانشجویان کشور برای زیارت بارگاه نبوی و انجام مناسک عمره وارد مدینه منوره شدند و مورد استقبال قرار گرفتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در پی انتشار گزارش اخیر بیبیسی جهانی و طرح ادعاهای جدید با اسناد جعلی، میزان یک بار دیگر ضمن مرور گزارشهای پیشین؛ این پرونده را مجدد مورد بررسی قرار داده و اسناد جدیدی منتشر میکند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از دستگیری ۷۹۸ سارق از ابتدای سالجاری تا کنون در این شهرستان خبرداد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعملها و توصیههای بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن سازی در برابر برخی بیماریها است، ابلاغ کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلالاحمر از امدادرسانی در ۴ استان کشور درپی وقوع سیل و آبگرفتگی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران در خصوص زمان افتتاح مجموعه فرهنگی و تفریحی چهار باغ گفت: پیشبینی میشود تیرماه امسال فاز نخست پروژه چهار باغ افتتاح شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس بین الملل فراجا از دستگیری و استرداد زنی که از تعداد زیادی از شهروندان کلاهبرداری و از کشور متواری شده بود، به کشور خبر داد.