به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند، علی حسینی عصر دوشنبه در بازدید از ایستگاههای آتشنشانی بیرجند اظهار کرد: طبق آمار بهدستآمده از ستاد فرماندهی و مرکز کنترل روزانه ۳۵ تماس غیر مرتبط با سامانه فوریت ۱۲۵ آتشنشانی بیرجند ثبت میشود که این میزان در سال گذشته ۷۰ تا ۸۰ تماس گزارش شده است.
وی افزود: بر اساس بررسیهای کارشناسی عمده تماسهای غیر مرتبط و مزاحم از سوی کودکان و نونهالان در منزل انجام میشود و عمدتاً از طریق تلفن ثابت صورت میگیرد.
رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: آموزش به خانوادهها، ساکنان مجتمعها، مهدکودکها و آگاهسازی جامعه ازجمله دلایل کاهش این میزان از تماسهای غیر مرتبط با آتشنشانی است.
وی افزود: شماره آتشنشانی برای هر آتشنشان یادآور رخداد یک حادثه و آمادهباش مأموران برای اعزام به محل حادثه است.
حسینی تصریح کرد: متصدیان ارتباطات بهطور ۲۴ ساعته پاسخگوی تمام تماسها بوده و در زمان بروز حادثه هدایتگر تیمهای عملیاتی به محل حادثه هستند که از لحاظ فنی کار پیچیدهای است.
وی ادامه داد: ازاینرو به مزاحمان سامانه ۱۲۵ توصیه میشود از تماسهای مکرر و بیمورد خودداری کنند تا موجب آسیب به شهروندان نشوند.