اقتصادی 09:34 - 06 شهریور 1395
رییس ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دلایل اینکه چرا تاکنون هیچ خودروی سواری تولیدی و مونتاژی در ایران موفق به کسب پنج ستاره کیفی در ارزیابیها نشده است را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، محمد رستگار در گفتوگویی اظهار کرد: یک خودروی سواری تولیدی در ایران زمانی میتواند پنج ستاره کیفی را کسب کند که هیچگونه نقص و عیبی از نظر کیفی، ایمنی و ظاهری نداشته باشد اما تاکنون هیچ خودروی تولیدی در ایران موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشده است که این نشان میدهد خودروی بدون نقص در داخل تولید و مونتاژ نشده است.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده هیچ خودرویی حتی خودروهای بهروزی که در ایران مونتاژ میشوند موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشود، کیفیت خطوط تولید و مونتاژ در ایران است. این خطوط عموما دستی و غیر مکانیزه هستند و حتی در خودروهای بهروز و با کیفیت فول سیکیدی که تمام قطعات آنها وارد شده و تنها در ایران مونتاژ میشوند نیز شاهد کاهش کیفیت این خودروها به دلیل کیفیت مونتاژ هستیم بههمین دلیل شاهدیم خودروهایی بهروز و با کیفیتی که در خارج از کشور چهار یا پنج ستاره کیفی را کسب میکنند در فرایند مونتاژ در ایران موفق به کسب این تعداد ستاره کیفی نمیشوند.
رستگار با بیان اینکه خودرویی که ایرادات آن حداقلی باشد بهگونهای که این ایرادات منجر به نارضایتی مصرفکننده نشود، میتواند چهار ستاره کیفی را کسب کند، خاطرنشان کرد: تنها در یک ماه آن هم به صورت لب مرزی یک مدل خودروی تولیدی در ایران توانست چهار ستاره کیفی را کسب کند که البته در ارزیابیهای بعدی موفق به تکرار آن نشده و در رتبه سه ستاره کیفی قرار گرفت.
رییس ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: گذشته از خودروهای سه ستاره، تقریبا بیشتر خودروهای پرتیراژ داخلی معمولا تک ستارهاند. خودروهای تکستاره ایرادات و معایب زیادی دارند که این ایرادات منجر به نارضایتی شدید مصرفکننده میشود البته این یک اصل کلی است که با افزایش تیراژ تولید یک خودرو کیفیت آن نیز مقداری کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه با کیفیتترین خودروهای سواری تولید داخل به جز یک مورد استثنا، سه ستارهاند و موفق به کسب چهار یا پنج ستاره کیفی نمیشوند، تصریح کرد: البته ممکن است در یک سال آینده با تولید خودروهای جدیدی که قراردادهای آن با خودروسازان خارجی منعقد شده است با توجه به جدید و بهروز بودن خطوط تولید و مونتاژ این خودروها شاهد عرضه خودروهای با کیفیت با سطح کیفی چهار و پنج ستاره در ایران باشیم.
در روش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (آدیت)، تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجهبندی یک تا پنج ستاره، صورت میگیرد. در این مدل یک ستاره، پایینترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان میدهد. براساس ارزیابیها بیشتر خودروهای سواری تولید داخل در سطح کیفی یک ستاره قرار دارند.
به گزارش ایسنا، محمد رستگار در گفتوگویی اظهار کرد: یک خودروی سواری تولیدی در ایران زمانی میتواند پنج ستاره کیفی را کسب کند که هیچگونه نقص و عیبی از نظر کیفی، ایمنی و ظاهری نداشته باشد اما تاکنون هیچ خودروی تولیدی در ایران موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشده است که این نشان میدهد خودروی بدون نقص در داخل تولید و مونتاژ نشده است.
وی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده هیچ خودرویی حتی خودروهای بهروزی که در ایران مونتاژ میشوند موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشود، کیفیت خطوط تولید و مونتاژ در ایران است. این خطوط عموما دستی و غیر مکانیزه هستند و حتی در خودروهای بهروز و با کیفیت فول سیکیدی که تمام قطعات آنها وارد شده و تنها در ایران مونتاژ میشوند نیز شاهد کاهش کیفیت این خودروها به دلیل کیفیت مونتاژ هستیم بههمین دلیل شاهدیم خودروهایی بهروز و با کیفیتی که در خارج از کشور چهار یا پنج ستاره کیفی را کسب میکنند در فرایند مونتاژ در ایران موفق به کسب این تعداد ستاره کیفی نمیشوند.
رستگار با بیان اینکه خودرویی که ایرادات آن حداقلی باشد بهگونهای که این ایرادات منجر به نارضایتی مصرفکننده نشود، میتواند چهار ستاره کیفی را کسب کند، خاطرنشان کرد: تنها در یک ماه آن هم به صورت لب مرزی یک مدل خودروی تولیدی در ایران توانست چهار ستاره کیفی را کسب کند که البته در ارزیابیهای بعدی موفق به تکرار آن نشده و در رتبه سه ستاره کیفی قرار گرفت.
رییس ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: گذشته از خودروهای سه ستاره، تقریبا بیشتر خودروهای پرتیراژ داخلی معمولا تک ستارهاند. خودروهای تکستاره ایرادات و معایب زیادی دارند که این ایرادات منجر به نارضایتی شدید مصرفکننده میشود البته این یک اصل کلی است که با افزایش تیراژ تولید یک خودرو کیفیت آن نیز مقداری کاهش مییابد.
وی با بیان اینکه با کیفیتترین خودروهای سواری تولید داخل به جز یک مورد استثنا، سه ستارهاند و موفق به کسب چهار یا پنج ستاره کیفی نمیشوند، تصریح کرد: البته ممکن است در یک سال آینده با تولید خودروهای جدیدی که قراردادهای آن با خودروسازان خارجی منعقد شده است با توجه به جدید و بهروز بودن خطوط تولید و مونتاژ این خودروها شاهد عرضه خودروهای با کیفیت با سطح کیفی چهار و پنج ستاره در ایران باشیم.
در روش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (آدیت)، تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجهبندی یک تا پنج ستاره، صورت میگیرد. در این مدل یک ستاره، پایینترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان میدهد. براساس ارزیابیها بیشتر خودروهای سواری تولید داخل در سطح کیفی یک ستاره قرار دارند.
8122222
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار اقتصادی
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: باید سامانه سوت زنی برای شناسایی تخلفات و جلوگیری از انعقاد قرارداد برای اتباع غیر مجاز راه اندازی شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راههای کشور گفت: ترافیک سنگین در تمامی محورهای شمالی به ویژه آزادراه تهران-شمال و هراز گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۱۲ اردیبهشتماه به ۲۳.۵ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در اسفندماه سال گذشته، بیش از ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۶،۱۱۱ هزار میلیارد ریال وصول شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: الزامی برای فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت وجود ندارد.
اقتصادی
عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: الزامی برای فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت وجود ندارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل بورس تهران گفت: صندوقهای پوشش ریسک کمک میکنند به شکل غیر مستقیم مردم از بازارهای مشتقه استفاده کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظامهای پرداخت بانک مرکزی گفت: از ابتدای رونمایی چک الکترونیکی تاکنون حدود ۲۵۰ هزار فقره چک دیجیتال صادر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر نیرو گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۸۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اعزام زائران عمره به سرزمین وحی به اتمام رسید و از امروز بازگشت زائران در قالب ۲۲ پرواز آغاز شد.