محمدرضا کلائی امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی چپگرد پیامبر اعظم (ص) (حاج قربان) به بزرگراه آیتالله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه پروژه چپگرد پیامبر اعظم به بزرگراه آیتالله هاشمی رفسنجانی خواسته مردم بود، اظهار کرد: افرادی که قصد رفتن به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی را داشتند، باید حدود ۵ کیلومتر مسیر اضافه را طی می کردند که در کنار آلودگی هوا، تداخل ترافیکی و مصرف سوخت بیشتر وقت آنها را نیز هدر می داد، لذا اجرا این پروژه ضروری بود.در کنار پاسخ به خواسته مردم موضوع تکمیل حلقه اتصال رینگ بزرگراهی مشهد نیز بسیار مهم بود، اما پیوست همه اینها چگونگی استفاده از ابزارهای روانسازی زندگی شهری است، به نوعی که شاهد اتفاقاتی که قبلا بزرگراهها برای مناطق ایجاد کردند، نباشیم.
شهردار مشهد تصریح کرد: اولویت ما از ابتدا این بود که زمانبندی درنظر گرفته شده برای پروژهها را رعایت کنیم، اما از تاخیر در برخی از پروژهها گلایههایی میشود، شرط انصاف توجه به این نکته است که در شرایط رکود اقتصادی، شیوع کرونا و شرایطی که به اندازه کافی نیروی متخصص نداشتیم و مشاوران ما به اندازه کافی زبده نبودند، شاهد اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی بودهایم. اجرای تعداد زیادی پروژه عمرانی باعث شد که اکنون دارای مشاورانی زبده و مسلط به موضوعات و مهندسان جوانی باشیم که در روند اجرای این پروژهها استاد شدهاند و میتوانند درخدمت شهر باشند.
همچنین شهردار مشهد درحاشیه این مراسم اظهارکرد: حدود دوسال است که اجرای پروژههای عمرانی را برای رفع مشکلات ترافیکی رینگ اطراف مشهد که عمدتا بزرگراهی است در دستور کار قرار دادهایم؛ موضوعی که جزو اولویتهای مطالعات جامع حمل ونقل شهر نیز است. یکی از این پروژهها چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به بزرگراه آیتالله هاشمی رفسنجانی بود که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری مشهد،کلائی با بیان اینکه یکی از نگرانیهایی که در اجرای این پروژه وجود داشت مسدود شدن این بزرگراه و امکان ایجاد ترافیک در ورودی شهر مشهد بود، خاطرنشان کرد: برهمین اساس و برای جلوگیری از این مشکلات، تقاطع چپگرد حاج قربان به صورت سگمنتال(قطعات پیش ساخته بتونی) مانند تقاطع آزادگان احداث خواهد شد.
شهردارمشهد با اشاره به اینکه در مجموع ۱۱ تقاطع و پل غیر همسطح در رینگ بزرگراهی مشهد طی دوسال گذشته اجرا و یا اکنون درحال اجرا است، ادامه داد: امیدواریم با اجرای این چپگرد و تقاطع های ابوطالب و نخودک که پیش از این اجرا شد و همچنین تکمیل تقاطع غیر همسطح زندگی و آزادگان، خلیج فارس، جانباز به آزادی و.. شاهد روانسازی و تسهیل دسترسی در شبکه بزرگراهی مشهد باشیم.
انتهای پیام