اقتصادی 05:00 - 10 مرداد 1393
افکارنیوز خودروهای طبقه متوسط جامعه کدامند؟
طبقه متوسط ایرانی به طور معمول مشتری خرید خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.
به گزارش افکارنیوز، براساس بررسیهای صورت گرفته ۵۸.۲ بازار خودروی ایران در اختیار خودروهای در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.
در این میان کارشناسان معتقدند که طبقه متوسط اصلیترین خریداران خودرو در کشور هستند و این قشر بیشترین مشتریان خرید خودروهایی با سطح قیمتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان را به خود اختصاص میدهد.
در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو درباره دلیل پرفروشتر بودن خودروهای ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی در کشور میگوید: طبقه متوسط بزرگترین ترکیب جمعیتی کشور را به خود اختصاص میدهد.
امرالله امینی - استاد دانشگاه علامه طباطبایی - با بیان اینکه طبقه متوسط ایران مصرفکننده اصلی محصولات خودرویی در کشور است، خاطرنشان میکند: به طور طبیعی این قشر توانایی خرید خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را ندارند.
وی ادامه میدهد: از آن سو نیز طبقه متوسط به دنبال کسب رفاه نسبی است و سعی میکند گرانترین خودروی بازار را با توجه به سطح درآمدی و قدرت خرید خود، خریداری و استفاده کند که همان خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.
این کارشناس صنعت خودرو اضافه میکند: با وجود افزایش حدود دو برابری نرخ خودرو در دو سال اخیر اما درآمد طبقه متوسط به این میزان افزایش نیافته بنابراین قدرت خرید این طبقه در بازار خودرو کاهش یافته است.
امینی با بیان اینکه با گرانتر شدن خودروهای داخلی قدرت خرید طبقه متوسط به عنوان قشر اصلی مصرفکننده خودرو در کشور افزایش نمییابد، خاطرنشان میکند: بنابراین خودروسازان باید سعی کنند با توجه به اینکه طبقه متوسط بیش از ۵۰ درصد خریداران خودرو را به خود اختصاص میدهد خودروهای متناسب با سطح درآمدی این طبقه تولید کنند.
وی ادامه میدهد: تقریبا بیشتر افراد قرار گرفته در طبقه متوسط دارای خودروی شخصی بوده و مجبورند خودروی خود را از میان خودروهای تولیدی در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان انتخاب کنند اما این موضوع به معنای رضایت آنها از کیفیت این خودروها نیست.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح میکند: بنابراین اگر خودروسازان به سمت تنوع مدل محصولات تولیدی در این سطح قیمتی حرکت نکنند به محض برداشته شدن تعرفه واردات خودرو بخش قابل توجهی از مشتریان خود را از دست خواهند داد.
هماکنون خودروهایی چون تیبا، پراید، پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶، و تندر ۹۰ در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان قرار دارند.
در این میان کارشناسان معتقدند که طبقه متوسط اصلیترین خریداران خودرو در کشور هستند و این قشر بیشترین مشتریان خرید خودروهایی با سطح قیمتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان را به خود اختصاص میدهد.
در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو درباره دلیل پرفروشتر بودن خودروهای ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی در کشور میگوید: طبقه متوسط بزرگترین ترکیب جمعیتی کشور را به خود اختصاص میدهد.
امرالله امینی - استاد دانشگاه علامه طباطبایی - با بیان اینکه طبقه متوسط ایران مصرفکننده اصلی محصولات خودرویی در کشور است، خاطرنشان میکند: به طور طبیعی این قشر توانایی خرید خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را ندارند.
وی ادامه میدهد: از آن سو نیز طبقه متوسط به دنبال کسب رفاه نسبی است و سعی میکند گرانترین خودروی بازار را با توجه به سطح درآمدی و قدرت خرید خود، خریداری و استفاده کند که همان خودروهای با سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.
این کارشناس صنعت خودرو اضافه میکند: با وجود افزایش حدود دو برابری نرخ خودرو در دو سال اخیر اما درآمد طبقه متوسط به این میزان افزایش نیافته بنابراین قدرت خرید این طبقه در بازار خودرو کاهش یافته است.
امینی با بیان اینکه با گرانتر شدن خودروهای داخلی قدرت خرید طبقه متوسط به عنوان قشر اصلی مصرفکننده خودرو در کشور افزایش نمییابد، خاطرنشان میکند: بنابراین خودروسازان باید سعی کنند با توجه به اینکه طبقه متوسط بیش از ۵۰ درصد خریداران خودرو را به خود اختصاص میدهد خودروهای متناسب با سطح درآمدی این طبقه تولید کنند.
وی ادامه میدهد: تقریبا بیشتر افراد قرار گرفته در طبقه متوسط دارای خودروی شخصی بوده و مجبورند خودروی خود را از میان خودروهای تولیدی در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان انتخاب کنند اما این موضوع به معنای رضایت آنها از کیفیت این خودروها نیست.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح میکند: بنابراین اگر خودروسازان به سمت تنوع مدل محصولات تولیدی در این سطح قیمتی حرکت نکنند به محض برداشته شدن تعرفه واردات خودرو بخش قابل توجهی از مشتریان خود را از دست خواهند داد.
هماکنون خودروهایی چون تیبا، پراید، پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس، پژو ۲۰۶، و تندر ۹۰ در سطح قیمتی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان قرار دارند.
4363158
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار اقتصادی
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» در جلسه کمیسیون ملی صنف طلای کشور با مسئولان وزارت صمت، در مورد پنجره واحد ثبت اطلاعات در سامانه ها، رفع الزام ثبت موجودی اولیه طلا به جز واردات، صادرات و تولید طلای خام و رفع الزام ثبت آنی اطلاعات توافق شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» آژانس بین المللی انرژی از افزایش تولید روزانه نفت ایران به 3.3 میلیون بشکه در روز خبر داد که این رقم نسبت به ماه قبل 50 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» در حالی شاخص های متعدد اقتصادی نشان دهنده آمارهای بعضاً بسیار منفی در عملکرد دو دولت گذشته است، رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه معتقد است که سیاست های گذشته درست بوده و اگر به گذشته بازگردد باز هم همان سیاست ها را دنبال خواهد کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» صندوق بین المللی پول هشدار داد که برنامه های غرب برای مصادره مستقیم ذخایر بانک مرکزی روسیه یا استفاده از سود حاصل از آن، می تواند سیستم پولی جهانی را تضعیف کند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر راه و شهرسازی از توافق با وزارت صمت برای رفع موانع واردات واگن مسافری خبر داد و گفت: اگر ظرفیت داخلی جواب ندهد از ظرفیت واردات استفاده خواهیم کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سامانه جدید عرضه خودروهای برقی به نشانی https://evauto.ir/ راه اندازی شد که برای ثبت نام باید مبلغ یک میلیارد ریال مسدود کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر اونس طلا امروز با 1.61 درصد افزایش به 2415 دلار و 22 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه واگذاری 50 لکوموتیو متوقف از طریق مزایده عمومی خبر داد و گفت: به دنبال تولید موتور لکوموتیو با استفاده از شرکت های دانش های دانش بنیان هستیم.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: برای آماده سازی تأمین برق پیک تابستان 1403، بالغ بر 1000 میلیارد تومان در حوزه های سرمایه ای در بخش احداث شبکه های جدید، اصلاح شبکه ها، تعمیرات خطوط 20 کیلوولت و فشار ضعیف و تعمیرات ترانس ها هز...
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 71 سنت معادل 0.85 افزایش به 83 دلار و 98 سنت رسید.