به گزارش ایسنا ، امید حاجتی در جلسه شورای برنامهریزی که امروز، 28مردادماه در محل استانداری در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امروز طرح هادی چم کلگ و طرحهای هادی جامع تفصیلی شهرهای سماله و شمس آباد را بررسی و به تصویب رساندیم و در این زمینه نکاتی مدنظر بود که تذکر داده شد تا در کارگروه زیربنایی استان به آنها توجه شود.
وی افزود: در جلسه امروز دو مصوبه در ارتباط با بحث کارخانه فولاد روهینا دزفول و بازار مبل اهواز که تاثیر بسیاری در بحث تولید مبل و ایجاد شرایط مناسب برای مصرفکنندگان ایجاد خواهد کرد، داشتیم. همچنین در این نشست بحث احداث یک مجتمع خدماتی رفاهی در حد فاصل جاده ایذه تا باغملک مطرح شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی خوزستان تصریح کرد: طرح فرودگاه جدید اهواز امروز پس از بررسی در جلسه، به تصویب رسید تا در آینده نزدیک شاهد اجرای فرودگاه بین المللی خوزستان در اهواز باشیم. کارکرد این فرودگاه فراتر از استان و منطقه بوده، زیرا قرار است فرودگاه در بحث جابهجایی بار نیز فعال شود.
حاجتی عنوان کرد: زمین این فرودگاه در جاده اهواز – ماهشهر و پس از شهرک صنعتی شماره 5 اهواز است. پیش بینی میکنیم، ظرفیت فرودگاه جدید اهواز حداقل 1.5 برابر از ظرفیت فرودگاه فعلی باشد. این فرودگاه در فضای استاندارد ایجاد خواهد شد.
وی گفت: باید جانمایی فرودگاه جدید اهواز به عنوان مصوبه شورای برنامهریزی استان به شرکت فرودگاههای کشور ارسال میشد تا سپس بتوان در این زمینه نسبت به جذب سرمایهگذار اقدام کرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامهریزی خوزستان اظهار کرد: برخی از مناطق ویژگیهایی دارند که پیش از تصویب طرح جامع آن مناطق، باید به آن ویژگیها توجه شود. وقتی شهری با سرعت مهاجر جذب میکند یعنی کارکردی برای شهرستانهای اطراف خود دارد. این کارکرد باید موردتوجه قرار بگیرد که در زمان برنامهریزی بتوانیم با چشم باز تصمیمگیری کنیم.
حاجتی خاطرنشان کرد: به دنبال تکمیل، تصویب و اجرای طرحهای هادی و جامع تفصیلی شهری در خوزستان هستیم. در این زمینه سال گذشته بیش از 37 طرح را تسریع بخشیدیم که یکی از آنها طرح جامع شهر اهواز بود که پس از 9 سال در شورای برنامهریزی تصویب شد و اکنون مراحل نهایی خود را در شورای عالی معماری و شهرسازی طی میکند.
وی افزود: به دلیل عقب افتادگیهای استان است که طرحهای جامع شهرسازی فراوانی در خوزستان انباشته شده که باید بررسی شوند.