بین‌الملل 15:02 - 17 مرداد 1399
رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در یک نشست مشترک درباره تحولات اخیر این کشور رایزنی و بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف و نیز تعقیب بقایای داعش تاکید کردند.

تاکید صالح و الکاظمی بر برگزاری انتخابات زودهنگام و تعقیب بقایای داعش

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق روز پنجشنبه با مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور در بغداد دیدار کرد.

 در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اطلاع‌رسانی رئیس جمهور عراق آمده است که دو طرف درباره اوضاع سیاسی، امنیتی، بهداشتی و اقتصادی این کشور رایزنی و بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام و شفاف تاکید کردند.

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در این نشست مشترک بر ضرورت تداوم تعقیب بقایای تروریست‌ها، ادامه پیروزی‌های نیروهای امنیتی کشور، حفظ دستاوردهای محقق شده و تحکیم امنیت در همه شهرها نیز تاکید کردند.

بنا بر این گزارش، بررسی راه‌های مقابله با کرونا ویروس، حمایت از کادر پزشکی و بهداشتی و همچنین بررسی راهکارها و اقدامات انجام شده برای خروج از بحران اقتصادی با کاهش هزینه‌های دولت، افزایش منابع دولتی و تقویت اصلاحات در کشور از دیگر محورهای این دیدار بود.

دو طرف همچنین بر اهمیت تقویت روابط میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان و لزوم حل مشکلات مالی به نحوی که تضمین کننده حقوق قانونی شهروندان باشد، تأکید کردند.

در این جلسه همچنین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و نقش محوری عراق در تحکیم امنیت، صلح و ثبات در منطقه مورد بحث قرار گرفت.

همچنین صالح در دیدار جداگانه با فائق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق درباره اهمیت تسریع در تصویب اصلاحیه قانون دادگاه عالی فدرال، برگزاری انتخابات زودهنگام و تمهیدات لازم برای آن گفتگو و رایزنی کردند.

انتهای پیام


10656725
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های گذشته دانشگاه‌های متعددی در آمریکا اردوگاه‌هایی برای آگاهی‌رسانی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی برگزار کردند که علل گوناگونی دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ورود بی سرو صدای ۱۰۰ سرباز به همراه سامانه‌های دفاع هوایی به نیامی، پایتخت نیجر، جدیدترین متحد مسکو در ساحل، ناقوس مرگ حضور نیرو‌های آمریکایی در کشوری بود که از سال ۲۰۱۳ در این کشور غرب آفریقا مستقر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر بامداد پنجشنبه از حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به (ATACMS) به اوکراین را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی کاهش یافت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل خواستار انجام تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس مالزی از دستگیری فردی با تابعیت دوگانه فرانسوی ـ اسرائیلی خبر داد که قصد داشت دفتر حماس در مالزی را مورد حمله تروریستی قرار دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است