بین‌الملل 22:23 - 02 مرداد 1395
العالم - شورای امنیت سازمان ملل اولین دور رأی گیری غیررسمی و محرمانه برای انتخاب دبیرکل جدید سازمان ملل را برگزار کرد.

اعلام نتایج اولین رأی گیری انتخاب دبیر کل سازمان ملل

به گزارش پایگاه خبری شبکه‌ی العالم، دیپلمات های حاضر در سازمان ملل اعلام کردند که "آنتونیو گوتیرز"، رئیس پیشین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و نخست وزیر پیشین پرتغال، بیشترین آراء را برای پست دبیرکلی سازمان ملل به دست آورده است و پس از او "دانیلو تورک"، رئیس جمهور پیشین اسلوونی هم در رده‌ی دوم قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش کرد که "ایرینا بوکووا"، دبیر کل بلغاری سازمان یونسکو، در رده‌ی سوم و "سرجان کریم"، وزیر خارجه‌ی مقدونیه، در رده‌ی چهارم قرار گرفته است.

بر اساس نتایج این رأی گیری، گوتیرز 12 رأی موافق و 3 رأی ممتنع اعضای شورای امنیت را بدست آورده است؛ تورک نیز 11 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع داشته است.

دوران دبیر کلی بان کی مون، پس از دو دوره‌ی 5 ساله، در پایان سال میلادی جاری به اتمام می رسد.

220-201-9 


8056972
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه خبر‌های ضدونقیض درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره، یک رسانه آمریکایی خبر داد ارتش رژیم صهیونیستی امروز جمعه طرح خود برای آغاز تخلیه ساکنان رفح در جنوب غزه را به دولت آمریکا ابلاغ کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشور‌های اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شماری از کارمندان دولت بایدن ضمن اعلام حمایت از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین و غزه، مخالفت خود را با رویکرد منفی بایدن در قبال این تظاهرات اعلام کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک عضو ارشد مجلس سنای آمریکا مدعی شد که این مجلس توافق امنیتی میان عربستان و آمریکا را بدون عادی‌سازی رابطه میان ریاض و تل‌آویو تصویب نخواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از وقوع انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با مداخله پلیس نیویورک در تظاهرات دانشجویی حامیان فلسطین، ۱۳ نفر در دانشگاه نیویورک و ۴۳ نفر در «مدرسه جدید» بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیروهای مسلح یمن امروز (جمعه) در بیانیه‌ای از آغاز فاز چهارم عملیات خود علیه «مثلث تجاوز» (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صد‌ها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین میدان صنعا بعد از ظهر امروز (جمعه) شاهد حضور میلیون‌ها نفر در راهپیمایی «وفاداری یمن به غزه آزاد» برای حمایت از ملت فلسطین و تأیید آمادگی برای ورود به فاز چهارم تشدید تنش توسط نیرو‌های مسلح یمن علیه «مثلث تجاوز» بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسکو امروز (جمعه) دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، وزیر سابق دارایی و رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت‌تعقیب خود قرار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است