استانی 16:39 - 08 آبان 1393
مدیرکل بنیاد حفظ آثار کرمان:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: امروز وظیفه داریم که فرهنگ شهادت و عاشورایی را که همان امر به معروف و نهی از منکر است در جامعه پیاده کنیم.

فرهنگ شهادت و عاشورایی ‌همان «امر به معروف و نهی از منکر» است

مهدی ابوالحسنی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم استقبال چهار شهید گمنام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امروز اطراف کشور جنگ و جدال است، اما به برکت و جود شهدا و نعمت ولایت آزادی و امنیت کامل را در کشور داریم.

وی افزود: تطابق جالبی است که این چهار شهید گمنام که 20 و 27 ساله هستند در روز هشتم ماه محرم که به حضرت علی اکبر (ع) تعلق دارد به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمان دفاع مقدس را الگوی تعالی و اصلاح جامعه دانست و گفت: اگر دفاع مقدس نبود، نبردهای مقاومت در سراسر دنیا شکل نمی‌گرفت.

وی افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا امروزه گرچه سبب توفیق روزافزون برای خود فرد به سبب عنایت شهدا را در پی دارد، اما مهم‌تر از آن برکت معنوی ماندگاری است که جوانان از شهدا به ارث می‌برند.

ابوالحسنی عنوان کرد: عزت و امنیت کشور یادگاران شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند و اجازه نمی‌دهیم عده‌ای با غفلت، سهل‌انگاری و یا خدای‌ناکرده اقدامات عمدی موجبات ناراحتی و آزرده‌خاطر شدن شهدا را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی شهدا باید در جامعه پیاده شود، اظهار داشت: نهادینه‌سازی آثار دفاع مقدس باید منطبق با اصول و باورهای ملی و دینی مردم باشد، امروز تقریبا زندگینامه‌های شهدا به همراه سبک زندگی آنها برای جوانان مهیا است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در کل کشور کرمان تنها استانی است که در بازخوانی دفاع مقدس به صورت عملیاتی‌محور پیش می‌رود و این به برکت توجه خاض شهدای گرانقدر است.

وی افزود: امروز وظیفه داریم که فرهنگ شهادت و عاشورایی را که همان امر به معروف و نهی از منکر است در جامعه پیاده کنیم، زیرا اگر اهداف شهدا کمرنگ شوند در پی آن کمرنگ شدن اعتقادات و باورها در جامعه آشکار می‌شود.

ابوالحسنی عنوان کرد: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران برکات فراوانی در جامعه دارد، زیرا آنها خدمات ارزنده‌ای در پشت صحنه جبهه‌های انقلاب به این میهن ارائه کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: طی 35 سال پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای یک بار هم دشمن از توطئه و نقشه‌های شوم دست بر نداشته است، اما این کشور همچنان به لطف خداوند، شهدا و نعمت ولایت مقتدرانه ایستاده است.

وی افزود: رشد فرهنگ ناب شهادت دوران دفاع مقدس مقاومت و پویایی امروز جامعه ما را رقم زد که از این امر سایر کشورهای منطقه نیز با الگوبرداری موفق به مبارزه علیه ظلم و ستم شدند.

ابوالحسنی خاطرنشان کرد: از چهار شهید گمنامی که امروز به کرمان آمدند، دو شهید به زرند و دو شهید به کیانشهر برای تدفین و خاکسپاری منتقل می‌شود.

وی متذکر شد: جوانان و مردم شهیدپرور کرمان امشب در حسینیه ثارالله کرمان و فردا شب در حسینیه‌های زرند و کیانشهر آیین وداع با شهدای گمنام را انجام می‌دهند.


5078736
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است