اقتصادی 12:38 - 31 فروردین 1393
تهران- ایرنا- رکورد سرعت حفاری در پارس جنوبی در عملیات توسعه یکی از چاه های فاز 13 این میدان گازی شکسته شد.

عملیات حفره 32 اینچی یکی از چاه های میدان گازی پارس جنوبی در فاز 13 در عرض 16 ساعت حفر و عملیات حفاری در آن با موفقیت به پایان رسید که این سرعت حفاری به استناد آمارهای موجود در طول تاریخ توسعه میدان پارس جنوبی بی نظیر بوده است.



این رکورد، توسط دستگاه حفاری سحر1 به ثبت رسید که دو سال قبل و پس از توقفی 28 ساله در تامین دکل های دریایی؛ توسط حفاری شمال و تحت مالکیت این شرکت ایرانی وارد آب های خلیج فارس شده بود.



بر اساس گزارش شرکت حفاری شمال آخرین رکورد موجود در این زمینه و در مورد حفره ای مشابه در همین میدان گازی مربوط به یک دستگاه حفاری با مالکیت هند و تحت اجاره شرکت های ایرانی است که در سال 1391 با سرعت حفاری بیش از 20 ساعت به ثبت رسید.



رکورد سابق هم در زمانی به ثبت رسیده بود که دستگاه حفاری سحر 1 هنوز وارد منطقه عملیاتی پارس جنوبی نشده بود و اکنون شرکت حفاری شمال موفق شد، افزون بر بهبود رکورد سابق به میزان بیش از 4 ساعت؛ این افتخار را به نام یکی از دکل های تحت مالکیت جمهوری اسلامی ایران و با کارکنان متخصص ایرانی به ثبت برساند.



اقتصام(1)**2022**1561

انتهای پیام /*


3528555
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» طبق مصوبه 659 شورای رقابت، خودروهای برقی از شمولیت دستورالعمل بازار خودروهای سواری مصوبه 543 خارج شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت کارخانه ای محصولات سایپا ویژه خردادماه 1403 اعلام شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مرکز آمار ایران از افزایش 53 درصدی عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه های رسمی کشور در فروردین 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سهمیه های بنزین خردادماه خودروهای شخصی و عمومی بدون هیچ گونه تغییری، ساعت صفر بامداد امروز (یکم خرداد ماه) در کارت های هوشمند سوخت شخصی شارژ شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران درباره قراردادهای کار کارگران می گوید: نزدیک به 50 درصد کارگاه ها قرارداد تک نسخه ای دارند و نسخه قرارداد دست کارگر نیست.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 37 سنت معادل 0.44 درصد کاهش به 83 دلار و 34 سنت رسید.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» در مجموع 28 جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود 4,4 تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزارت جهاد کشاورزی، عملکرد شاخص خود در بخش کشاورزی کشور، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال 1402 را ارائه کرد و از افزایش 129 درصدی خرید تضمینی و 22 درصدی صادرات محصولات کشاورزی از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه واردات در قبال صادرات غیرکشاورزی بهترین روش برای تسهیل برگشت ارز است، از اتاق ایران خواست با طراحی پلتفرمی برای اتصال واردکننده و صادرکننده به یکدیگر، این امر را عملیاتی کند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر جهاد کشاورزی، شورای معاونان را به رصد بیش از پیش بازار کالاهای اساسی توصیه کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است