علمی فناوری 17:15 - 19 مرداد 1399
نتایج نظرسنجی‌های جدید ایسپا که به سفارش مرکز مطالعات اجتماعی شهرداری تهران انجام شده است نشان می‌دهد اغلب مردم شهر تهران نسبت به مهار ویروس کرونا در کوتاه‌مدت خوش‌بین نیستند و نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا، در نیمه مرداد ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است.

بدبینی مردم تهران نسبت به مهار ویروس کرونا در کوتاه مدت

به گزارش ایسنا و به نقل از مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، مردم شهر تهران نسبت به مهار ویروس کرونا در کوتاه مدت، خوش‌بین نیستند. بیش از نیمی از شهروندان معتقدند از سال آینده به بعد باید منتظر مهار ویروس کرونا باشیم.

در نظرسنجی ایسپا از مردم شهر تهران پرسیده شد «به نظر شما بیماری کرونا چه زمانی مهار می‌شود و زندگی به حالت عادی بر می‌گردد؟» نتایج نظرسنجی از شهروندان بالای ۱۸ سال شهر تهران نشان می‌دهد، ۵۹.۵ درصد از شهروندان گفتند «از سال آینده به بعد» ویروس کرونا کنترل می‌شود. ۷.۶ درصد تا پایان زمستان، ۵.۹ درصد تا پایان پاییز و تنها ۴ درصد گفتند تا پایان تابستان ویروس کرونا کنترل شده و زندگی به حالت عادی بر می‌گردد.

 نظرسنجی مذکور به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران، در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال شهر تهران و اندازه نمونه ۱۰۸۰، به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.

افزایش نگرانی‌ها از ابتلا به کرونا

 نتایج اجرای هفت موج نظرسنجی توسط ایسپا و دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران نشان می دهد، نگرانی شهروندان تهرانی از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا، در نیمه مرداد ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است و ۵۱ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال تهرانی به مقدار «زیاد» نگران ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا هستند.

 به نظر می رسد، در روزهای اخیر آمار بالای افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ و نیز افزایش تعداد جان باختگان، باعث افزایش نگرانی مردم از ابتلای خود و خانواده به ویروس کرونا شده است.

 هفت موج نظرسنجی درخصوص ابعاد شیوع ویروس کرونا در تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران توسط ایسپا به صورت مصاحبه تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال ساکن شهر تهران، اجرا شده است.

انتهای پیام


10659253
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ماه کامل صورتی پنجم اردیبهشت در آسمان نمایان خواهد شد و تمام طول شب قابل رصد است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور جزئیات برنامه‌های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات گفت: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه شاهد گفت: دانشگاه شاهد دارای شش هزار دانشجو در تمام مقاطع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بی نظمی‌ها در فضای زندگی، در تمرکز و تصمیم گیری فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت، سطح بهره‌وری و انرژی فرد را کاهش می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فرآورده‌های آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات نظارتی سازمان غذا و دارو از خانم‌ها خواست در استفاده از رژ لب افراط نکنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت، پرمصرف‌ترین داروی کشور در سال گذشته بود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، گفت: فعالان مراکز نوآوری، عزم خود را برای تحول ساختاری و محتوایی جزم کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج «آزمون آموزگاری» روز دوشنبه (سوم اردیبهشت) اعلام شد و معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت، جهت فرآیند ارزیابی تکمیلی و گزینش از امروز (پنجم اردیبهشت) می‌توانند اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است