بین‌الملل 13:19 - 08 اردیبهشت 1394
پایگاه خبری فلسطینی معا خبر داد: رژیم صهیونیستی برای جعل تاریخ و تغییر هویت مسجد ابراهیمی در الخلیل اقدام به حفر کانال هایی در زیر این مسجد کرده است.

به گزارش بولتن نیوز،  منذر ابوالفیلات مدیر این مسجد با اعلام این خبر، گفت: در بررسی کف محوطه مسجد ابراهیمی در برخی نقاط متوجه وجود کانال هایی شدم که به نظر می رسد از حدود دو ماه پیش کنده شده اند، این کانالها حدود شش تا هفت متر عمق دارند و در نهایت به سمت دریچه غار شریف که ورودی این غار به شمار می آید رفته و با عبور از زیرزمینی به طول 20متر به این مکان شریف می رسند.



وی افزود: احتمالا این کانالها برای انتقال آثار تاریخی به داخل غار شریف کنده شده اند تا صهیونیستها با استناد به آنها و جعل تاریخ بتوانند مدعی شوند که به لحاظ تاریخی صاحب اصلی این مکان هستند.



ابوالفیلات گفت: این حفاریها در فاصله ساعت 9 شب تا سه بعد از نیمه شب انجام شده اند که درب مسجد بسته می شود و کارکنان و خدام مسجد این محل را ترک می کنند.



وی تاکید کرد: ما رسما خواهان بازگشایی غار شریف هستیم تا ببینیم اشغالگران صهیونیستی در این مدت چه کارهایی در آن انجام داده اند.



مدیر مسجد ابراهیمی درباره تغییراتی که صهیونیستها در این مکان مذهبی انجام داده اند گفت: شهرک نشینان یهودی اقدام به حفر کانالی به عمق سه تا چهار متر در یکی از اتاقهای ساختمان مجاور مسجد کرده اند تا از طریق آن به یکی از چاههای اطراف برسند تا با فراهم کردن جایی برای غسل، بتوانند تمام عناصر لازم برای اثبات کنیسه بودن این محل را تدارک ببینند.



وی افزود: این تغییرات که به طور کاملا مخفی و محرمانه در دست انجام است، برخلاف تمامی قوانین بین المللی مربوط به اماکن مذهبی - تاریخی است.



رژیم صهیونیستی پیش از این برای زدودن هویت اسلامی این مکان و جعل هویت یهودی برای آن اقدامات زیادی انجام داده که منع گفتن اذان و بازرسی بدنی نمازگزاران یکی از ابتدایی ترین این اقدامات به شمار می رود.

6278717
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه بازگشت به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 را منوط به لغو تحریم‌های آمریکا دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» طی تیراندازی در یک منطقه واقع در شمال شرق پاریس یک نفر کشته و ۳ تن دیگر به شدت مجروح شدند و عامل تیراندازی نیز فرار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اوپک می‌گوید عراق و قزاقستان تا پایان سال جاری مازاد تولید نفت خود را که به حدود یک میلیون بشکه در روز می‌رسد، به طور کامل جبران خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کاخ سفید رسما اعلام کرد بایدن در ۴ ماه اول سال ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۵۰ اشتباه لفظی مرتکب شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت انگلیس اعلام کرد افراد و گروه‌های افراطی صهیونیست را به دلیل خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا بعد از یک سال اعتراف کرد به جای سرکرده القاعده یک کشاورز سوری را کُشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بورل گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا چین به‌عنوان یک ابرقدرت ظاهر شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دومای روسیه با اشاره به قانون جدید اوکراین در جذب سربازان عقب‌مانده‌ ذهنی، اعلام کرد بایدن باید اولین نفری باشد که در این نیرو‌ها ثبت‌نام می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، برای یافتن اسرای صهیونیست و شناسایی مبارزانی از جنبش حماس در نوار غزه نصب کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد حماس تنها مورد بین مردم غزه و آتش بس است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است