سیاسی 12:03 - 20 مرداد 1399
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل و بسیج در «صیانت از زیرساخت ها» و «حفاظت از مردم» همکاری راهبردی خود را تقویت خواهند کرد.

همکاری پدافند غیرعامل و بسیج بر اساس «صیانت از زیرساخت‌ها» و «حفاظت از مردم» است

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان بسیج مستضعفین  با بیان اینکه ماموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با توجه به مطالبات و توصیه‌های رهبری در راستای ارتقای تاب‌آوری کشور و پایداری ملی ترسیم شده است، تصریح کرد: در اساسنامه سازمان پدافند غیرعامل کشور که به تصویب رهبری رسیده است وظایف سازمان‌های مختلف و بخش‌های دولتی و نظامی در ارتباط با پدافند غیرعامل تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: از همین رو سازمان پدافند غیرعامل کشور مطالبات رهبری را در قالب اجرای برنامه‌های مشترک با سازمان‌ها و نهادها مورد پیگیری قرار داده است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان بسیج مستضعفین مشترک بوده و با یکدیگر همپوشانی دارد. از همین رو بسیاری از این ماموریت‌ها در قالب برنامه‌های مشترک همکاری قابل تعریف است.

جلالی یادآور شد: باید همسو و هم افزا در راستای ماموریت‌های محوله رهبری تلاش کنیم تا از حداکثر ظرفیت ها بهره ببریم و ناهماهنگی‌ها را به حداقل برسانیم.

جلالی گفت: بسیج ظرفیتی بی‌بدیل و سازمان یافته در کشور است که در تمام شرایط حساس و بحرانی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند و می‌توان این ظرفیت را در راستای نهادینه کردن رویکردهای پدافند غیرعامل کشور در ارکان و بخش‌های مختلف کشور به‌کار گرفت.

وی با اشاره به ساختار کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در این کمیته غیر از رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سه تن از وزرای دولت و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و یکی از معاونان ستاد کل نیروی مسلح عضویت دارند. البته در اساسنامه جدید شورای عالی پدافند غیرعامل پیشنهاد عضویت رئیس سازمان بسیج مستضعفین را مطرح کردیم.

جلالی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور سالانه بیش از ۴۰۰ مانور تخصصی در حوزه‌های زیرساختی کشور برگزار می‌کند، افزود: عمده افراد مشارکت کننده در این مانور از اعضای بسیج هستند و این نشانه بصیرت، شجاعت و روحیه انقلابی نیروهای بسیجی برای توسعه و پیشرفت کشور است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تفاهم نامه راهبردی همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل و سازمان بسیج گفت: خروجی هر تفاهم‌نامه باید راهبردهای اجرایی باشد که تبدیل به برنامه شده و در سطوح و لایه‌های مختلف شکل اجرا به خود بگیرد.

وی با اشاره به زمینه‌های مشترک همکاری بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان بسیج همچون حوزه‌های پدافند شهری و پدافند مردم محور اشاره کرد و گفت: یک کمیته راهبردی مشترک و دائمی بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شود تا براساس تعریف ماموریت‌های مشترک به فعالیت پرداخت و طرح‌های اقدام مشترک را تدوین کند.

انتهای پیام


10659976
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ اردیبهشت سال ۵۹ بود که کماندو‌های آمریکایی آموزش دیده که پیش از این در مصر تمرین کرده بودند با استفاده از چند فروند بالگرد و هواپیما از خلیج فارس پرواز کرده و وارد خاک ایران شدند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و بر رسمی شدن هرگونه تجارت غیررسمی بین دو‌کشور تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری ایران و پاکستان را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست و با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتص...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با قاسم الاعرجی همتای عراقی بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو جانبه تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» علی‌اکبر محرابیان گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است