اجتماعی 18:46 - 30 دی 1400

استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای احیای زاینده‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نادرالاصلی روز پنجشنبه در جلسه بررسی فرصت‌ها و چالش‌های استان در حوزه مدیریت شهری و نقش شوراها در ایجاد توسعه پایدار که با حضور رؤسای شوراهای استان برگزار شد، اظهار داشت: کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای شهر اصفهان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تاب‌آوری، بسیار استفاده می‌کند تا زاینده رود برای همه استان زنده‌رود باشد.

او با بیان اینکه استان اصفهان ظرفیت رصد و پایش و حل و فصل مسائل خود را دارد، افزود: این توانایی در شوراها وجود دارد که با استفاده از ظرفیت فکری به نظام اجرایی استان کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه می‌خواهیم برای استان برنامه ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: ممکن است در این راستا ناملایماتی نیز شاهد باشیم.

نادرالاصلی با بیان اینکه می‌توان با استفاده از ظرفیت شرکت نمایشگاه‌ها بین‌المللی برای توانمندی و اشتغال سرمایه‌گذاری کرد، ادامه داد: سراسر استان ظرفیت‌های عالی در حوزه اشتغال دارد که مغفول مانده است و شهرداری‌ها در مورد درآمد پایدار نگاه معکوس به شهرفروشی، تراکم فروشی و دست در جیب مردم کردن داشته باشد.

او با اشاره به اینکه امروز بهترین فرصت‌ها برای گردشگری استان به چالش تبدیل شده است، ابراز داشت: اصفهان یک استان چهار فصل است که اگر گردشگر آمد می‌تواند چهار فصل سال را در استان ببیند، بهترین فرصت‌ها وجود دارد در حالی که یا به دلیل کرونا و یا کم بینی‌ها نتوانستیم از این فرصت‌ها استفاده کنیم یا اینکه مسئولی اصفهان را نمی‌شناسد؛ هر کسی توان دارد برای اصفهان خدمت کند قدمش مبارک.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه فرصت‌های سرمایه گذاری در همه حوزه‌ها از جمله اقتصاد و درآمد پایدار را ما باید تدوین کنیم، گفت: بافت‌های تاریخی سراسر استان که زبانزد دنیا است متأسفانه مورد کم توجهی قرار گرفته است.

نادرالاصلی با اشاره به اینکه تقریباً سراسر استان درگیر مشکل آب است، تصریح کرد: محیط زیست و آلایندگی محیطی که می‌تواند عاملی برای نباریدن‌ها باشد این‌ها مسائلی است که مجموعه استان را درگیر خود کرده است، فرونشست زمین فقط مختص مرکز استان نیست و این مسائل باید در جلسات شوراها بررسی شود.

او با بیان اینکه از غرب، شمال، جنوب و شرق اصفهان درگیر مشکلات مهاجرت و حاشیه نشینی و مسائل مناطق کم برخوردار است، ادامه داد: شورای شهر و روستاها ظرفیت‌های مناسبی برای اشتغال ایجاد می‌کنند و می‌توانند نقش آفرین فکری باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با اشاره به مشکلات ساختار سازمان شهرداری‌ها، گفت: مشکلات اداری و مدیریتی در سازمان نماهای شهرداری‌ها متأسفانه وضعیت متلاطمی دارد و نبود امنیت شغلی برای کارمندان حوزه‌های خدماتی و کارگری مشکلاتی است که دائماً از ناحیه این عوامل به گوش ما می‌رسد.

نادرالاصلی به ضرورت تعیین جایگاه شوراها نیز اشاره کرد و افزود: عضو شورا بودن پست و شغل نیست و براساس ظرفیت جمعیت شهری ساعاتی را به این مهم اختصاص می‌دهد و باید در این زمینه اقدام جدی شود که شوراها جایگاه خود را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه رؤسای شوراهای ۲۸ شهرستان استان حضور داشتند و طبق برنامه قرار بود که مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور نیز سخنرانی کند که به دلیل حضور در مناطق سیل زده به جلسه امروز نرسید. رؤسای شوراهای استان اصفهان که انتظار داشتند مشکلات شهرستان‌های خود را در این جلسه با مسئولان استانی و کشوری مطرح کنند پس از ترک جلسه توسط استاندار برای حضور در جلسه دیگر، ابراز گلایه کردند. چالش‌های ناشی از کم آبی، فعالیت همراه با آلایندگی معادن و صنایع فولادی و مشکلات معیشتی، اقتصادی و زیست محیطی محور صحبت‌های همه آنان در جلسه ۶ ساعته امروز بود.


11419139
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پارک ملی توران گفت: اعلام آمادگی و مشارکت مردم در طرح حفاظت از یوز در ایام نوروز بی سابقه و تاریخی بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از تصادف پژو پارس با تریلر خبر داد و گفت: راننده خودرو سواری در این حادثه جان باخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام تهمیدات ترافیکی شب‌های قدر گفت: تردد کامیون‌ها در هر سه شب و فعالیت‌های عمرانی و حفاری ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است