گوناگون 19:41 - 10 خرداد 1395
بیست و سومین شماره ماهنامه قلک با داستانی از خلاقیت‌های کودکان در طبیعت با عنوان «رنگین‌کمان»، منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی، شهرکتاب‌ها و کتاب‌فروشی‌ها توزیع شد.

رنگین‌کمان ماجرای دو کودک است که باران، مانع بازی کردن آن‌ها در بیرون از خانه می‌شود ولی در نهایت با انجام یک کار خلاقانه از روز بارانی خود لذت می‌برند.

در قسمت جدید قصه‌های من و بچه‌هام با عنوان «دایره‌ قرمز»، خردسالان داستان پرماجرای اثاث‌کشی یک خانواده را می‌خوانند.

در صفحه «گلک» ضمن تشویق خردسالان به توجه و دقت در محیط‌زیست، خصوصیات ظاهری و شرایط مناسب نگهداری گل رز توضیح داده شده است.

داستان شغل جدیدترین شماره قلک، مربوط به «چشم‌پزشکی» است که با عنوان «جغد جذاب درخت کاج» منتشر شده است.

«عصای خوب»، «چی بود؟ چی شد؟ یه کشمش»، «لانه کبوتر»، «خروس میوه‌ای»، «صبحانه خرچنگی»، «نصف جهان»، «هزارتا گل باید چید»، «یه عینک قشنگ»، «هدیه‌های شما» و «آیینه‌های آنی» عناوین سایر مطالب این شماره قلک را تشکیل می‌دهند.

کودکان می‌توانند فایل صوتی داستان‌ها و اشعار قلک را همانند شماره‌های پیشین این نشریه از طریق نرم‌افزار «layar» یا «واقعیت ‌افزوده» به کمک بزرگ‌ترها بشنوند. همچنین کودکان خلاق و علاقه‌مند به قصه‌گویی می‌توانند با ارسال فایل صوتی قصه‌های خود مربوط به صفحه «ببین و بگو و بشنو» به آدرس ایمیل درج شده در ماهنامه، قصه‌های خود را در شماره بعد این نشریه از طریق همین نرم‌افزار بشنوند.

ناصر کشاورز، شیدا میرزایی، زهرا موسوی، علی‌اکبر زین‌العابدین، شهرام شفیعی، سمیرا رستگارپور، سیّدنوید سیّدعلی‌اکبر، طیبه شامانی و مهرزاد زمردیان در بخش داستان، شعر و ترجمه و عاطفه فتوحی، نورا خوش‌جام، نیلوفر عباس‌زاده، نیلوفر میرمحمدی، نگین حسین‌زاده، مهدیه صفایی‌نیا، سام سلماسی، عاطفه صفایی‌نیا، مرتضی رخصت‌پناه، نینا تقی‌زاده، سارا طبیب‌زاده و میثم موسوی در بخش تصویرگری و عکس با بیست و سومین شماره قلک همکاری کردند.

ماهنامه قلک با مدیرمسؤولی امیر لعلی و سردبیری علی‌اکبر زین‌العابدین، اول هر ماه برای خردسالان 3 تا 7 سال منتشر می‌شود. سمیرا رستگارپور مدیریت داخلی و روشنک فتحی مدیریت هنری قلک را برعهده دارند. هدف اصلی این ماهنامه، بهبود و ارتقاء سبک زندگی اقتصادی و رفتارهای اجتماعی کودکان است. حدیث لزرغلامی کارشناس شعر و سیّدنوید سیّدعلی‌اکبر، کارشناس داستان این نشریه هستند. سارا طبیب‌زاده نیز تصویرگری جلد بیست و سومین شماره قلک را با موضوع گل‌کاری و توجه به محیط‌زیست انجام داده است.

علاقه‌مندان جهت دریافت شماره‌های گذشته این ماهنامه و برقراری اشتراک سالیانه با تخفیف 50 درصدی در سراسر کشور می‌توانند با شماره‌ 88904882-021 تماس حاصل نمایند یا به سایت www.qollak.ir مراجعه کنند.


7939192
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است