اجتماعی 11:44 - 11 اسفند 1393
پسر خوشتیپی که با دروغگویی از اقوام پولدار خود کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، در مورخه 09/10/1393 فردی با مراجعه به کلانتری 127 نارمک به مأموران اعلام کرد که یکی از بستگانش اقدام به کلاهبرداری 110 میلیون تومانی از وی کرده است . 


پرونده در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 


اظهارات شاکی : 
شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چند ماه پیش ، یکی از بستگان بنام "علی . ج" مدعی شد که دوستان خوبی در گمرک پیدا کرده و بواسطه آنها می تواند تا کالاهای وارداتی را بدون هرگونه پرداخت عوارض گمرکی ترخیص نماید ؛ به این بهانه و برای مشارکت در سرمایه گذاری ، پیشنهاد وی را در خصوص سرمایه گذاری جهت واردات گوشی های تلفن همراه اپل ( Apple ) قبول کرده و مبلغ 110 میلیون تومان به او تحویل دادم ؛ قرار شد تا پس از وارد کردن گوشی های تلفن همراه و فروش آنها در بازار ، اصل پول و همچنین سود حاصل از سرمایه گذاری به من پرداخت شود ؛ مدتی خبری نبود تا اینکه از طریق سایر بستگان متوجه شدم که "علی . ج" بدین شیوه اقدام به گرفتن پول از سایر اعضای فامیل کرده اما آنها نیز همانند من به دنبال او هستند ؛ آنزمان بود که اطمینان پیدا کردم که "علی . ج" از تمامی فامیل کلاهبرداری کرده است " . 


شناسایی سایر شکات : 
با توجه به اظهارات شاکی پرونده ، شناسایی سایر شکات در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی شدند که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند . 




یکی از مالبختگان پس از تشریح نحوه پرداخت مبلغ 260 میلیون تومان به "علی . ج" ، در خصوص علت اطمینان به این شخص گفت : " پس از گذشت مدتی از طرح ادعای "علی . ج" در داخل اعضای فامیل مبنی بر داشتن ارتباطات جهت ترخیص کالاهای خارجی و بویژه گوشی های تلفن همراه بدون پرداخت هرگونه عوارض گمرکی ، ناگهان تنها در عرض چند ماه تغییر محسوسی در زندگی او ایجاد شد . او در عرض همین مدت کوتاه یک دستگاه خودرو شاسی بلند خارجی مدل سال و یک دستگاه خانه ویلایی خریداری کرده بود و در بین اعضای فامیل نیز با ظاهری کاملا شیک و آراسته ظاهر می شد ؛ همین موضوع باعث شد تا بنده و سایر اعضای فامیل به صحبت های او اطمینان پیدا کرده و با او در زمینه واردات کالاهای خارجی و بویژه گوشی های تلفن همراه مشارکت در سرمایه گذاری داشته باشیم ، اما ناگهان او ناپدید شد " . 


دستگیری متهم : 
با شناسایی علی . ج ( 35 ساله ) و در شرایطی که حتی خانواده خود متهم نیز هیچگونه اطلاعاتی از اقدامات کلاهبردارانه و مخفیگاه "علی . ج" در اختیار نداشتند ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام سلسله اقدامات تخصصی – پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این شخص در شهرک شهید باقری شده و پس از اطمینان از حضور متهم در داخل مخفیگاهش ، او را دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند . 


سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به برآورد یک میلیارد تومانی در خصوص این پرونده گفت : "با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری ، قرار چند میلیارد تومانی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و همچنین شناسایی سایر شکات احتمالی در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در طول شش ماه گذشته مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند " . 


انتهای پیام/

5956471
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» نیکوکاران گروه جهادی کوثر واقع در میدان حرّ در تهران، با پرداخت 40 میلیون تومان، زمینه آزادی یک نفر زن زندانی نیازمند جرایم غیرعمد را فراهم کردند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری 7 متصدی یک مغازه که مالخری تلفن های همراه می پرداختند خبر داد و گفت: در این عملیات پلیسی 45 مال باخته شناسایی شدند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» زائران حج تمتع از شب گذشته پس از 5 روز اقامت در مدینه، با قطار سریع السیر و بدون چمدان عازم مکه مکرمه شدند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» روابط عمومی سازمان غذا و دارو دلایل عدم دسترسی ها برخی بیماران به داروهای اعصاب و روان را تامین نقدینگی شرکت های دارویی اعلام کرد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» فرمانده کل سپاه گفت: برای ما "ساخت ایران" یک آرزو بود! ما فقط ترجمه می کردیم اما امروز هرزمان شبکه های سیما را مشاهده می کنید از چند دستاورد علمی ارزشمند که در خطوط مقدم فناوری های نوین قرار دارد رونمایی می شود که فورانی از فناوری ها موج می...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» بررسی ها نشان می دهد که روند رشد جمعیت و ازدواج طی سال های اخیر به شدت نزولی بوده است؛ با وجود این کارشناسان می گویند که مردم دوست دارند که بیش از دو فرزند داشته باشند اما باید راهکارهای تشویقی مناسبی برای رشد جمعیت اتخاد شود.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» براساس مصوبه هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، سود 35 هزار میلیارد ریالی صندوق در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1402 به اعضاء تخصیص می یابد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف احتکار بیش از 33 تن مواد خوراکی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از 1.5 میلیارد تومان برآورد کرده اند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چمران از کسانی بوده که به زاکانی رای نداده است، گفت: رئیس شورای شهر معتقد است که شهردار تهران فردی کارآمد است که به حوزه ها اشراف دارد و به همین دلیل تلاش می کند تا بین شورا و شهرداری هم افزایی ای...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 درباره قطع 812 درخت در بوستان چیتگر و موضوع شکار سنجاب در این بوستان توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است