استانی 13:04 - 09 فروردین 1394
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از بازدید 54 هزار گردشگر و زائر از اماکن تاریخی استان زنجان خبر داد.

بازدید 54 هزار گردشگر و زائر از اماکن تاریخی استان زنجان

یحیی رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان گزارشی از فعالیت ستاد خدمات سفر استان زنجان ارائه کرد و گفت: از آغاز 27 اسفندماه تا هشتم فروردین امسال 50 مورد بازدید از اماکن اقامتی استان به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 95 بازدید از مراکز پذیرایی، 10 مورد بازدید از اماکن مسافرتی و 73 مورد نیز از سایر مراکز بازدید شده است، تصریح کرد: تعداد تذکرات داده شده به مراکز اقامتی 24 مورد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه طی مدت اعلام شده سه مورد بازدید تذکر به مراکز خدمات مسافرتی داده شد، افزود: در این راستا 19 مورد تذکر نیز به مراکز پذیرایی داده شده است.

این مسئول همچنین تعداد تذکرات کتبی داده شده را هشت مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد دو مورد مربوط به خدمات مسافرتی و شش مورد نیز مربوط به مراکز پذیرایی است.

رحمتی، تعداد شکایات واصله به مرکز خدمات سفر را یک مورد عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا به 9 مورد از شکایات واصله در زمینه تخلفات مراکز پذیرایی نیز رسیدگی شد.

وی در ادامه گزارشی از تعداد بازدیدهای انجام شده از مراکز گردشگری، موزه‌ها، سایت‌های گردشگری استان زنجان تصریح کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون 54 هزار و 68 نفر از اماکن مذکور بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان متذکر شد: در بین اماکن تاریخی و دیدنی استان زنجان بیشترین افراد از گنبد تاریخی سلطانیه بازدید کرده‌اند.

رحمتی همچنین به میزان اسکان انجام شده در اماکن اقامتی استان اشاره کرد و افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تا کنون 24 هزار و 768 نفر در اماکن اقامتی استان زنجان از جمله هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها، منازل استیجاری، مدارس و چادرهای اقامتی اسکان یافته‌اند.

به گزارش فارس، در ایام نوروز کمیته نظارت شامل اعضای مختلفی از دستگاه‌های اجرایی از جمله بازرسان و نمایندگانی از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، استانداری، تعزیرات حکومتی، اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف، علوم پزشکی، صنعت و معدن و تجارت، جامعه هتل‌داران، دامپزشکی و بهداشت و... بر نحوه فعالیت اماکن خدمت رسان و ... نظارت می‌کنند.

همچنین برای ارائه خدمات بهتر و رسیدگی به شکایات مردمی سامانه ملی پیام کوتاه 9629 ، سامانه پیام کوتاه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شماره 300073241 و شماره تماس 33362706 و 33362707 آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مردمی است.


6110131
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است