استانی 09:23 - 04 تیر 1396
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق:
شاهرود - مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق گفت: این منطقه با کسب حدنصاب امتیازهای شاخص مدیریت انرژی، توانست در میان مناطق دوازده‌گانه کشور، رتبه دوم را به دست آورد.

خطوط لوله منطقه شمال شرق رتبه برتر مصرف بهینه انرژی را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه شمال شرق، قاسم عربیارمحمدی بابیان اینکه مقایسه ایران با کشورهای دنیا ازنظر شاخص‌های کلان انرژی نشان می‌دهد که متأسفانه در رتبه مناسبی قرار ندارد، ابراز کرد: اتکا به روش‌های سنتی، عدم‌اصلاح و نوسازی ساختار قدیمی، فراوانی و ارزان بودن قیمت سوخت و منابع فسیلی، ضعف فرهنگ بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف انرژی، عدم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های مناسب، عدم آگاهی و آشنا نبودن غالب افراد با مدیریت بهره‌وری و بهینه‌ساز از عمده مشکلات این راه پرفرازونشیب است.

وی با اشاره به هزینه‌های گزاف روند مصرف نادرست و اتلاف غیرمنطقی و نامعقول انرژی برای کشور اضافه کرد: ارتقا فرهنگ مصرف و ایجاد بسترهای قانونی، تبلیغات صحیح، توسعه مطالعات علمی و تحقیقاتی، تثبیت قوانین، تدوین استانداردها و... می‌تواند به‌عنوان یک راهکار برای مقابله با این پدیده موردبررسی قرار گیرد.

رئیس کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژی منطقه شمال شرق، گفت: نصب پانل‌های خورشیدی برای تأمین برق موردنیاز ایستگاه کاتدیک حفاظت از زنگ، جایگزینی کالاهای غیراستاندارد با تجهیزات دارای برچسب انرژی «اِی»، استفاده از درب و پنجره‌های دوجداره در ساختمان‌ها، استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای، جایگزینی آب خام بجای آب شرب در آبیاری فضای سبز، رصد میزان مصرف انرژی در تأسیسات و مراکز انتقال منطقه و... بخشی از عملکرد این کمیته برای کسب این موفقیت است.

عرب‌یارمحمدی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک برنامه‌ریزی لازم برای استقرار سیستم مدیریت انرژی «ای زو ۵۰هزار و یک» در دستور کار قرار دارد که امید است با استقرار آن شاهد بهبود عملکرد انرژی شامل بازدهی، کاربری و مصرف انرژی باشیم لیکن با عنایت به تصمیم شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در خصوص استقرار سیستم مدیریت انرژی مذکور، منطقه شمال شرق در راستای تأکید بر اهداف محیط‌زیستی خود گام برداشت.

وی افزود: این استاندارد الزامات یک سیستم مدیریت انرژی را برای تدوین و ایجاد یک خط‌مشی انرژی، تدوین اهداف خرد و کلان و طرح‌های اقدام مربوط به آن را مشخص می‌کند که دربردارنده الزامات قانونی و اطلاعات مربوط به مصارف انرژی است از سوی دیگر هدف از تدوین و استقرار «ای زو ۵۰هزار و یک» توانمندسازی سازمان‌ برای استقرار سیستم‌ها و فرآیندهای لازم برای بهبود عملکرد انرژی، شامل بازدهی، کاربری و مصرف انرژی است که اجرای این استاندارد به‌منظور هدایت سازمان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، هزینه انرژی و دیگر موارد تأثیرگذار بر محیط‌زیست از طریق مدیریت نظام‌مند انرژی محسوب می‌شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شمال شرق با اشاره به اینکه استاندارد ایزو در تمامی سازمان‌ها صرف‌نظر از نوع، اندازه، شرایط جغرافیایی، اجتماعی و فرهنگی کاربرد دارد، تصریح کرد: استقرار موفقیت‌آمیز این استاندارد بستگی به اهتمام، تلاش و همراهی در تمام سطوح و فعالیت‌های همکاران مستقر در تأسیسات و مراکز انتقال منطقه دارد.


9202016
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» در حالی ۶۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد بابل فاقد مسکن هستند، که باوجود آمادگی کمیته امداد برای ساخت مسکن برای مددجویان، خانواده ها زمینی برای ساخت خانه ندارند، که این امر به چالشی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بابل تبدیل شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است