اجتماعی 16:22 - 05 اردیبهشت 1403
مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.

میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است

بر اساس آمار‌های موجود میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۲/۱ سال بوده است. 

بر اساس این گزارش میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با ۳۲/۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹/۹ سال است. در سال ۱۴۰۲ در بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با رقم ۳۴/۵ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۷/۱ سال است.

همچنین بر اساس گزارش این مرکز میانگین سن مادر نیز در اولین فرزندآوری در کل کشور در این مدت برابر با ۲۷/۳ سال بوده است. 

در این خصوص مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸/۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴/۴ سال است. بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به استان تهران با ۳۰/۸ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۲/۷ سال است.

منبع: مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال


12050369
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به رصد عملکرد دستگاه‌های مسوول در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته و روند اعتیاد نیز متوقف شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی جزییات حادثه حریق در انبار یک مغازه لوستر فروشی که سبب بروز دود شدید در خیابان لاله‌زار شده بود، را اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» زن جوان که به اتهام قتل همسرش با کارد میوه‌خوری پای میز محاکمه ایستاده بود مدعی شد، شوهرش قصد داشته او را خفه کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۸۰۰۰ بسته تنباکوی قاچاق به ارزش یک میلیارد تومان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری یک نفر قاچاقچی قرص‌های غیر مجاز در منطقه تهرانپارس تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سر کلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری زن سارق حرفه‌ای خودرو خبر داد و گفت: متهم به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری دو تن از اعضای باند ۵ نفره که قصد سرقت از کلینیک ترک اعتیاد را داشتند خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  رئیس پلیس پایتخت گفت: از مخفیگاه متهم به ارزش حدود ۲۰ میلیارد ریال کالای مسروقه کشف شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تسویه دولت با فروشندگان متصل به طرح کالابرگ طی چهار روز آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است