استانی 16:23 - 11 اسفند 1395
معاون اجتماعی،سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی:
مشهد ـ معاون اجتماعی،سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی تا دو سال پیش در امر طلاق رتبه نخست کشور را داشت، گفت: اکنون این استان رتبه ۶ طلاق در کشور را دارد.

خراسان رضوی رتبه ششم طلاق را در کشور دارد

به گزارش خبرگزاری تمهر سید جواد حسینی ظهر امروز در نشست سراسری هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با بیان اینکه خراسان رضوی تا دو سال پیش در امر طلاق رتبه نخست کشور را داشت، اظهار کرد: اکنون این استان در جایگاه ششم طلاق در کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با همکاری دادگستری، نرخ نسبت ازدواج به طلاق در خراسان رضوی نیز به ۳.۵ رسیده که در کشور ۴.۱۸ است.

معاون اجتماعی،سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی تدوین قوانین و هنجارهایی که در حل  آسیب‌ها کمک می‌کنند را مهم دانست و تصریح کرد: گاهی اوقات اجرای قانون ها مشکلی بزرگ و عمیق در پیش رو است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی رو به گسترش است، بیان کرد: این امری جهانی است به‌طوری که سن آسیب‌ها کاهش پیدا کرده و شکل آن ها نیز دچار تغییراتی شده است.  

حسینی ازدواج ها را در زمینه شکل گیری خانواده ها به دودسته تکمیلی و فرسایشی تقسیم کرد و گفت: هم اکنون ازدواج فرسایشی در حال افزایش است.

وی در ادامه افزود: خانواده ها به چهار دسته خانواده متعادل،فرسایشی، پر آشوب و خاموش تقسیم بندی می شوند که  ۴۰ درصد خانواده‌های ما خانواده متعادل اند و بقیه خانواده‌های فرسایشی، خاموش و پرآشوب را شامل می‌شوند که آسیب زا هستند و وقتی خانواده پرآشوب و خاموش افزایش پیدا کنند یعنی افزایش آسیب اجتماعی که به دنبال آن فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست بروز پیدا می کنند.


8875381
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است