استانی 09:58 - 04 اردیبهشت 1393
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور:
مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: برای توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان برگزاری المپیاد پیشنهاد شده که در سطح استان‌ها پیگیری می‌شود که جذب اعضای فعال را نیز به دنبال دارد.

برگزاری المپیاد سازمان‌های مردم نهاد جذب اعضای فعال را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن زارعی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی و تجلیل از دبیران سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین که در حسینیه امینی‌ها قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در کشور قانون مدونی در حوزه شکل‌گیری و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد وجود ندارد.

وی افزود: تنها مصوبه‌ای که در این زمینه وجود دارد مربوط به سال 84 است که 22 ماده آن توسط هیئت وزیران مطرح و توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور اضافه کرد: عدم وجود قانون برای فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد موجب شده که برداشت‌های سلیقه‌ای ایجاد شود و سازمان‌های مردم نهاد از جایگاه واقعی خود در جامعه برخوردار نباشند.

زارعی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد باید به‌گونه‌ای فعالیت‌های خود را در جامعه بروز دهند که توانمندی آنان برای همه مردم به ویژه مسئولان به وضوح مشخص شود.

وی عنوان کرد: از سازمان‌های مردم نهاد انتظار می‌رود برای تقویت جایگاه خود در جامعه تصویب قانون تأسیس و نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد را مطالبه کنند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور تصریح کرد: نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به تصویب این قانون مثبت بوده و کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز به این امر ورود پیدا کرده است.

زارعی گفت: اگر این قانون به تصویب برسد چراغ راه خوبی برای حوزه سازمان‌های مردم نهاد است زیرا هم تعریف روشن و دقیقی از این نهاد ارائه می‌دهد و هم وظایف و حقوق سازمان‌های مردم نهاد به خوبی مشخص می‌شود.

وی بیان کرد: تا زمانی که این قانون به تصویب برسد، وزارت ورزش و جوانان اقدام به تدوین منشور اخلاقی در دو بعد حقوق این سازمان‌ها و تکالیف آنان کرده است.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور ابراز کرد: پیش‌نویس این منشور اخلاقی به تمام استان‌های کشور ارسال می‌شود تا برای تکمیل و تأیید آن از نظرات کارشناسانه استان‌ها نیز بهره‌مند شویم.

زارعی افزود: امیدواریم با برگزاری جلسه‌ای در وزارت ورزش و جوانان موفق به دریافت دستور جلسه برای این منشور اخلاقی شویم زیرا این امر می‌تواند در تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی تأثیرگذار باشد.

وی ضمن تأکید بر انجام برنامه‌ریزی سالانه از سوی سازمان‌های مردم نهاد اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید برای گروه مخاطب و هدف خود برنامه‌ریزی کرده و پس از اجرای آن میزان اثربخشی برنامه‌های اجرا شده را ارزیابی کنند.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور ادامه داد: شیوه‌نامه ارزیابی‌ها نیز تدوین شده و در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد تا ارزیابی از برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد بر اساس 18 محوری که ذکر شده است، انجام شود.

زارعی گفت: با تکمیل این فرم‌ها توانمندسازی نیز اتفاق می‌افتد و برای دبیران سازمان‌های مردم نهاد نیز مشخص می‌شود که برای برگزاری برنامه‌ها و همایش‌ها چه مواردی را باید لحاظ کنند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر با تکمیل این فرم‌ها بانک اطلاعاتی سازمان‌های مردم نهاد تشکیل می‌شود.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور اظهار کرد: برای ارزیابی نیز باید سعی شود از شورای داوری استفاده شده و بر اساس آن اولویت‌ها، برنامه‌ها تأیید و حمایت شود.

زارعی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد از این طریق مستندسازی شده و در سطوح بالاتر دیده می‌شود.

وی بیان کرد: در سالی که عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گرفته است باید تلاش کنیم در حوزه فرهنگ فعالیت‌هایی انجام دهیم که برای همه جوانان کشور اثرگذار بوده و اثری ماندگار باشد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان کشور با اشاره به برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای سازمان‌های مردم نهاد روستایی در خراسان شمالی عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهاد روستایی باید تقویت شوند زیرا با توجه به شرایطی که در روستاها وجود دارد، فعالیت‌های فرهنگی این سازمان‌های مردم نهاد اثرگذاری دوچندان دارد.

زارعی خاطرنشان کرد: برای توسعه مشارکت‌های اجتماعی جوانان برگزاری المپیاد پیشنهاد شده که در سطح استان‌ها پیگیری می‌شود که جذب اعضای فعال را نیز به دنبال دارد.

وی یادآور شد: در سال 93 نیز این المپیاد در سطح ملی به میزبانی چند استان برگزار می‌شود.


3563199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است