استانی 13:26 - 02 آبان 1393
امام جمعه قم:
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه شعر و مضمون مداحی‌ها باید در دل و جان مخاطبان معرفت افزایی داشته باشند گفت: استفاده از سبک‌های غیر دینی در حقیقت خیانت به جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

استفاده از سبک‌های غیر دینی در مداحی‌ها خیانت به جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد حرمت تجسس در امر دیگران اظهار کرد: این کار حرام قطعی و دستور الهی است و کسی نمی‌تواند به بهانه‌های مختلف در کار دیگران تجسس کند چنانکه پیامبر اکرم(ص) با ولایتی که داشتند هم مأمور به این کار نبودند.

وی افزود: برخی سازمان‌ها دارای خبرنامه‌هایی هستند، این گونه نهادها حق ندارند به بهانه اینکه بولتن‌های خبری‌شان رونق یابد اسرار دیگران را افشا کنند زیرا مخالف صریح حکم قرآن عمل کرده‌اند البته حکومت اسلامی جایگاهی متفاوت در این زمینه دارد.

امام جمعه قم در خطبه دوم به درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: او به تعبیر رهبر معظم انقلاب، سیاستمداری بود که هیچگاه از موارد قومی و قبیله‌ای تاثیر نمی‌پذیرفت؛ تربیت کادری کارآمد و ارزشمند برای نظام اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رود و می‌توان او را نمادی عملی برای وحدت حوزه و دانشگاه دانست.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی همواره و به صورت کامل در خدمت امام و رهبری بود؛ در حادثه ارتحال او هم مردم عمق ارادت و ارتباط خود را با علما و روحانیت در خط امام و نظام نشان دادند.

سعیدی در بخش دیگری از خطبه دوم آغاز ماه محرم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: خداوند برخی از روزها را به نام ایام الله نام نهاده و ویژگی ایام الله هم آن است که شعائرالله به وقوع پیوسته، انصارالله شکل گرفته و حزب‌الله نقش‌آفرین بوده است که ماه‌های محرم و صفر از جمله آنها به شمار می‌روند زیرا عاشورا چنان ظرفیتی را به وجود آورده که برای بشریت تا روز قیامت، درسی عبرت‌آموز خواهد بود؛ قیام حسینی دو بعد ظاهر یعنی مبارزه علیه فساد یزید و بعد باطنی یعنی قیام علیه جهل انسان‌هاست.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به ارکان تبلیغ صحیح دینی که مد نظر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید هم هست گفت: لازم است مداحان و سخنرانان در ماه محرم این چهار رکن یعنی استحکام‌بخشی به عقاید جامعه، مبارزه با شبهات اعتقادی و آنچه مربوط به دین می‌شود، تهذیب اخلاقی که عامل بازدارنده از گناهانی همچون ضرب و شتم آمران به معروف و دین‌گریزی می‌شود و همچنین الگو بودن برای جوانان را در دستور کار قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه شعر و مضمون مداحی‌ها باید در دل و جان مخاطبان معرفت افزایی داشته باشند افزود: استفاده از سبک‌های غیر دینی در حقیقت خیانت به جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

سعیدی امام امت و رهبر معظم انقلاب را بهترین الگوی زندگی دینی در عصر حاضر دانست و عنوان کرد: باید این الگوها را در قالب عزاداری‌های محرم به مردم معرفی کرد.

امام جمعه قم با اشاره به حکم صادره از سوی رهبر معظم انقلاب در مورد شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نگاه جبهه‌ای به فرهنگ از جمله تاکیدات ایشان به شمار می‌رود به همین دلیل فرمودند استفاده هم افزا و کامل از همه ظرفیت‌ها، مهار تهدیدها و آسیب‌ها با نگاه حکیمانه و معقول، مواجهه هوشمندانه با ستیزه‌گران از تکالیف اصلی شوراست و همچنین شش اولویت یعنی پیگیری تصمیمات قبلی، اجرای صحیح آنها و نیز پیگیری جدی شتاب علمی و تحول در نظام آموزشی کشور به ویژه علوم انسانی را نیز تعیین کردند.

وی همچنین سفر نخست وزیر عراق به ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: این نخستین سفر حیدرالعبادی پس از نخست‌وزیری بود؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار با او عنوان کرد اعتقاد داریم ملت عراق توانایی فائق آمدن بر تروریست‌ها را دارند و نیازی به حضور بیگانگان نیست.

سعیدی با اشاره به ادب نوری‌المالکی نسبت به رهبری و کناره‌گیری او از انتخابات در شرایط ناامن عراق خاطرنشان کرد: با این حال برخی در انتخابات ایران و در شرایط که در امنیت به سر می‌بریم هم به حکم رهبری بی اعتنا بودند.


5026606
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است