استانی 14:58 - 13 مهر 1394
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی فردوس گفت: به دلیل عمر بالای تاسیسات شبکه آبرسانی روستایی در فردوس سالانه ۴۲ درصد هدر رفت آب داریم.

هدررفت ۴۲ درصد آب در شبکه‌های آبرسانی روستاهای فردوس

نوید عبدالهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: بیشتر هدررفت آب در روستاهای فردوس مربوط به شبکه‌های لوله‌کشی است که این امر به دلیل عمر بالای تاسیسات آبی است.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی فردوس ادامه داد: در پنج سال گذشته اقدامات زیادی در ارتباط با جلوگیری از هدر رفت آب در شهرستان انجام شده که تعویض و نوسازی ۱۰۰ کیلومتر از شبکه و خطوط انقلاب روستایی و افزودن 2480 مترمکعب به حجم مخازن بتنی از جمله این اقدامات است.

عبداللهی اظهار کرد: تعویض ۴۳ مورد از پمپ‌های قدیمی که بازدهی کم و مصرف زیاد داشته‌اند، تعویض و بازسازی 1021 فقره انشعاب کنتور خراب و خارج کردن مخازن آجری از مدار از دیگر اقدامات انجام شده برای جلوگیری از هدررفت آب در شبکه روستایی شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۱ روستا در فردوس با تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: آب‌رسانی به روستا تنها از طریق ۱۷ چاه تامین می‌شود. در صورت تامین اعتبار ۱۵۰ کیلومتر از شبکه آبرسانی فردوس باید تعویض شود که با این کار هدر رفت آب به زیر ۲۰ درصد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکل کمبود اعتبار، روند خدمت‌رسانی به روستائیان برای نوسازی شبکه‌های فرسوده و تامین آب شرب با مشکل روبه‌رو شده است.

انتهای پیام


7167399
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است