سیاسی 17:02 - 29 فروردین 1393
امام جمعه اردبیل :
اردبیل – ایرنا – امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در این استان گفت : اقتدار ارتش و نیروهای مسلح ایران یک سرمایه بزرگ ملی و از دست آوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل افزود : ارتش جمهوری اسلامی اکنون با دستیابی به پیشرفت های علمی و فنون نظامی به یک ارتش بین المللی تبدیل شده است.



وی اظهار کرد : نیروی دریایی ایران با طی هزاران کیلومتر مسافت و با درنوردیدن اقیانوس ها در بیخ گوش کشورهایی که با ایران اسلامی دشمن می باشند اقتدار خود را برای جهانیان به تماشا می گذارد.



وی همچنین با اشاره به توانمندی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت : سپاه بطور صرف یک نیروی نظامی نیست بلکه با انجام ماموریت های مختلف نقش مهمی در پیشرفت و اداره امور کشور دارد.



وی وظیفه نیروهای نظامی را دفاع از تمامیت ارضی کشور دانست و گفت : علاوه بر این وظیفه و براساس مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصلی ترین وظیفه و رسالت سپاه پاسداران ، دفاع از انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن می باشد.



وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اکنون به نقطه ناامیدی دشمنان در ایران تبدیل شده است ادامه داد : این نیرو به همراه نیروی مقاومت بسیج همواره نقش مهم خودشان را در دفاع مقدس و نیز خنثی کردن توطئه های دشمنان به ثبوت رسانده اند.



وی یادآوری کردکه سپاه همچنین نقش مهمی در پیشرفت و سازندگی به واسطه اجرای پروژه های مختلف در ایران اسلامی دارد.



او گفت : به برکت ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز سپاه و بسیج ، ایران اسلامی اکنون در ناامن ترین منطقه دنیا با اقتدار و در امنیت کامل به سر می برد.



خطیب نماز جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای در ایران خاطرنشان کرد: سیاستمداران غرب امام جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به وسعت و عظمت ایران زمین در قبل از چند قرن اخیر گفت : باتاسف اقتدار و عظمت این سرزمین گسترده به علت بی عرضگی و وابستگی حکومت های نالایق پس از دوران صفویه رو به افول نهاد.



عاملی ، افزود : سرزمین های زیادی از ایران در دوران حکومت های نالایق مانند قاجاریه در راستای تامین مطامع دولت های انگلستان ؛ روسیه و آمریکا از بدنه کشورمان جدا شدند.



وی با اشاره به اینکه مردم ایران در هیچ دوره ای برای عزت کشورشان و نیز در دفاع از اسلام کم نگذاشته اند علت اصلی تضعیف اقتدار ایران در دوره های گذشته را ولایی نبودن حکومت ها و ابستگی آنان به ابر قدرتهای شرق و غرب دانست.



خطیب جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود افزود : حضرت امام صادق (ع) می فرماید : مدیر ناشی که از مسوولیتی که بر عهده گرفته است هیچ چیز بلد نباشد خائن است.



او با اشاره به قابلیت های کم نظیر طبیعی استان اردبیل تصریح کرد : نبود مدیریت توانمند ، حلقه مفقوده پیشرفت اقتصادی این استان در اکثر مقاطع دوره های گذشته بوده است.



عاملی ، با اشاره به سفر اخیر خود به جنوب استان اردبیل ادامه داد : در این سفر فهمیدم که این منطقه یک گنج پنهان در زمینه کشاورزی و گردشگری است و البته سایر نقاط استان اردبیل نیز دارای قابلیت های خدادادی در زمینه های گوناگون می باشند.



او گفت : در شهرستان خلخال چندین سد معیشتی احداث شده است ولی بازهم تعداد آنها کم است و به همین خاطر آب های فراوان منطقه از طریق قزل اوزن و رودهای فرعی دیگر از دسترس خارج می شود.



وی ادامه داد : مردم اردبیل اکنون امیدوارند که با روی کار آمدن مدیران توانمند و متعهد شاهد استفاده از ظرفیت ها و قابلیت های این استان در زمینه های گوناگون کشاورزی ، گردشگری و غیره باشند.



وی ابراز امیدواری نمود که در آینده نزدیک با پشتکار و ابتکار مسوولان شاهد استفاده بیش از پیش از نعمت های و قابلیت های بالقوه طبیعی استان اردبیل باشیم.



امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود گفت : آیت الله سیستانی از عالمان و شخصیت های بزرگ علمی و دینی جهان نقل کرده است که به مردم اردبیل غبطه می خورم چرا که اهل شهری هستند که نقش اساسی در یکپارچگی ایران و نیز پیشرفت مذهب تشیع داشته است.



حجت الاسلام والمسلمین عاملی ؛ افزود : آیت الله سیستانی با اشاره به نقشی که صفویان در این زمینه و نیز در جنگ چالدران داشته اند بیان کرده است که در آرزوی سفر به اردبیل و زیارت قبور بزرگان صفویه و نیز شهیدان جنگ چالدران مانده ام.



وی ادامه داد : آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه اگر اردبیل نبود ایران نیز نبود و تکه تکه می شد در عین حال تاسف خود را از اینکه مردم اردبیل با داشتن این افتخار بزرگ هنوز نتوانسته اند صفویان را به جهانیان بشناسانند اعلام داشته است.



خطیب نماز جمعه اردبیل در پایان سخنان خود به مردم اردبیل نوید داد که تا دو روز دیگر شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ اتوبان اردبیل به مشگین شهر خواهند بود.



وی با اشاره به اینکه این طرح توسط قرارگاه خاتم الانبیاء که از مجریان موفق و به نام طرح های عمرانی است آغاز خواهد شد اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح را 120 میلیارد تومان دانست و تصریح نمود صرف این مبلغ در وضعیت نامناسب مالی دولت کار بسیار بزرگی است که مردم اردبیل باید قدردان و شاکر آن باشند.



او ضمن تقدیر از استاندار اردبیل در این زمینه و نیز واگذاری اجرای این طرح به قرارگاه خاتم الانبیاء ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد آغاز عملیات ساخت راه آهن اردبیل به مغان باشیم.



592/530

انتهای پیام /*


3512394
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اقلیم کردستان عراق گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس مدعی شد که «مجموعه از اقدامات عملی ملموس را برای احیای بیاینه مشترک پیشنهاد دادم.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان انرژی اتمی در حاشیه افتتاحیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: دانشی ارزشمند است که به سمت رفع نیاز‌های جامعه حرکت کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، عصر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هیات‌های دیپلماتیک ایران و تاجیکستان ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی خود را در تهران تشکیل دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند سایر کشور‌ها با اراده مصمم فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مخبر گفت: روابط دوستانه و تاریخی ایران و عراق ایجاب می‌کند که در تبادلات تجاری، به جای استفاده از ارز کشور ثالث، از پول ملی خود استفاده کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار موسوی گفت: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را نمی‌توان پذیرفت؛ چراکه اقدامات این رژیم جعلی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس انجمن هسته ای ایران درباره کنفرانس بین المللی صنعت هسته ای توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است