سیاسی 09:48 - 02 اسفند 1396
نماینده مردم آبادان در مجلس:
اهواز - نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: خشک شدن تالاب ها، نخلستان ها و زمین های کشاورزی خوزستان به دلیل سیاست های غلط مدیریت منابع آب است.

نفس خوزستان در سینه حبس شده است/لزوم توقف انتقال آب

عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: برای سال آینده بر اذن رهبر معظم انقلاب اسلامکی، یک صد میلیون دلار به منظور مقابله با پدیده ریزگردها و ۵۰ میلیون دلار دیگر نیز برای بهسازی و تکمیل شبکه برق استان خوزستان از محل صندوق توسعه ملی در سال آینده اختصاص می یابد؛ در همین راستا امیدوار هستیم تا بخش عمده مشکل استان در این دو بخش مرتفع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مردم این استان به دلیل تشدید مشکلات محیط زیستی تمایل بسیاری به مهاجرت از استان دارند به همین دلیل لازم است تا به بخش محیط زیست خوزستان توجه جدی شود، نفس مردم در سینه حبس مانده و سلامت شهروندان به خطر افتاده است.

کعبی با بیان اینکه در این زمان زندگی مردم استان مختل شده است، تصریح کرد: به دلیل وقوع ریزگردهای مدارس استان تعطیل می شوند و این مسئله آسیب های بسیاری به سیستم آموزشی استان وارد کرده است.

کعبی گفت: دولت باید توجه و اهتمام بیشتری نسبت به حل مشکلات محیط زیستی خوزستان داشته باشد، خوشبختانه در سال جاری بودجه قابل توجهی برای مرتفع کردن مشکل ریزگردها اختصاص یافت؛ در همین راستا دولتمردان باید گزارش بدهند که با این بودجه چه اقداماتی انجام دادند و برای سال آینده نیز چه برنامه هایی در پیش دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخش عمده ای از کانون های ریزگرد داخلی است، خشک شدن تالاب ها، نخلستان ها و زمین های کشاورزی به دلیل سیاست های غلط و انتقال های محرمانه آب بوده است. حل مشکلات زیست محیطی به یکی از مطالبات مهم مردم استان خوزستان تبدیل شده که نیازمند تعامل و اهتمام بر مبنای صداقت دولت و توجه به حقوق شهروندی در استان است.

کعبی تاکید کرد: انتقال آب های محرمانه و غیرمحرمانه ای که این روزها برای بردن آب خوزستان به استان های دیگر در دستور کار قرار گرفته باید فورا لغو شود تا اندکی از مصایب زیست محیطی خوزستان کاهش پیدا کند و این کوچکترین کاری است که دولت می تواند برای مردم این استان از خود نشان دهد.


9686042
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد عیادت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه برگزار شد و در این جلسه نسبت به برنامه ریزی سیاست‌های کلان حزب در سال جاری تبادل نظر صورت گرفت.  
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه بررسی مسائل، راهکار‌های رفع موانع و تامین مالی مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به عملکرد رسانه‌های نظام سلطه گفت: رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم برای دفاع از امنیت و منافع ملی نقش آفرینی کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه ایران اعلام کرد: در چارچوب اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح تعدادی از نهاد‌ها و اشخاص انگلیس تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور درباره عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی نکاتی را گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بوربور گفت: برای تکمیل لیست افراد حاضر شدند و درخواست‌هایی داشتند. با کارشناسی‌هایی که انجام دادیم این لیست ۱۶ نفره را به عنوان فهرست وفاق نهایی کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشخاص و نهاد‌های آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی علیه فلسطینیان تحریم می‌شوند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا نتانیاهو را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است