اقتصادی 14:29 - 06 شهریور 1393
در پنجمین روز از هفته دولت
رشت- ایرنا - همزمان با گرامیداشت هفته دولت 110 پروژه راه و شهرسازی در استان گیلان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح شماری از این پروژه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه ها با هزینه ای بالغ بر یکهزار و 449 میلیارد ریال راه اندازی شد.



ˈ علی خاوریˈ افزود: با اجرای این پروژه ها افزون بر 21 هزار خانوار روستایی از مزایای آن بهره مند شدند.



وی گفت: بهسازی و آسفالت 87 پروژه از راه های روستایی، اصلی و فرعی این استان به طول 177 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر301 هزار و 927میلیون ریال در این هفته به بهره برداری رسید.



وی اضافه کرد: روکش آسفالت راههای اصلی گیلان نیز در قالب هشت پروژه به طول52 کیلومتر با هزینه ای بالغ بر 133 هزار و 860میلیون ریال از دیگر پروژه های بود که در این هفته در بخش راهسازی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.



علی خاوری همچنین به پروژه های راه اندازی شده در شهرستان های استان اشاره و تصریح کرد: با احداث سالن تشریح و سردخانه پزشک قانونی با صرف هزینه پنج هزار و پانصد میلیون ریال در شهرستان بندر انزلی از طرح های بهره برداری شده در بخش راه و شهرسازی است.



مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان در ادامه با اشاره به احداث 9 دستگاه پل در استان گیلان گفت: این پروژه ها با اعتبار 14 هزار و 700 میلیون ریال در شهرهای استان گیلان افتتاح شد.



به گفته خاوری، اجرای طرح ساماندهی و توانمندسازی سکونت گاه های غیر رسمی استان گیلان، افتتاح دو پروژه احداث مدرسه 9 کلاسه و سالن ورزشی ( مدرسه ) با اعتباری بالغ بر 9 هزار و 800 میلیون ریال از اعتبارات ملی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی از دیگر برنامه های این هفته بود که با حضور مسوولان از این طرح ها بهره برداری شد.



به گزارش ایرنا، 10 هزار و 628 کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان ، هشت هزار و 787 کیلومتر راه روستایی ، یک هزار و 133 کیلومتر راه فرعی 311 کیلومتر را اصلی، 344 کیلومتر بزرگراه و 53 کیلومتر آزادراه است.ک/3



7296/ 603

انتهای پیام /*


4587186
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاونت نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس، جزئیات نرخ گاز خوراک پتروشیمی ها بر حسب چهار هاب منطقه ای در اسفند ماه 1402 را اعلام کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» تعداد مجوزهای کاغذی که تا روز 24 اردیبهشت به شناسه یکتا تبدیل شده است به 742 هزار و 277 مجوز رسید که از این تعداد سهم اصناف 704 هزار و 723 مجوز است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» امروز در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 3 میلیون و 370 هزار تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 40 میلیون و 500 هزار تومان است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» هم اکنون مخازن سدهای دز در خوزستان، ارس در آذربایجان شرقی، جگین در هرمزگان، سد ایلام در استان ایلام، خیرآباد و پیشین در سیستان وبلوچستان، آزاد و قشلاق در کردستان و رودبار در لرستان به طور کامل و صددرصدی پُر هستند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت 78 هزار و 780 میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده به متقاضیان سال 1402 خبر داد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی شرکت نفت ایرانول گفت: پرونده 60 میلیون درهمی طلب ایرانول از شرکت نگین ستاره تارا در قوه قضائیه در حال تکمیل پرونده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وام قرض الحسنه اشتغالزایی فردی در سال جاری 150 میلیون تومان و کارفرمایی حداکثر 4 میلیارد تومان است؛ بانک مرکزی ضمن ابلاغ بخشنامه شرایط تضامین این وام را تشریح کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» کاخ سفید قصد دارد در این هفته عوارض واردات خودروهای برقی از چین را 4 برابر کند.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» بعد از اعمال اصلاحات اعلامی، لایحه اصلاح قانون تشکیل حساب پس انداز کارکنان دولت از سوی رئیس جمهور طی تاریخ 24 اردیبهشت ماه 1403 به مجلس ارسال شده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید گفت: 7 نقطه از 27 سکونتگاه هدف گذاری شده (6 شهر جدید و یک شهرک ساحلی) وارد مدار مدیریت اجرا و فرایند عملیاتی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است