استانی 13:48 - 29 مرداد 1393
معاون توسعه مدیریت وزارت ارتباطات خبر داد
معاون توسعه مدیریت وزارت ارتباطات از اجرایی شدن دیتاسنتر استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم کال‌سنتر آذربایجان‌شرقی تا مهرماه اجرای شود چراکه در این صورت این استان برای کل کشور و کشورهای همسایه سرویس‌دهی می‌کند.

افتتاح کال‌سنتر آذربایجان‌شرقی تا مهر/سرویس‌دهی برای کل کشور و کشورهای همسایه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی راسخ ظهر امروز در نشست بررسی حوزه IT آذربابجان‌شرقی گفت: این پروژه ملی به همراه 450 کیلومتر پروژه فیبرنوری و افزایش پهنای باند استان به 72G با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فردا افتتاح می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که حداکثر استفاده از توان داخلی مورد تاکید دولت تدبیر و امید است، افزود: یکی از ایرادات و اشکالات مطرح شده در حوزه IT کشور بحث دولت الکترونیک و توجه به آن است که در بیشتر حوزه‌ها مغفول مانده و توجه به این مقوله می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال بحث اصلاح نظام اداری پیگیری و اثرات و نتایج آن در ساختار اداری کشور خود را نشان دهد.

راسخ با اشاره به ماده واحده‌ای که در مورد توجه ویژه به ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، تصریح کرد: اجرای این مصوبه موجب خواهد شد سرمایه‌گذاری‌های مهمی در بخش زیرساخت‌ها ایجاد و اداره شود و عملاً برگشت سرمایه در خود حوزه مربوطه و تزریق اعتباری برای فعالان همان حوزه خواهد بود.

وی بر لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد و گفت: در این مورد جلسات متعددی تشکیل شده و مدیران کل ICT استان‌ها در حوزه وجوه اداره شده و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه توجیه شده‌اند تا وجوه اداره شده به نحو مطلوبی تخصیص یابد و از ظرفیت‌های علمی استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تفکیک و خصوصی‌سازی شرکت مخابرات و تاسیس ادارات کل در استان‌ها متذکر شد: امیدواریم ادارات کل به عنوان نماینده حاکمیت در استان مسائل و مشکلات موجود را حل و فصل کند.

دیتاسنتر استان فردا اجرایی می‌شود

راسخ از دستور اجرایی شدن دیتاسنتر استان فردا با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: در تلاشیم از حداکثر ظرفیت وزارت به نفع مردم استفاده کنیم و با توزیع عادلانه ظرفیت‌ها، مردم شاهد نتایج سرمایه‌گذاری‌های دولت در زندگی فردی و اجتماعی خود باشند.

وی از تلاش وزارت ارتباطات برای افتتاح کال‌سنتر آذربایجان‌شرقی تا مهرماه سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه استان می‌تواند برای کل کشور و حتی کشورهای همسایه سرویس‌دهی کند.


4521960
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است