سیاسی 15:17 - 08 بهمن 1400
بسته اخبار سیاسی ۷و۸ بهمن
سفر رئیس جمهور به گیلان/ صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی/ هک شدن شبکه یک سیما/ ایران و قطر و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی (پنج شنبه و جمعه) هفتم و هشتم بهمن ماه ۱۴۰۰ ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

سفر رئیسی به گیلان/تبریک‌ها برای صعود تیم ملی/ادامه مذاکرات تهران و ریاض؛ به زودی

به گزارش ایسنا، در پی هک شدن برخی شبکه های رادیو و تلویزیونی در صداوسیما، مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به کارنامه موفق دولت در چند ماه اخیر نوشت: وسط سفرهای استانی، قرارداد ترکمنستان، پیگیری لغو تحریم ها در وین، سفر روسیه و چین، مصوبات تسهیل کسب و کار و افزایش حقوق سربازان، حذف ضامن وامهای خرد، قرارهای خدمت تهران، تحولات خوب قضایی، اعتراف به شکست فشار حداکثری و صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال؛ ده ثانیه پارازیت هیچ است.

توصیه محمد قمی به نمایندگان مجلس برای کاهش مشکلات معیشتی مردم هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

این نماینده سابق مجلس می گوید: اگر می‌خواهند وضع مردم مقداری روبه‌راه شود که در این زمینه دائم هم به مردم و دغدغه‌هایشان اشاره می‌کنند، بهتر است تصمیم بگیرند حقوق‌شان کمتر شود و کسی که ۳۰ میلیون می‌گیرد ۲۰ میلیون دریافت کند، تا این مابه‌ازا به سمت رفع مشکلات مردم و افزایش دریافتی کارکنان و کارمندان و کارگران برود.

بنابر اعلام ایرج مسجدی سفیر کشورمان در عراق  دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان به زودی در بغداد برگزار می شود اما به موعد دقیق برگزاری این مذاکرات و جزئیات آن اشاره ای نشده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر هم توئیتی درباره دیدارش با آیت الله سید ابراهیم رئیسی منتشر کرده و نوشته است که در تهران با رئیس جمهور ایران دیدار کردم و سلام و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر را به رساندم.

خبرهای دیگر با محوریت ایران و قطر را در لینک های زیر بخوانید.

دعوت رسمی امیر قطر از رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز

دیدار وزیران امور خارجه ایران و قطر در تهران

***

رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود، صبح امروز عازم استان گیلان شد و در بدو ورود به فرودگاه سردار جنگل، حضور در این استان را توفیقی برای هیئت دولت دانست و اظهار کرد: ظرفیت اقتصاد دریا و ظرفیت اقتصاد گردشگری و... و ظرفیت های بسیاری که در استان گیلان وجود دارد می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات از جمله بیکاری را رفع کند.

دیگر اخبار مرتبط با سفر رئیسی به گیلان را در لینک های زیر دنبال کنید.

رئیس‌جمهور از شرکت صنایع پوشش ایران بازدید کرد

بازدید از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین

تاکید  بر تسریع در تکمیل اتصال راه‌آهن چابهار به بندر انزلی

تاکید بر ساماندهی و رفع آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب

حضور رئیس‌جمهور بر مزار میرزا کوچک خان جنگلی

***

از دیگر اخبار پربازدید، گفت و گوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد  در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین اوضاع در یمن و افغانستان و همچنین روند مذاکرات وین بود.

حسین امیرعبداللهیان همچنین با انتشار توییتی در صفحه شخصی خود تاکید کرده است که تاریخ، تجربه و رفتارشناسی آمریکا نشان داده است که به سیاستمداران و حاکمان آمریکا نمی توان اعتماد کرد. برای ما ملاک هرگونه قضاوتی، مشاهده رفتار عملی آمریکا خواهد بود. در موضوع لغو تحریم ها نیز باید منافع کامل ایران محقق شود و بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد.

امام جمعه موقت تهران هم در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مذاکرات در حال انجام احیای برجام در وین خاطرنشان کرد: باید تمام تحریم‌ها از جمله هسته‌ای و تحریم‌های حقوق بشری و غیره ذلک لغو، نه تعلیق شود، یعنی به طور کامل و دائم لغو شوند.

آیت الله سید احمد خاتمی خاطر نشان کرد: قانون اساسی می گوید با تمام دنیا بر اساس منافع متقابل ارتباط داشته باشیم جز با رژیم صهیونیستی که هیچ‌گاه ارتباط نخواهیم داشت و با آمریکا هم تا وقتی آدم نشده رابطه نداریم.

اخبار مرتبط با مذاکرات وین را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

بایدهای آمریکا برای رسیدن به توافق در مذاکرات وین

هیچ گفت‌گوی مستقیمی میان ایران و آمریکا انجام نشده است

مذاکرات وین در سطح پیشرفته‌ای قرار دارد

موضع نظام در برابر آمریکا مشخص است؛ مجادله نکنیم

به دیپلماسی در پیشبرد مذاکرات با ایران متعهدیم

اگر مذاکرات وین سریع‌تر پیش‌ برود، توافق تا پایان فوریه واقعی به نظر می‌رسد

دیدار دوجانبه باقری و مورا در وین

***

راه‏یابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ از دیگر موضوعات پر خبر بود که در همین رابطه رئیس جمهور در پیامی این پیروزی را به ملت ایران تبریک گفت.

رئیسی با تشکر از تلاش‌‏های ارزنده همه دست‌اندرکاران، مربیان و به‏‌ویژه بازیکنان توانمند و باغیرت تیم ملی فوتبال، افزود: از درگاه خداوند آرزوی سلامتی، سرافرازی و ادامه پیروزی آنان را در مراحل بعدی دارم.

دیگر پیام های تبریک به همین مناسبت را در لینک های زیر بخوانید.

واکنش نمایندگان به صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی

وزیر کشور صعود تیم ملی فوتبال را تبریک گفت

تبریک رئیس قوه قضائیه به تیم ملی فوتبال

پیام تبریک توییتری امیرعبداللهیان به مناسبت صعود تیم ملی فوتبال

پیام مخبر در پی راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی

تبریک سیدحسن خمینی در پی صعود تیم ملی به جام جهانی

قهرمانان به قطر خوش آمدید

قالیباف صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی را تبریک گفت

انتهای پیام


11430378
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است