این همایش را بنیاد بازیهای رایانهای با همکاری «گیم کانکشن» (Game Connection) فرانسه برپا میکند. قرار است در این همایش بازیسازان از سراسر جهان حضور پیدا کنند.
به گزارش هفتهنامهی دوچرخه و به نقل از روابطعمومی بنیاد بازیهای رایانهای، این همایش پل تجاری صنعت بازیهای رایانهای ایران و دیگر کشورها خواهد بود. در دومین همایش «تیجیسی» (TGC)، توسعهدهندگان بازیهای رایانهای و ویدیویی، ناشران بازیها، سرویسدهندگان و سرمایهگذاران حضور دارند.
جالب است بدانید در این همایش کارشناسان از 14کشور دنیا به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. 2300شرکتکننده در بخشهای گوناگون همایش و نمایشگاه در 120غرفه حضور پیدا خواهند کرد.
ایران با داشتن جمعیت جوان و بزرگترین جمعیت کاربر اینترنت در منطقه، هماکنون 23میلیون بازیکن دارد که بهطور میانگین روزانه 79دقیقه بازی میکنند.
- گیمستان
گیمستان از ترکیب گیم و سِتان درست شده است. این نام، منطقهای بزرگ در صنعت بازیها ویدیویی را توصیف میکند. منطقهای که سازندگان بازی در آن شور و هیجان و انرژی و جغرافیا و حتی فرهنگ و تاریخ مشترکی دارند.
این منطقه در تقسیمات سیاسی و جغرافیایی معمول تعریف نشده است. با این حال منطقهای بسیار بزرگ و البته مستعد همکاری و توسعهی بازیهای رایانهای در جهان است.
این منطقه از هند تا مراکش و از قزاقستان تا یمن را در منطقهی ما در بر میگیرد. بیش از دو میلیارد نفر در منطقهی گیمستان زندگی میکنند و 40درصد آنها روزانه مشغول بازیهای ویدیویی میشوند. حالا بازیسازان این 33کشور منطقه میتوانند در جایزهی گیمستان حضور پیدا کنند.
این جایزه شامل بهترین بازیها و خلاقانهترین بازی موبایلی و بهترین بازی از نگاه مردم و جذابترین بازی از نظر بصری است.
علاقهمندان به شرکت در این رقابت تا 25 فروردین 97 میتوانند آثارشان را برای شرکت در این مسابقه بفرستند. از اردیبهشتماه کار داوری آثار دریافتی آغاز میشود و 15تیرماه، همزمان با برپایی همایش تیجیسی، برندگان آن معرفی خواهند شد.
- سهم بازیهای رایانهای
خوب است بدانید سهم بازیهای رایانهای بر اساس پلتفرم در کشور ایران برای بازیهای کنسولی، 15درصد، برای بازیهای کامپیوتری(PC) 20درصد و برای بازیهای موبایلی 65درصد است. میزان مصرف بازیهای رایانهای براساس سیستم عامل اندروید، 94درصد و برای سیستمعامل آیاواس، شش درصد است.
عکس: سروش سیدجمالی/ باشگاه خبرنگاران جوان
9759001