استانی 21:19 - 30 فروردین 1393
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اهتمام به فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های والای دینی اقتصاد و علم را شکوفا می‌کند.

فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های والای دینی اقتصاد و علم را شکوفا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن طاهر‌احمدی بعد از ظهر امروز در همایش مدیریت جهادی در دانشگاه اراک، اظهار داشت: اگر  فرهنگ مبتنی بر ارزش‌های والای دینی و انسانی در جوامع برقرار شود زمینه برای علم، اقتصاد و سیاست سالم و کارآمد فراهم می‌شود و در  غیر این صورت  علم و اقتصاد شکوفا نشده و جوامع دچار سیاست زدگی می‌شوند.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ سالم مبتنی بر ارزش‌های دینی و معنوی موجب آزادی، استقلال و آبادانی کشور می‌شود و توسعه عدالت را به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه جوامع دارای چهار رکن اصلی اقتصاد، فرهنگ، علم و سیاست هستند، بیان کرد: هر یک از این ارکان بر روی یکدیگر تاثیرگذار هستند و فرهنگ نقش هماهنگ کننده بین ارکان داشته و رکن اصلی را ایفا می‌کند.

طاهر‌احمدی با بیان اینکه یکی از توجهات نظام‌ها در هر کشوری بحث امنیت سلامت، علم  و دانش است، ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران  به حوزه سلامت طی سال‌های گذشته آسیب‌های جدی وارد شده و تاکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت بر نجات این حوزه از آسیب‌های وارده است.

وی انسان سالم را محور توسعه پایدار دانست و افزود: انسان سالم علاوه بر اینکه می‌تواند موجب نجات اقتصاد وابسته و استقلال اقتصادی کشور شود، می‌تواند علم را نیز فراگیر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت «یک عمر سلامتی با خود مراقبتی است» ابراز داشت: یکی از اساسی‌ترین بندهای سیاست‌های کلان حوزه سلامت بحث مقدم داشتن پیشگیری بر درمان است. 

طاهر‌احمدی با تاکید بر اینکه با مقدم شمردن پیشگیری بر درمان می‌توان هزینه‌های درمان را در جامعه کاهش داد، اظهار داشت: با نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری از بیماری به جای درمان، می‌توانیم سطح سلامت را در جامعه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی قابل پیشگیری است، گفت: 50 درصد سرطان‌ها به عنوان مهلک‌ترین بیماری‌ها با ورزش، تغذیه مناسب و پرهیز از مصرف دخانیات قابل پیشگیری است که این مهم نیاز به فرهنگ سازی و آگاهی عمومی دارد.


3523163
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است