فرهنگی‌هنری 14:37 - 30 آذر 1393
همزمان با 28 صفر:
ثم - ایرنا- همزمان با 28 صفر سالروز ارتحال جانسوز نبی مکرم اسلام و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) مراسم باشکوهی با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم دراین مراسم ضمن تشریح خدمات گسترده نبی مکرم اسلام به بشریت و رسالت مردم بعد از ایشان، گفت: اسلام تنها با قرآن کریم نیامده بلکه سفارش به عترت هم شده است بنابراین باید فرهنگ نبوی و علوی در جوامع ما گسترش پیدا کند.



حجت الاسلام والمسلمین شوزب شیری اظهار داشت: ما مدیون پیامبر اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام زادگان هستیم چرا که دین را از آنها فرا گرفتیم و باید حرمت، منزلت و جایگاه آنها را حفظ و به دستورات آنها عمل کنیم.



وی با اشاره به جسارت های گروه های تروریستی داعش به قبور ائمه و امام زادگان در عراق گفت: داعشی ها به دست خود زمینه خاری و نکبت خود را فراهم کردند، آنها قبور انبیای الهی را ویران کرده و در بین مردم منفور و مطرود شدند.



در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز به نوحه سرایی و مردم نیز به سینه زنی و عزاداری پرداختند، بعد از این مراسم همچنین زیارت حضرت رسول اکرم (ص) توسط یکی از اساتید حوزه علمیه قم قرائت شد.



صحن های حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه از ابتدای صبح میزبان تعداد زیادی از دسته ها و هیات های عزاداری بود که برخی از آنها از سایر استان های کشور به قم سفر کردند.



این مراسم به صورت باشکوه در میدان آستانه و صحنین حرم مطهر برگزار شد و مغازه های اطراف حرم مطهر نیز به صورت کامل تعطیل شده بود. ک/3



7401/ 550/

انتهای پیام /*


5460194
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به زیبایی اشعار فردوسی گفت: اگر قرار بود در آن زمان جایزه نوبل ادبی فعال باشد، قطعا این جایزه به فردوسی تعلق می‌گرفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» انتشارات انقلاب اسلامی با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ عنوان کتاب جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور می‌یابد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سینمایی گفت: آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان، تازه نفس و با انگیزه به عرصه‌ی سینمای کشور است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم کوتاه «له له» ساخته فرید حاجی توانست جایزه نقره‌ای رمی را از جشنواره فیلم هیوستون آمریکا از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه گروهی چشم طبیعت شامل مجموعه‌ای از آثار بانوان هنرمند با موضوع طبیعت، در نگارخانه فرشچیان افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم‌های سینمایی «تگزاس۳» و «عطرآلود» از دوم خرداد ماه به روی پرده سینما‌های سراسر کشور می‌روند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جانمایی غرفه‌های ناشران دولتی وضعیت مطلوبی دارند و دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر مرکز هنر‌های نمایشی گفت: تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست هماهنگی ستاد برگزاری هفته میراث‌فرهنگی و تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت این هفته برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است