استانی 19:01 - 06 مهر 1400
ایسنا/گیلان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر مرزی آستارا از دستگیری هفت حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در این شهرستان، همزمان با روز اربعین خبر داد.

دستگیری ۷ حفار اشیای تاریخی آستارا در روز اربعین

مجتبی آب روشن، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طی یک عملیات مشترک در روز تعطیل رسمی اربعین سرور و سالار شهیدان (دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰)، تعداد ۷ نفر حفار غیرمجاز میراث فرهنگی شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این عملیات با دستور قاضی دادگستری و هماهنگی فرماندهان انتطامی و هنگ مرزی شهرستان، برگزار شد، ادامه داد: مأموران هنگ مرزی شهرستان موفق شدند پس از شناسایی، این حفاران را در یک عملیات با برنامه، همراه با آلات و ادوات حفاری دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی کنند.

آب روشن، خاطرنشان کرد: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی جرم محسوب می شود و مجازات خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: اگر حفاری غیرمجاز در اماکن و محوطه های تاریخی ثبت ملی شده و یا بقاع متبرکه صورت گیرد، طبق قانون به حداکثر مجارات محکوم می شوند و اشیا مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی و دولت مصادره می شود.

انتهای پیام


11248439
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است