فرهنگی‌هنری 15:24 - 28 مهر 1398
پیاده‌روی اربعین در سال ۹۸ نیز همچون سال‌های گذشته به پایان رسید و زائران حسینی در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند. در این میان رسانه‌های رسمی کشورمان تلاش کردند تا ابعاد مختلف حضور میلیونی ایرانی‌ها در این گردهمایی دینی را پوشش خبری دهند؛ تا هم به اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر برای تسهیل سفر زائران حسنی کمک کنند و هم این حرکت شکوهمند را به سمع و نظر جهانیان برسانند.

نزدیک به ۲ هزار خبر از پیاده‌روی اربعین در ایسنا

بر همین اساس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز با انتشار نزدیک به ۲ هزار مطلب در قالب‌های گوناگون خبر، گفت‌وگو، گزارش میدانی، گزارش‌ تصویری، ویدئو و ... در انعکاس این رویداد بزرگ جهان اسلام سهیم شده است.

انعکاس اخبار پیاده‌روی اربعین در این خبرگزاری از نگاه حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و ... انجام شده است. در همین راستا بررسی شرایط صدور ویزا برای زائران ایران، چگونگی پرداخت ارز، آخرین آمار تردد زائران در مرزهای چهارگانه و هوایی کشور، بررسی وضعیت‌ ترافیکی جاده‌ها، وضعیت جابه‌جایی مسافران، بررسی شرایط بهداشت و تهیه‌ و توزیع غذا، وضعیت اسکان اضطراری مسافران، تامین امنیت زائران ایرانی، نحوه‌ی پیشگیری از بیماری‌های احتمالی، نحوه‌ی خدمات‌رسانی هلال احمر، اطلاع‌رسانی درباره‌ی تعداد زائران در پیاده‌روی لبیک اربعین، اعلام وضعیت هواشناسی عراق و استان‌های مرزی به طور متداوم و ... از جمله موضوع‌هایی است که در بخش‌های مختلف ایسنا به آنها پرداخته شده است.

همچنین گزارش‌های میدانی، تصویری و فیلم از شهرهای مرزی و کشور عراق، پوشش خبری پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، برگزاری مراسم اربعین در استان‌های مختلف ایران منتشر شده است. 

تبیین مفاهیم عاشورایی و نقش اربعین در ماندگاری نهضت عاشورا، وضعیت شعر، موسیقی و عکس عاشورایی و گفت‌وگو با مراجع دینی و مسئولان مربوط به پیاده‌روی اربعین از دیگر موضوع‌هایی است که در قالب‌های گزارش و مصاحبه به آنها پرداخته شده است.

انعکاس اخبار پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، حضور مسئولان کشوری و لشکری در حاشیه پیاده‌روی اربعین، تشریح اقدامات کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین، عزاداری هزاران نفر از دانشجویان در محضر رهبر معظم انقلاب، تمهیدات پلیس برای تسهیل تردد زائران اربعین و تعهدات زیرساختی اربعین برای سال‌های آینده نیز از دیگر موضوعات و رویدادهایی است که مورد بررسی قرار گرفته است. 

انتهای پیام


10271138
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است