اقتصادی 07:03 - 30 شهریور 1393
ایدئولوگ روسیه جدید
فرارو ریوی 88 میلیونی
این روزها آگهیهای تلویزیونی در حالی از ورود مدل جدید «ریو» به ایران
حکایت میکنند که تفاوت زیادی بین آن با مدل قبلیاش (چه به لحاظ مشخصات
فنی و چه از جنبه ظاهری و قیمت)، بهچشم میآید.
محصول جدید که وارداتی به شمار میرود، «ریو 2015» نام دارد و ظاهرش آنقدر با ریوی قبلی (همان که در سایپا مونتاژ میشد) متفاوت است که خیلیها باورشان نمیشود این خودرو از نسل همان ریوی مونتاژی سایپا باشد. تفاوت این دو ریو البته فقط به ظاهر آنها مربوط نمیشود، چه آنکه قیمت ریوی جدید 5/5 برابر مدل قبلی آن در ایران است. ریویی که سایپاییها تا همین سه سال پیش تولید میکردند، قیمتی برابر با 16 میلیون تومان داشت اما برای خرید ریوی جدید باید بین 85 تا 88 میلیون تومان هزینه کرد.
آنطور که کارشناسان عنوان میکنند، «ریوی تولید سایپا» تجربهای ناموفق در خودروسازی کره بود و به اصطلاح بازارش در این کشور شرق آسیایی نگرفت، اما در ایران با استقبال مشتریان روبهرو شد و روزهای خوشی را تجربه کرد. ریو سال 84 به سایپا آمد و اوایل سال 90 نیز از خط تولید این شرکت خارج شد و این در حالی است که دومین خودروساز بزرگ کشور تا به امروز نتوانسته جایگزینی برای آن بیابد. این میهمان کرهای هرچند تیراژ چندان بالایی نداشت، اما در آن زمان رقیبی برای پژو 206 و تندر-90 به حساب میآمد و مشتریان ایرانی برای خرید خودرو معمولا این سه گزینه را در کنار یکدیگر میدیدند.
با این حال سایپاییها مجبور شدند بهرغم میل باطنی با ریو خداحافظی کنند؛ زیرا این محصول کیسه هوا (ایربگ) نداشت و استانداردهای جدید صنعت خودرو اجازه نمیداد تولید ریو ادامه یابد. آنطور که مسوولان وقت سایپا عنوان کردند، کیاموتورز بهعنوان مالک برند ریو اجازه نداده کیسه هوا روی این خودرو نصب شود و به همین دلیل این مونتاژی کرهای نیز مجبور به ترک جاده مخصوص شد. حالا باید منتظر ماند و دید آیا ایرانیها از ریوی 88 میلیونی نیز استقبال میکنند یا اینکه این خودرو نمیتواند میراث دار خوبی برای نیاکان خود در ایران باشد.
محصول جدید که وارداتی به شمار میرود، «ریو 2015» نام دارد و ظاهرش آنقدر با ریوی قبلی (همان که در سایپا مونتاژ میشد) متفاوت است که خیلیها باورشان نمیشود این خودرو از نسل همان ریوی مونتاژی سایپا باشد. تفاوت این دو ریو البته فقط به ظاهر آنها مربوط نمیشود، چه آنکه قیمت ریوی جدید 5/5 برابر مدل قبلی آن در ایران است. ریویی که سایپاییها تا همین سه سال پیش تولید میکردند، قیمتی برابر با 16 میلیون تومان داشت اما برای خرید ریوی جدید باید بین 85 تا 88 میلیون تومان هزینه کرد.
آنطور که کارشناسان عنوان میکنند، «ریوی تولید سایپا» تجربهای ناموفق در خودروسازی کره بود و به اصطلاح بازارش در این کشور شرق آسیایی نگرفت، اما در ایران با استقبال مشتریان روبهرو شد و روزهای خوشی را تجربه کرد. ریو سال 84 به سایپا آمد و اوایل سال 90 نیز از خط تولید این شرکت خارج شد و این در حالی است که دومین خودروساز بزرگ کشور تا به امروز نتوانسته جایگزینی برای آن بیابد. این میهمان کرهای هرچند تیراژ چندان بالایی نداشت، اما در آن زمان رقیبی برای پژو 206 و تندر-90 به حساب میآمد و مشتریان ایرانی برای خرید خودرو معمولا این سه گزینه را در کنار یکدیگر میدیدند.
با این حال سایپاییها مجبور شدند بهرغم میل باطنی با ریو خداحافظی کنند؛ زیرا این محصول کیسه هوا (ایربگ) نداشت و استانداردهای جدید صنعت خودرو اجازه نمیداد تولید ریو ادامه یابد. آنطور که مسوولان وقت سایپا عنوان کردند، کیاموتورز بهعنوان مالک برند ریو اجازه نداده کیسه هوا روی این خودرو نصب شود و به همین دلیل این مونتاژی کرهای نیز مجبور به ترک جاده مخصوص شد. حالا باید منتظر ماند و دید آیا ایرانیها از ریوی 88 میلیونی نیز استقبال میکنند یا اینکه این خودرو نمیتواند میراث دار خوبی برای نیاکان خود در ایران باشد.
«ریو»ی ۸۸ میلیونی روزگار نو
4756195
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار اقتصادی
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سازمان بورس در نامه ای به وزیر نفت خواستار اصلاح دستورالعمل قیمت گذاری خوراک نفت و فرآورده های شرکت های پالایشی شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» شاخص کل بورس در معاملات امروز، ریزشی 62 هزار واحدی را تجربه کرد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرکت رجا 7 سال است بابت لکوموتیو در اختیار پولی پرداخت نکرده است، گفت:پیشرفت فیزیک قطار برقی تهران-مشهد صفر درصد است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل راه آهن از برگزاری مزایده واگذاری 50 لکوموتیو متوقف طی مردادماه خبر داد و گفت:دیگر نیازی به واگن باری نداریم.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» افزایش فقر و کاهش سطح رفاه یکی از شاخص ترین نتایح سوءمدیریت اقتصادی در دهه 90 بوده است. یک سوم درآمد سرانه مردم در طول این دهه محو شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» قیمت فروش شکر تصفیه شده بسته بندی یک کیلوگرمی49500 تومان برای مصرف کننده نهایی و به صورت فله 42500 تومان اعلام شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، با دفاع از تعطیلی شنبه، می گوید: تعطیلی پنجشنبه در ایران باعث می شود ارتباط ما نه تنها با کشورهای غیرمسلمان بلکه با کشورهای مسلمان و منطقه نیز از چهار روز به سه روز کاهش یابد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به موفقیت بانک مرکزی در تحقق هدف گذاری کاهش نرخ رشد نقدینگی به 25 درصد در سال گذشته، گفت: این دستاورد در کاهش نرخ تورم نیز تاثیرگذار بود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» نتایج یک نظرسنجی بین المللی نشان می دهد که جدایی کامل اقتصادی از چین برای کشورها "اگر نگوییم غیرممکن، دشوار" است چرا که قدرت اول اقتصاد آسیا همچنان یک "تامین کننده حیاتی" برای بسیاری از نقاط جهان محسوب می شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» 4 ضلعی رکود متشکل از نرخ بهره مثبت، حذف شوک گونه ارز ترجیحی، مدیریت بازار ارز غیررسمی و وضع مالیات های جدید، اگر چه تبعاتی از جمله افزایش بیکاری را به دنبال دارد اما از طرفی می تواند منجر به ایجاد منافعی برای حداقل بگیران شود.
مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانهها
تبلیغات متنی (ویژه)
تبلیغات متنی