استانی 13:52 - 25 آبان 1397

فرماندار تنگستان معرفی شود/ لزوم رفع مشکلات بی‌آبی دشتستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام اظهار داشت: امام عسکری علیه السلام در زمان حیاتش خصوصا در دوره شش ساله امامت و رهبری خود علیرغم خفقان و تنگناههایی که برای حضرت درست کردند اما خدمات ارزنده ای به اسلام و تشیع ارائه فرمودند.

وی با اشاره به ۹ ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت امام عصر (عج) خاطرنشان کرد: هویت ما شیعیان چیزی جز فرهنگ غدیر، کربلا و مهدویت نیست لذا همه باید در عصر انتظار با صداقت و درستکاری و پرهیز از گناه منتظر واقعی آن حضرت باشیم.

امام جمعه دلوار با اشاره به ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت با سعادت پیامبر اسلام به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت ادامه داد: سالگرد ولادت رسول خدا(ص) که با تدبیر حضرت امام (ره)به هفته وحدت نامگذاری  شده است، فرصت مناسبی برای طرح نیازهای امروز جهان اسلام است. در راس نیازهای جهان اسلام در شرایط کنونی  اتحاد و همدلی، پرهیز از اختلافات و چند دستگی است که آمریکا امروز با سیاست های شیطانی خود آن را دنبال می کند.



وی بیان کرد: تلاش آمریکا برای حفظ بن سلمان به عنوان عامل شرارت در منطقه، تشدید حملات آل سعود به یمن، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه،  مسائلی مهم منطقه هستند که لزوم وحدت مسلمین را بیش از گذشته لازم می‌سازد.

زاهددوست با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با مدال آوران پارا آسیایی اضافه کرد: کار باارزش شما این بود که نشان دادید اگر ظرفیت‌های مغفول در وجود انسان و یا در کشور به کار انداخته شود، قطعاً زمینه ساز پیشرفت و موفقیت‌های بزرگ خواهد بود. همه ما به ویژه جوانان باید از قهرمانی جانبازان و معلولان درس بگیریم و از ظرفیت‌های پنهان خود استفاده کنیم تا بتوانیم به پیشرفت و سعادت دنیا و آخرت دست بیابیم.

وی افزود: یکی از مشکلات بزرگ کشور در شرایظ کنونی استفاده نکردن از ظرفیت‌های فراوان ملی همچون ظرفیت‌های جغرافیایی، فرهنگی، انسانی، منابع زیرزمینی، تجاری و رفت وآمدهای بین المللی است.

امام جمعه دلوار با اشاره به هفته پربرکت بسیج تصریح کرد: تفکر ناب بسیج بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچنان حافظ انقلاب و دستاوردهای آن است و در حقیقت علت مهم شکست ناپذیری انقلاب و عزت و عظمت کنونی نظام اسلامی مجاهدت مخلصانه بسیج و حضور بسیجیان در صحنه است.

وی گفت: امروز تفکر بسیج علاوه بر برکاتی که برای کشور ما و انقلاب اسلامی داشته به برکت انقلاب این تفکر و روحیه بسیجی توانسته در کشورهای دیگر نیز برکات خود را نشان دهد و به طور مشخص آنچه دو کشور عراق  و سوریه را در برابر خطر تروریست‌ها مصون نگه داشت چیزی جز تفکر بسیج و بسیجی نبود....

زاهددوست با اشاره به تعلل در معرفی فرماندار شهرستان تنگستان تصریح کرد: چرا باید در این موقعیت حساس، یک شهرستان استراتژیک و مهمی همچون شهرستان تنگستان یکسال بدون فرماندار اداره شود؟ مردم استان ما و شهرستان تنگستان نجیب و شریف هستند حتما باید فریاد مردم بلند شود تا آقایان به فکر و چاره بیفتند؟مگر قحط‌الرجال است؟ این همه نیروی خوب و کارآمد در بدنه وزارت کشور و دولت داریم چرا بعد از گذشت یکسال شهرستان تنگستان همواره بدون فرماندار اداره شود؟ چه کسی باید پاسخگوی این وضع باشد؟ آقای نماینده محترم مردم در مجلس! اینجا وقت فریادی است که شما باید بر سر وزارت کشور بلند کنید؟ چرا سکوت کرده اید؟

وی با تاکید بر اینکه وزارت ‌کشور باید پاسخگوی تعلل یکساله در انتصاب فرماندار تنگستان باشد افزود: آقای استاندار چرا اجازه داده اید بازی های سیاسی یک نماینده، سرنوشت شهرستان ما را ماه‌ها معلق نگه‌دارد؟ چرا باوجود صدور حکم فرماندار جدید باز هم در معرفی آن امروز و فردا می شود؟ مردم تعلل در معرفی فرماندار را حمل بر کم لطفی و بی توجهی مسئولین  به گرفتاریها و مشکلات شهرستان  می کنند بنابراین طولانی تر شدن این وضع به صلاح دولت و مردم نیست.

امام جمعه دلوار تاکید کرد: با وجود تلاش ها و زحمات سرپرست فرمانداری که قدردان زحمات ایشان هستیم اما هرچه باشد جایگاه و اختیارات فرماندار متفاوت است. امیدواریم استاندار هرچه سریعتر نسبت به این مطالبه به حق مردم چاره ای بیندیشند و فردی شایسته و توانمند را جهت تصدی فرمانداری شهرستان تنگستان به مردم معرفی کنند.

وی با اشاره پاسخ کوبنده حماس به ماجراجویی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان یونس افزود: ایستادگی و پاسخ کوبنده حزب الله  در برابر جنایات رژیم پلید  صهیونیستی سران نابکار این رژیم را مجبور به پذیرش آتش بس کرد و پیروزی بزرگی را برای جبهه مقاومت رقم زد. شلیک ۴۶۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی و مورد هدف قرار دادن اتوبوس نظامیان صهیونیستی آنان را وحشت زده کرد و یکبار دیگر دست برتر جریان حزب الله را به دنیا نشان داد.

 لزوم رفع مشکلات بی‌آبی دشتستان

حجت الاسلام حسن مصلح نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان از نزولات الهی  برای مقابله با کم آبی سال آینده استفاده کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان از هم اکنون که فرصت دارند نباید بگذارند کمبود آب برای تابستان سال آینده احساس شود و به فکر برنامه ریزی و چاره اندیشی باشند و شهرستان را از وابستگی به شهرستان دیگری چه به وسیله مهار نزولات آسمانی و چه تامین دستگاه آبشیرین کن رهایی بخشند.

امام جمعه برازجان افزود: شکست رژیم صهیونیستی بدنبال جنگ ۳۳روزه و ۲۲روزه   و اخیرا در جنگ دو روزه در مقابل جبهه مقاومت و شکست اخیر و پذیرش آتش بس نشانه اقتدار و قدرت بازدارندگی نیروهای مقاومت فلسطین است. به تعبیر رهبر انقلاب دوران بزن و در رو تمام شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با ذلت و خواری باید تاوان هرگونه حمله ای به جبهه مقاومت را بپردازد از جهتی هم دوران افول قدرت صهیونیست و آمریکا فرا رسیده است.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به اقدامات اخیر قوه قضاییه با تقدیر از اقدامات اخیر این قوه در مبارزه با مفسدان اقتصادی بیان داشت: مردم با مشاهده این برخوردهای انقلابی امیدشان افزایش می یابد در عین حال ضمن تقدیر باید گفت رسیدگی به پرونده های کلان مطالبه همیشگی مردم بوده و در بحث برخورد با مدیران فاسد در بازار ارز و سکه مردم همواره حامی مسئولان قوه قضاییه هستند.

وی بیان داشت: انتظار این است که در مرحله بعد شاهد احکام قاطع در مقابله با کسانی باشیم که با مفسدان اقتصادی و مخلان بازار ارز و سکه همکاری نموده اند، امید است این اقدام قوه قضاییه درس عبرتی برای سایر مفسدان اقتصادی کشور باشد.

لزوم تقویت وحدت اسلامی

حجت‌الاسلام صادق عاشوری نیز در نماز جمعه سیراف اظهار داشت: هفته وحدت فرصتی برای طرح یکی از مهم ترین نیازها و دغدغه های امروز جهان اسلام است. وحدت و جلوگیری از درگیری های درونی از نیازهای اصلی و مهم کنونی جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: دشمنان جهان اسلام ازجمله رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در راس دشمنان وحدت قرار دارند و بسیاری از دیگر حرکت های ضد وحدت در داخل و خارج از کشورهای اسلامی را آن ها هستند که رهبری و مدیریت می کنند.

امام جمعه سیراف بیان کرد: دشمنان جهان اسلام از آن جهت بر طبل تفرقه و دشمنی با وحدت می کوبند که شکل گیری هر مرتبه و سطحی از وحدت، منافع و خواسته های آن ها را در جهان اسلام تهدید می کند و اصولا از طریق جلوگیری از وحدت است که آن ها می توانند منافع و خواسته های خود را در کشورهای اسلامی و در منطقه دنبال کنند.

وی افزود: در رتبه بعدی دست نشاندگان و حاکمان وابسته ای در منطقه قرار دارند که از اربابان خارجی خود خط می گیرند و وحدت اسلامی به معنی ریشه کن شدن آن ها و از میان رفتن منافع اربابانی است که آن ها را در جهان اسلام حاکم قرار داده اند.

عاشوری گفت: اخیرا مقامات آمریکا به صراحت بیان کردند که حکومت هایی مانند حکومت آل سعود به زور آمریکا بر سر کار هستند اگر آمریکا از آن.ها حمایت نکند این حکومت ها دو هفته نیز دوام نخواهد آورد. طبیعی است که در چنین شرایطی این حکومت های وابسته و ذلیل، تابع خواست آمریکا باشند و برای از میان بردن وحدت اسلامی، هم میان مسلمین جنگ راه بیاندازند و هم طرح عادی سازی رابطه با دشمن مسلمین یعنی رژیم صهیونیستی را دنبال کنند.

وی ادامه داد: خاندان فاسد و وابسته سعودی از موانع اصلی وحدت هستند و با ثروت هایی که از منابع مسلمین غارت می کنند هم سبیل اربابان خود را چرب می کنند و هم برای دشمنی میان گروه های مختلف اسلامی هزینه های زیاد می کنند، مدرسه و مکان های به ظاهر مذهبی می سازند و تا اندیشه های ضد وحدت را تبلیغ و ترویج کنند.

عاشوری تصریح کرد: دسته دیگری که مخالف وحدت بین مسلمین هستند همان شیعیان انگلیسی هستند که وابستگی های آن ها باعث شده تا لقب شیعه انگلیسی بگیرند. این گروه ها در ظاهر فعالیت های صرفا دینی دارند و چنین جلوه می دهند که هیچ وابستگی سیاسی و جهت گیری خاصی ندارند اما در عمل، همواره نشان داده اند که به سوی خواسته های دشمنان وحدت غش می کنند و همواره سیاست انگلیسی ها را دنبال می کنند.

وی با گرامیداشت آغاز هفته بسیج گفت: هفته بسیج فرصت مناسبی برای بازخوانی ویژگی های مردان و زنان مومنی است که دور از هیاهوهای سیاسی روزگار، بدون چشمداشت به پست و مقام و از سر اخلاص، تنها به تکلیف خویش می اندیشند و همواره به دنبال آن هستند تا با تلاش بی وقفه خویش در عرصه های دفاع از انقلاب و سازندگی کشور و رفع محرومیت از طبقات کمتر برخوردار، امید را در دلهای تشنه خدمت زنده و دشمن را در رسیدن به اهداف شومشان نامید کنند.

عاشوری افزود: از همین رو، اگر بسیج همواره به دنبال باز تعریف خویش نباشد و وظایف مهم خود را مرور نکند وبی توجه به انتظاراتی که از او می رود، از کنار نقش آفرینی های خود در آستانه دهه پنجم انقلاب بگذرد، به یقین در معرض تهدید خطرات و آفات جدی قرار خواهد گرفت. بی شک از آن جا که بسیجیان فرزندان عزیز و راستین رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و خلف شایسته ایشان حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) هستند، برای رسیدن به شناختی حقیقی از معنای بسیج و مولفه ها و شاخصه های هویت بخش نگرش بسیجی، باید به سراغ آراء و نظرات امامین انقلاب اسلامی رفته و کلام این دو بزرگوار را مرور شود.

وی با شتریح شاخصه های بسیجی ادامه داد: بسیج اهل ارتباط با خدا، اهل اخلاص در عمل، اهل کار برای رضای خدا، اهل گمنامی وبی نشانی، اهل حضور در صحنه، اهل عمل مجاهدانه، اهل زندگی شهادت طلبانه، اهل تلاش عاشقانه و مومنانه، صاحب اراده و همت بلند، پیشرو بودن و خط شکنی دغدغه مندی و مسئولیت پذیری، آرمان خواهی توام با عمل گرایی ،اهل بصیرت ،دشمن شناس است.


9974734
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است