فرهنگی‌هنری 15:52 - 11 آذر 1400

محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حکم محمد مهدی اسماعیلی محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران شد.

در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمد خراسانی زاده آمده است:

«نظر به شایستگی، تجارب ارزشمند و روحیه انقلابی و دینی جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان «مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران» منصوب می‌شوید.

امید واثق است که با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری شایسته از ظرفیت فرهنگی در آن استان و با امعان نظر و توجه کامل به اهداف و شرح وظایف وزارتخانه و آن اداره کل، به صورت خاص نسبت به اقدامات ذیل اهتمام جدی به عمل آورید:

۱- تدوین سند تحول و نقشه راه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان با مشورت نخبگان فکری و فرهنگی با تکیه بر ظرفیت‌های گوناگون بومی و ملی در جهت تحقق عملیاتی منویات و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در جغرافیای استانی

۲- همکاری فرهنگی مستمر و ایجاد تعامل مناسب با استاندار محترم، رئیس شورای فرهنگ عمومی و سایر ارگان‌های دولتی و نهادهای انقلابی استان و تلاش برای هم افزایی مؤثر با ایشان

۳- تقویت و حمایت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و حلقه‌های میانی، انجمن‌ها و مؤسسات و تشکل‌های مردمی و انقلابی فعال در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه

۴- گسترش اقدامات فرهنگی اثر بخش و استعداد پروری و تقویت عناصر فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در مناطق و شهرستان‌های کمتر برخوردار استان

۵- تقویت جایگاه و وظیفه نظارتی اداره کل استان در صدور مجوزهای مختلف با رویکرد اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی و توجه به اقتضائات فرهنگی بومی استان و نیز جایگاه شهر تهران به عنوان پایتخت و سکوی فرهنگ ساز ملی.

۶- توجه و برنامه ریزی به منظور کادرسازی، کشف استعدادها و تربیت عناصر فرهنگی و هنری انقلابی و مکتبی در استان با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون آموزشی و تربیتی

۷- ایجاد هماهنگی و هم افزایی مؤثر بین واحدهای استانی سازمان‌ها و نهادهای تابعه و وابسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان

۸- برقراری ارتباط حسنه و صمیمی با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان و تکریم ایشان

۹- تقویت جایگاه اداره کل استان به عنوان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان و پویا سازی دبیرخانه و تقویت هویت و کارایی حقیقی این شورا

۱۰- رعایت اولویت‌های محتوایی در برنامه‌های مختلف شامل: تقویت روحیه عزت و خودباوری ملی، رشد فضائل اخلاقی، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی، استحکام نهاد خانواده و افزایش جمعیت، امید آفرینی و نشاط فردی و اجتماعی و تعظیم شعائر اسلامی

۱۱- همکاری کامل با معاونت‌های تخصصی و بخش‌های ستادی وزارتخانه و تأمین و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی آنها

از خداوند متعال خواستارم که با یاری همکاران خدوم آن اداره کل و مغتنم شمردن فرصت خدمت به مردم فرهنگ دوست آن دیار، تحت توجهات و حمایت حضرت بقیه الله‌الاعظم عجل الله تعالی فرجه و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای زید عزه موفق و موید باشید.»

گفتنی است، محمد خراسانی زاده متولد سال ۱۳۶۴ و دانش آموخته دکترای هنر اسلامی از دانشکده هنر دانشگاه شاهد است.

از جمله سوابق علمی و اجرایی خراسانی زاده می‌توان به معاون آموزش و امور استان‌های سازمان فضای مجازی سراج، دبیر و سخنگوی چهار دوره نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، تدریس دروس هنر و راهنمایی پایان نامه در دانشگاه‌های هنر، شاهد، الزهرا (س)، سوره و پارس، مدیریت هنری و رسانه‌ای در قالب پایگاه‌های اینترنتی، نرم افزارهای رسانه‌ای، رسانه‌های اجتماعی، سواد رسانه و فضای مجازی، مدیریت نشریات اختصاصی در عرصه هنر و فضای مجازی، فعالیت در زمینه‌های گوناگون هنری در حوزه شعر و ادبیات، طراحی گرافیک، طراحی صنعتی، اجرای صحنه، نمایش و …، نگارش ۱۱ عنوان علمی پژوهشی در زمینه‌های هنر و رسانه و داوری مقالات و پایان نامه‌ها و جشنواره‌های هنری، کسب ده‌ها عنوان در جشنواره‌ها و مسابقات هنری و رسانه‌های دیجیتال، و عضویت در شوراهای گوناگون سیاست گذاری و مجموعه‌های مردمی پایه در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد.

یادآور می‌شود، پیش از این احد جاودانی عهده دار این مسئولیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.


11347329
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است