گوناگون 04:12 - 11 فروردین 1394
معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: امیدواریم نتیجه مذاکرات نتیجه مثبتی باشد وما بتوانیم با دنیا به توافقی که مورد نظرمان است دست یابیم.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جمع مسئولان و فعالان صنعتی و کشاورزی شهرستان‌های فیروز کوه و دماوند، با اشاره به اقدامات دولت در زمینه مسائل خارجی اظهار کرد: در زمینه مسائل خارجی دولت با اقتدار و از موضع عزت با دنیا تعامل و گفت‌وگو می‌کند ودرمدت انتخاب خود نیز نشان داده که می‌تواند در مقابل بزرگترین قدرت‌های دنیا از موضعی بسیار قوی مستدل و علمی از حقوق ملت خود دفاع کند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: آنهایی که زمانی که برایشان بر زبان آوردن عبارت "حق ایران است که دارای دانش هسته‌ای باشد" غیر قابل تصور بود، امروز می‌شنوند که وزرای 6 کشور دنیا اقرار می‌کنند که این حق ایران است که دانش هسته‌ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با پشتیبانی ملت راه‌های بسیار دشوار با هزینه‌های بسیار کمتری طی کنیم و به موفقیت‌های بسیار بزرگتر دست یابیم.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه مذاکرات گفت: امیدواریم نتیجه مذا کرات، نتیجه مثبتی باشد و ما بتوانیم با دنیا به توافقی که مورد نظرمان است، برسیم و بتوانیم تحریم‌های ظالمانه‌ای که به ملت و دولت فشار وارد کرده است را از دوش ملت برداریم و مسیر توسعه را هموار کنیم و بتوانیم توسعه کشور را به سرعت پیش ببریم.

جهانگیری همچنین با بیان این که باید الان لحظات آخر این بحث باشد که به توافق می‌رسیم یا نه گفت: فضای ظاهری به گونه‌ای است که حتما به توافق برسیم ولی حتی اگر به توافق نیز نرسیم پیش‌بینی کرده‌ایم که زندگی مردم و توسعه کشور وضعیت بهتری پیدا کند.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم دولت یازدهم، مهار تورم وایجاد رونق اقتصادی را از جمله برنامه‌های مورد توجه دولت دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که مورد توجه دولت بود، این بود که باید بار تورم از دوش مردم برداشته شود.

وی با اشاره به کاهش نرخ تورم در سال 93 و رسیدن نرخ تورم به 15 درصد در پایان سال گذشته گفت: برای بسیاری از اقتصاد‌دانان داخلی و حتی اقتصاد‌دانان دنیا باورکردنی نبود که بتوان نرخ تورم کشور را 20 واحد درصد کاهش داد.


6116539
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است