بین‌الملل 12:50 - 24 مهر 1396
رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، با صدور بیانیه‌ای حمایت کامل اتحادیه آفریقا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد تأکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، موسی فکی محمد، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، با صدور بیانیه‌ای حمایت کامل اتحادیه آفریقا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد تأکید قرار داد.

وی در این بیانیه خاطر نشان کرد که اتحادیه آفریقا، مانند بسیاری دیگر از اعضای جامعه بین‌الملل، از امضای برجام شدیداً استقبال کرده و آن را پیروزی دیپلماسی چندجانبه و اثبات اثربخشی روش‌های حل و فصل اختلافات بین‌المللی از طریق مذاکرات می‌داند.

در این بیانیه اتحادیه آفریقا از اقدام همه طرف‌های برجام که در روزهای اخیر بر تعهد و عزم راسخ خود بر اجرای این سند حساس که مورد تأیید سازمان بین‌المللی انرژی اتمی نیز می‌باشد، تقدیر کرده است.

اتحادیه آفریقا با اشاره به نقش مهم برجام در ثبات منطقه‌ای، تأکید کرده است که در زمانی که با افزایش خطر تکثیر سلاح‌های هسته‌ای و تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌الملل مواجه هستیم، نباید از هیچ اقدامی برای حفظ برجام دریغ کرد. به همین دلیل اتحادیه آفریقا بر لزوم توسل به رویکردهای چندجانبه به عنوان روشی مطمئن و مؤثر برای مقابله با چالش‌های جهانی تأکید می‌کند.

5252


9480317
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به افزایش لفاظی های ضدروسی رهبران اروپایی و ادامه تلاش آمریکا برای تحمیل شکست استراتژیک بر این کشور، بار دیگر آمادگی مسکو برای گفتگوی امنیتی با غرب، البته در شرایط مساوی و احترام به منافع متقابل را تایید کرد. ...
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یکی از تحلیلگران مشهور ترکیه، با بررسی عملکرد 10 ساله ریاست جمهوری اردوغان، مهمترین خطا های او را برشمرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» جنگ در غزه در حالی وارد روز دویست و بیست و شش شد که حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد و در حمله به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، 20 نفر شهید و ده ها نفر دیگر مجروح و مفقود شده اند.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یکی از رهبران حماس با اشاره به اینکه حمله جنون آمیز و هوایی ارتش اشغالگر به اردوگاه جنین بیانگر وضعیت هیستریک و سردرگمی صهیونیست هاست نسبت به تشدید اوضاع کرانه باختری در نتیجه تحرکات مقامات فاشیست رژیم صهیونیستی هشدار داد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» سخنگوی گردان های القسام با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر عامدانه اسرای خود را در غزه هدف قرار داده و می کشد اعلام کرد نتانیاهو مرگ نظامیان خود را که در جستجوی اجساد اسرای صهیونیست هستند، به معامله تبادل اسرا ترجیح می دهد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک روزنامه عبری زبان در مقاله ای تحلیلی اعتراف کرد، حملات اولیه حزب الله برای مشخص شدن نقاط ضعف اسرائیل بوده و اکنون این جنبش از این نقاط ضعف کمال استفاده را می برد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» دادگاه استیناف تونس حکم دادگاه اولیه مبنی بر سه سال زندان «راشد الغنوشی » رهبر حزب اسلامگرای النهضه و دامادش را تایید کرد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان متعهد شد به درخواست ساکنان ایالت الجزیره برای مسلح شدن فورا پاسخ دهد.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» یک رسانه عربی گزارش داد که دولت عراق به دنبال ابطال گذرنامه های عناصر تجزیه طلب ضد ایرانی است که حکومت منطقه کردستان عراق، این گذرنامه ها را صادر کرده است.
بین‌الملل
«خبرگزاری تسنیم» مقامات آمریکا دو شهروند چینی را به اتهام کلاهبرداری با استفاده از رمزارز و پولشویی دستکم 73 میلیون دلار، دستگیر کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است