استانی 21:05 - 02 شهریور 1398

خبرنگاران ناظر بر اجرای سند توسعه استان همدان باشند

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: همزمان با هفته دولت در استان همدان حدود ۷۰۵ پروژه با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۵۹۱ پروژه افتتاح و ۱۱۴ پروژه عملیات اجرایی آنها در هفته دولت در استان همدان آغاز خواهد شد، گفت: اجرای ۳ پروژه بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی فامنین، شهرک بنکداران و شهرک فناوری های نوین در استان همدان می‌تواند باعث توسعه و پیشرفت بیشتر شود.

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان مانند کارگاه بزرگ سازندگی فعالیت خود را انجام می دهد، ادامه داد: مردم استان همدان اهل کار و مشارکت اقتصادی هستند و نرخ مشارکت از ۴۲ درصد در سال گذشته به ۴۴ درصد رسیده است.

اعلام نرخ آمار بیکاری ۶.۱ درصد برای استان همدان مربوط به فصل بهار است

استاندار همدان به نرخ بیکاری اشاره کرد و با بیان اینکه اعلام نرخ آمار بیکاری ۶.۱ درصد برای استان همدان مربوط به فصل بهار است، گفت: نباید در آمار تشکیک ایجاد و مردم را نسبت به آمار بدبین کرد.

وی با اشاره به اینکه تشکیک در آمار رسمی کشور همان چیزی است که رسانه‌های بیگانه دنبال می‌کنند، بیان کرد: نرخ بیکاری ۶.۱ درصد به معنی وجود ۵۳ تا ۵۴ هزار بیکار در استان همدان است و نباید احساس شود که بیکاری وجود ندارد.

شاهرخی با بیان اینکه فضای استان همدان فضای کار و تلاش با وحدت و همدلی همه مجموعه هاست، گفت: تحریم‌ها تأثیر داشته اما هیچ واحد تولیدی بر اثر تحریم در استان همدان تعطیل نشده و از تمام واحدها حمایت‌های لازم انجام شد

وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی با ۲۰ هزار اشتغال به صورت سالیانه در برنامه‌های راهبردی استان همدان دیده شده است، گفت: تشکیک در آمار رسمی کشور ضربه به اعتماد عمومی مردم است و نباید آمار رسمی کشور را زیر سئوال ببریم.

نسبت به خیلی از استان های کشور شرایط مطلوب‌تری داریم

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی شاخص های عمومی گویای آن است که نسبت به خیلی از استان های کشور شرایط مطلوب‌تری داریم، گفت: البته به شرط موجود اکتفا نمی‌کنیم و باید شرایط را پیش ببریم.

استاندار همدان همچنین با بیان اینکه توصیه من به دستگاه‌های اجرایی استان همدان این است که به هر نحو ممکن همراهی اصحاب رسانه را جلب کنند، افزود: همدان اولین و تنها استان است که سند اطلاع‌رسانی را تدوین کرده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه امیدواریم تمام اهداف سند اطلاع‌رسانی با همراهی اهالی رسانه محقق شود، ادامه داد: ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی با مردم و اصحاب رسانه در این سند ذکر شده و تحقق آن ارتقای سطح آگاهی، سرعت پیشرفت و توسعه استان را در پی خواهد داشت.

استاندار همدان همچنین با تبریک روز پزشک و بیان اینکه در استان همدان ۷۵۶ پزشک وجود دارد، گفت: ۵۶۰ پزشک متخصص و ۴۲ پزشک فوق تخصص در استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال تبدیل استان همدان به قطب پزشکی کشور هستیم، اضافه کرد: مرکز جامع سرطان غرب کشور به زودی در همدان راه‌اندازی خواهد شد.

شاهرخی خطاب به خبرنگاران آنان را ناظر بر سند راهبردی توسعه استان همدان خواند و گفت: سند را خط به خط از مدیران دستگاه‌های اجرایی مطالبه کنید چراکه شما ناظر بر عملکرد این سند هستید.


10217501
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است