استانی 11:37 - 01 اردیبهشت 1393
حبیبی:
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: آبگرم یله گنبد به عنوان یک ظرفیت برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی بخش کوهین محسوب می شود.

استفاده از ظرفیت آبگرم یله گنبد موجب رونق اقتصادی بخش کوهین می شود

به گزارش خبرنگار مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ظهر دوشنبه از منطقه نمونه گردشگری آبگرم یله گنبد، واقع در بخش کوهین بازدید کرد.

منوچهر حبیبی در جریان این بازدید اظهارداشت: سیاست کلی دولت تدبیر و امید توجه به مناطق روستایی است تا در سایه ارائه خدمات و رونق اقتصادی روستاها، تولید ملی تقویت شد و از مهاجرت روستائیان به شهرها پیشگیری شود.

وی افزود: پس از ارائه خدمات به روستاها باید برای رونق اقتصادی در این نواحی و مراکز جمعیتی چاره اندیشی کرد و با ایجاد و حمایت از کارگاههای تولیدی در زمینه های دامداری، کشاورزی، مرغداری و صنایع دستی، فرصت و امکان یک زندگی امن و توام با رفاه را برای مردم فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از آبگرم یله گنبد به عنوان یک ظرفیت برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی بخش کوهین یاد کرد و در ادامه افزود: امروزه آب درمانی از موضوعات مهمی است که در حوزه های پزشکی و سلامت مورد تأکید است و توجه به این منطقه بدلیل نزدکی به مرکز استان و شهرهای بزرگی چون تهران و کرج می تواند تحولات گسترده ای را در این منطقه ایجاد کند.

وی جذب سرمایه گذار را مهمترین اولویت و دغدغه مسئولین برای منطقه نمونه گردشگری آبگرم یله گنبد ذکر کرد و در ادامه افزود: همکاری و همراهی مردم در اجرای طرح ها و پروژه ها بدون تردید روند توسعه و پیشرفت را در مناطق روستایی سرعت خواهد بخشید و عزم مسئولان استان را در فعال سازی ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه این گونه طرح ها بیشتر خواهد کرد.

معاون استاندار در پایان با بیان اینکه مدیران و مسئولین وامدار امام راحل (ره)، شهدا و مردم هستند اظهارداشت: انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و مدیران باید در خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنند.

منوچهر حبیبی همچنین در ادامه در جمع مردم ساکنین مناطق  روستایی بخش کوهین اظهارداشت: خدمات رسانی به روستاها و برنامه ریزی برای رونق اقتصادی این مناطق می تواند روند مهاجرت به شهرها را معکوس کرده و محیط زیست سالم، امنیت غذایی و بهبود تولیدات ملی را در پی داشته باشد.

وی افزود: برنامه ریزی برای روستاها و ارائه خدمات به روستائیان باید به گونه ای باشد که بافت زندگی سنتی و اجتماعی در این مناطق را به هم نزند که همراهی و همکاری مردم برای تحقق این هدف امری لازم و ضروری است.

معاون امور عمرانی استاندار ارائه خدمات به روستاهای بالای 50 و 20 خانوار را اولویت اول دولت ذکر کرد و در ادامه گفت: بالغ بر 500 دهیاری در سطح استان قزوین وجود دارد که استقرار این نهاد محلی و اجتماعی به مفهوم پیگیری و گسترش طرح های عمرانی و خدماتی در روستاها است.

حبیبی با اشاره به قابلیت های بخش کوهین تصریح کرد: بخش کوهین در زمینه کشاورزی، دامداری و گردشگری از قابلیت های حائز اهمیتی برخوردار است که باید بیش از گذشته مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر دست دولت برای اجرای پروژه های عمرانی بسته است. اگر چه تلاش ها و پیگیری هایی که در سطح کلان صورت می گیرد فضای بهتری را برای اجرای طرح های عمرانی و تولیدی فراهم خواهد کرد.

معاون استاندار اظهارداشت: توسعه در روستاها باید براساس طرح هادی باشد و ساخت و سازها پراکنده و خود سرانه نباشد تا بستر و امکان خدمات رسانی به شکل بهتر و راحت تری صورت بگیرد.

 


3536685
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است