استانی 14:27 - 03 فروردین 1396
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد:
زاهدان - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز شنبه با توجه به تقویت سامانه بارش زا در استان، رگبار، رعد و برق و تندباد شدید رخ می‌دهد.

ورود سامانه بارشی جدید به سیستان وبلوچستان/احتمال جاری شدن رواناب

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های هواشناسی از عصر جمعه همراه با رشد ابرها شاهد بارش های پراکنده در سطح استان هستیم اما از روز شنبه با توجه به تقویت این سامانه، بارش ها به صورت رگبار باران همراه رعد و برق و تند باد تبدیل وضعیت یافته و دامنه فعالیت آن تا مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان نیز گسترش می یابد.

وی افزود: اوج بارش ها در روزهای شنبه و یکشنبه خواهد بود و سامانه بارشی تا اواخر سه شنبه تداوم دارد، با توجه به وقوع رگبار های بهاری آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب انتظار می رود.

وی گفت: از روز شنبه تمرکز بارش ها در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان (زاهدان، نصرت آباد، میرجاوه، خاش، ایرانشهر، بزمان، دلگان، نیکشهر، فنوج، قصرقند، شمال سراوان،راسک و توابع آن ها) و به صورت پراکنده در سایر مناطق استان است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از اواخر روز شنبه و در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تمرکز بارش ها در شهرهای شمالی و نواحی مرکزی استان (زابل، زهک، هامون، نیمروز، هیرمند، زاهدان، نصرت آباد، میرجاوه و خاش) خواهد بود.

وی افزود: از فردا افزایش شدت وزش بادهای جنوبی در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان منجر به خیزش گرد و خاک در این مناطق می شود و تا روز یکشنبه تداوم دارد.


8945305
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است