استانی 16:47 - 28 خرداد 1398
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از غفلت از کادرسازی به عنوان یکی از مشکلات جدی در فضای سیاسی ایران نام برد و گفت: یکی از نکاتی که در کارکرد احزاب مغفول مانده کادرسازی و پرورش نیرو است.

احزاب برای برون‌رفت از مشکلات راه‌حل ارائه دهند

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله خجسته پور در دیدار با دبیران احزاب و تشکل‌های سیاسی استان سمنان اظهار کرد: احزاب باید برای تحقق مطالبات مردمی به ارائه راهکار بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به جایگاه فعالیت‌های سیاسی در انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افرادی از طیف‌های گوناگون تلاش کردند تا مسیر انقلاب را با افکار خود به بیراهه ببرند و یکی از این گروه‌ها آن دسته از افرادی بودند که تلاش کردند تا با افراط گرایی، همه مظاهر جامعه دمکراتیک مانند احزاب را در جمهوری اسلامی به محاق ببرند.

وی با بیان اینکه اینگونه افراد و جریان‌ها حزب را یک موضوع وارداتی و غربی می‌دانستند ادامه داد: شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی به‌عنوان یکی از معلمان انقلاب در پاسخ به این گروه افراط گرا فرمودند: حزب معبد من است و بدین ترتیب چنین اظهار نمودند که اگر کار برای رضای خدا باشد به عنوان یک عبادت تلقی می‌گردد و چنین شد که معبد ایشان تبدیل به مشهد وی شد و در همان دفتر حزب جمهوری نیز به شهادت رسیدند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان در بخش دیگری با اشاره به نزدیکی و قرابت فکری و اندیشگی بسیاری از احزاب مجوزدار ایران افزود: اگر در قوانین بالادستی جایگاه اصلی و اساسی احزاب به‌درستی تبیین و تعریف می‌شد در یک نظام حکومتی چند صد حزب مجوز فعالیت دریافت نمی‌کردند چرا که بخش اعظم این احزاب و تشکل‌ها در بسیاری از موارد اشتراک نظر دارند لذا به نظر می‌رسد که اگر تعریف درستی از حزب و فعالیتی حزبی ارائه می‌شد نهایتاً بین دو تا پنج حزب در کشور ما تشکیل می‌شد.

وی از تقویت مطالبه‌گری در مردم به عنوان یکی از مهمترین مأموریت‌های احزاب دانست و ادامه داد: احزاب باید برای محقق شدن مطالبات مردمی به ارائه راهکار بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به برخی مشکلات مبتلابه احزاب سیاسی از خانه احزاب استان خواست: با تشکیل جلسات و همایش‌های علمی به‌صورت جدی آسیب‌ها و چالش‌های احزاب را مورد بررسی قرار دهد.

خجسته‌پور با اشاره به پیشینه کار خزبی در ایران اضافه کرد: از دوران مشروطیت تا کنون فعالیت‌های حزبی مختلفی را در سطح کشور شاهد بوده‌ایم اما هیچگاه این فعالیت‌های حزبی قوام و دوام نیافته اند چرا که این احزاب نتوانستند نقش اساسی خود را ایفا کنند.

وی به نقش نظارتی احزاب اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف احزاب به‌عنوان حلقه واسط میان مردم و نظام، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی و خاصه نظارت بر دولت‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به نیاز جامعه به سواد سیاسی گفت: داشتن حداقلی از دانش سیاسی برای ایجاد تحرک و پویایی در هر جامعه یک الزام است و احزاب می‌توانند در این بخش بسیار مؤثر عمل کنند.

خجسته‌پور داشتن سواد رسانه‌ای و سواد سیاسی را از مؤلفه‌های سواد در هر جامعه ارزیابی و خاطرنشان کرد: ارتقا دانش سیاسی جامعه یکی از مهمترین وظایف و کارکردهای احزاب است.

معاون استاندار سمنان با اشاره به آغاز فعالیت خانه احزاب در دولت دکتر روحانی تصریح کرد: ظرفیت خانه احزاب، ظرفیتی است که هیچ‌گاه نباید از آن غافل بمانیم چرا که وقتی تفکرات مختلف با گرایش‌های سیاسی گوناگون زیر یک سقف جمع می‌شوند صرفاً در پی مطالبات جریان و تفکر خود نیستند بلکه تلاش می‌کنند تا فصل مشترک بین خود و مطالبات مردمی را نیز پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا از ظرفیت خانه احزاب برای مرتفع نمودن فصل مشترک نیازمندی‌های کل استان استفاده نمائیم افزود: احزاب و فعالان سیاسی استان باید تلاش کنند تا صدای واحدی را به گوش مسئولان ملی و استانی برسانند.

این مقام ارشد اجرایی تصریح کرد: ارائه برنامه‌های مشترک با همسویی تمامی جریان‌های سیاسی استان باعث خواهد شد تا یک حرکت اجتماعی در سطح استان رخ داده و به ثمر بنشیند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه جلسات هم اندیشی و نشست‌های فعالان تشکل‌های سیاسی به سه شیوه‌ی حضور در جمع دبیران احزاب مختلف استان، تشکیل جلسات فراکسیونی و در نهایت به‌صورت حضور در جلسات حزبی ادامه پیدا می‌کند گفت: احزاب باید دفاتر خود را در سطح استان راه‌اندازی و راهکارها و برنامه‌های خود را برای برون رفت از معضلات و مشکلات ارائه کنند.

خجسته‌پور افزود: فعالان سیاسی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که جلسات فراکسیون‌ها برگزار و تلاش شود تا با اجرای این گونه جلسات نقطه نظرات مشترک در قالب هر فراکسیون ارائه شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات کشور و استان برای انتخابات پیش رو گفت: این ستاد سه محور مشارکت، سلامت و امنیت را در برگزاری انتخابات، سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.

خجسته‌پور با بیان اینکه در چارت ستاد انتخابات امکان حضور افرادی غیر از آنچه در قانون بیان شده وجود ندارد گفت: تلاش می‌کنیم تا انتخابات سالمی که مصداق کامل سلامت و امانت داری رأی مردم باشد؛ را برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان ضمن دعوت از احزاب برای کمک به مدیران استان افزود: در امر برگزاری انتخابات از نظرات، تفکرات و پیشنهادات احزاب به‌عنوان ناظران برگزاری انتخابات استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت احزاب این استان بر لزوم اجرای برنامه‌های وزین از سوی احزاب مختلف تاکید و اظهار کرد: در این مدت استانداری سمنان به‌دنبال لغو هیچ نشست یا سخنرانی سیاسی نبوده و از برگزاری هر گونه نشست حزبی و سیاسی تا محدوده‌ای که قانون مشخص نموده، حمایت کرده و در آینده نیز حمایت خواهیم کرد.

معاون استاندار سمنان همچنین گفت: از مسئولان سیاسی و فراکسیون‌ها درخواست می‌کنم که با توجه به آرامش سیاسی حاکم بر استان سمنان به‌دنبال دعوت از سخنرانان افراطی نبوده و این آرامش را بر هم نزنند.



انتهای پیام


10153267
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است